AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #1 Skrevet 4. juli 2023 Barnehagen oppfordrer til å starte å handle inn klær og utstyr tidlig. Men alle sier man må vente og se an størrelsen. Vi trenger feks cherrox, når tidligst kan jeg kjøpe disse? Og fra når begynner de å bruke denne type støvler på Østlandet? Anonymkode: 35917...7bd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #2 Skrevet 4. juli 2023 Cherrox brukes i overgangen høst-vinter og vinter-vår. Da det er mye sørpe ute er cherrox fine å bruke. Vil vel brukes fra oktober ca. Men dersom barnet ikke kan å gå så bør du heller kjøpe vanntette forposer. Anonymkode: 36e08...054
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #3 Skrevet 4. juli 2023 Gå for mellomløsningen: Sett av penger «tidlig» altså underveis, og handle når det trengs/når det er gode tilbud hvis du faktisk vet hva du skal ha og i hvilken størrelse. Å handle i forveien uten å vite er bare bortkastede penger. Anonymkode: 901c8...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #4 Skrevet 4. juli 2023 Jeg handler kun på salg nesten, så derfor startet jeg for mange mnd siden. Barnet mitt har alltid fulgt størrelse etter alder (4-6 mnd når hun har vært 4-6 mnd osv). Nå er det under 2 mnd igjen dersom barnet ditt starter til hovedopptak, så jeg vil si det er på tide og begynne å følge med. Blir jo fort en del lapper om man handler alt til fullpris. Nå når det er tilbud på parkdresser og vårjakker har vi kjøpt inn til neste år. Går helt fint å ha fjorårets modell når du har kjøpt den til 50-70% Anonymkode: 4fe1e...fb2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #5 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barnehagen oppfordrer til å starte å handle inn klær og utstyr tidlig. Men alle sier man må vente og se an størrelsen. Vi trenger feks cherrox, når tidligst kan jeg kjøpe disse? Og fra når begynner de å bruke denne type støvler på Østlandet? Anonymkode: 35917...7bd Bruker ikke cherrox på små, ikke bra for bena, klumpete og tunge , ikke noe de må ha Anonymkode: 13408...34f 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Både babyshop og barna hus har tilbud nå, bare å kjøpe nå. Vi handler alltid på slutten av sesongen til neste sesong igjen, så når det er i mars på vinterklær kjøper vi til neste vinter Anonymkode: 13408...34f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 Jeg pleier å handle inn klær til neste sesong, men ikke fottøy. Klesstørrelser, og særlig yttertøy, har jeg opplevd har vart lenge. Og så lenge jeg har gått en størrelse opp når jeg kjøper noe frem i tid og nåværende størrelse passer akkurat eller begynner å bli knapt, så har det gått fint. Føttene til barna mine vokser derimot veldig i rykk og napp, så der har det ikke nyttet å være i forkant hvis jeg vil at skotøyet skal holde hele sesongen. Anonymkode: 42f4b...7b1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Vi har kjøpt sko også og har lun bommet en gang Anonymkode: 13408...34f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg handler kun på salg nesten, så derfor startet jeg for mange mnd siden. Barnet mitt har alltid fulgt størrelse etter alder (4-6 mnd når hun har vært 4-6 mnd osv). Nå er det under 2 mnd igjen dersom barnet ditt starter til hovedopptak, så jeg vil si det er på tide og begynne å følge med. Blir jo fort en del lapper om man handler alt til fullpris. Nå når det er tilbud på parkdresser og vårjakker har vi kjøpt inn til neste år. Går helt fint å ha fjorårets modell når du har kjøpt den til 50-70% Anonymkode: 4fe1e...fb2 Salg finner man hele året. Jeg ville ikke gått ut fra at ungen følger størrelsene hele veien altså.. ihvertfall ikke sko. Jeg har alltid handlet på salg, men aldri til klær flere måneder frem eller til neste år. Anonymkode: 3e440...85a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Salg finner man hele året. Jeg ville ikke gått ut fra at ungen følger størrelsene hele veien altså.. ihvertfall ikke sko. Jeg har alltid handlet på salg, men aldri til klær flere måneder frem eller til neste år. Anonymkode: 3e440...85a Jeg har alltid gjort fet og som sagt bare bommet en gang på de årene i bhg og skole . Anonymkode: 13408...34f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har alltid gjort fet og som sagt bare bommet en gang på de årene i bhg og skole . Anonymkode: 13408...34f Ja og det er din erfaring, andre kan derimot erfare at de går på en bom. Og så får man ikke byttet det man har kjøpt. Poenget var at man må ikke handle mange måneder før for å få med seg gode tilbud og salg. Anonymkode: 3e440...85a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja og det er din erfaring, andre kan derimot erfare at de går på en bom. Og så får man ikke byttet det man har kjøpt. Poenget var at man må ikke handle mange måneder før for å få med seg gode tilbud og salg. Anonymkode: 3e440...85a Da kan man selge det da , sjelden man finner til 70% den årstiden man skal ha noe Anonymkode: 13408...34f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Da kan man selge det da , sjelden man finner til 70% den årstiden man skal ha noe Anonymkode: 13408...34f Man gjør som man vil 😊 Alltid funnet gode kupp, har to barn 😊 finnes jo flust av nettsider med restsalg til alle årstider. Anonymkode: 3e440...85a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker ikke cherrox på små, ikke bra for bena, klumpete og tunge , ikke noe de må ha Anonymkode: 13408...34f Barnehagen ønsker det. I tillegg til vintersko. Anonymkode: 35917...7bd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har alltid gjort fet og som sagt bare bommet en gang på de årene i bhg og skole . Anonymkode: 13408...34f Hvordan beregner du skostørrelse fram i tid? Si barnet er 15 mnd nå, skal bruke vintersko fra det er 17 mnd, bruker nå str 21, noen i 22 som er små i størrelsen, da er det greit med plass. Hvilken størrelse hadde du valgt i vinterskoene? Er en som er litt under snittet høy, foten er nå nesten 12,5 cm. Anonymkode: 35917...7bd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #16 Skrevet 4. juli 2023 Ville ikke kjøpt sko på forhånd. Ellers så kjøper jeg alltid det meste på salg til neste sesong. Vet stort sett hvilken strl som trengs. Bruker barnet 80 nå, kan du kjøpe 86 til i høst feks. Anonymkode: 1db8a...e45
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Barnehagen ønsker det. I tillegg til vintersko. Anonymkode: 35917...7bd Men det er lov å velge andre varianter, barnehagen bestemmer ikke at barna MÅ ha cherroks. Det lureste er å prøve skoene og sjekke at de faktisk passer bra til føttene de skal sitte på😊 Anonymkode: 86b1d...e2e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #18 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det er lov å velge andre varianter, barnehagen bestemmer ikke at barna MÅ ha cherroks. Det lureste er å prøve skoene og sjekke at de faktisk passer bra til føttene de skal sitte på😊 Anonymkode: 86b1d...e2e Har du noe alternativ å anbefale da?😊 Anonymkode: 35917...7bd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #19 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har du noe alternativ å anbefale da?😊 Anonymkode: 35917...7bd Nei, dessverre, det lureste er som sagt å prøve sko på barnet😊 Anonymkode: 86b1d...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #20 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man gjør som man vil 😊 Alltid funnet gode kupp, har to barn 😊 finnes jo flust av nettsider med restsalg til alle årstider. Anonymkode: 3e440...85a Ja helt sikkert om man ikke er kresen Anonymkode: 13408...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå