AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Dater en mann som helt klart har følelser for meg men som lar meg være pådriver/initiativtaker i 70% av tilfellene. Han nyter å bli jaktet på. Men selvom vi har følelser for hverandre så er vi ikke et par (enda) og jeg vet han er usikker på om han vil ha "hele pakken" min (jeg har barn). Derfor er han også litt laid back. Men nå er jeg gått litt lei av å ta så mye initiativ. Hva er lurt å gjøre? La være å ta initiativ for å se om han gjør det? Fortsette som før men si noe om det? Ikke være så tilgjengelig for han? Trenger råd på hvordan få en mann til å innse at han kan miste meg, faktisk? Anonymkode: a7f93...bf0
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 Han tar altså initiativ 30% av gangene? Hva med å neste gang si du er opptatt? Hvis han endrer tid/dag, så finn på andre grunner for at du er opptatt. Si at han f.eks kan ta kontakt over helgen så kan dere avtale noe da. Avvent og se om han faktisk tar kontakt over helgen. Anonymkode: 32693...266 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 La vær å ta initiativ like ofte. Men helt ærlig tror jeg ikke han har de samme type følelsene som deg om du må ta insj i 70% av tilfellene. Han syns sikkert det er koselig det dere har men en mann full av sterke følelser eller fremtidsvisjoner med deg er ikke så initiativløs... mener jeg Anonymkode: fa1fd...4b4 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #4 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): La vær å ta initiativ like ofte. Men helt ærlig tror jeg ikke han har de samme type følelsene som deg om du må ta insj i 70% av tilfellene. Han syns sikkert det er koselig det dere har men en mann full av sterke følelser eller fremtidsvisjoner med deg er ikke så initiativløs... mener jeg Anonymkode: fa1fd...4b4 Følelser er på plass for meg, men han har en stor usikkerhet i seg knyttet til det å bli stefar. Derfor holder han igjen. Skjønner hva du sier. Takk for innspill. Anonymkode: a7f93...bf0
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han tar altså initiativ 30% av gangene? Hva med å neste gang si du er opptatt? Hvis han endrer tid/dag, så finn på andre grunner for at du er opptatt. Si at han f.eks kan ta kontakt over helgen så kan dere avtale noe da. Avvent og se om han faktisk tar kontakt over helgen. Anonymkode: 32693...266 Kanskje 40%,men jeg er uansett den som tar mest initiativ. Begynner bli litt sliten av det. Anonymkode: a7f93...bf0
Florence N Skrevet 4. juli 2023 #6 Skrevet 4. juli 2023 Du må si rett ut at dette er ikke godt nok for deg!! Skal du gidde å bruke tid og energi for en mann må han jaggu vise deg interesse tilbake også. Og at en slik idiotisk "jakt" ikke er noe for deg. På den måten viser du at du forventer respekt. Etter å ha sagt dette kan du trekke deg tilbake og la han tygge på budskapet.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #7 Skrevet 4. juli 2023 Uff, jeg var i en sånn situasjon for en liten stund tilbake. Jeg tok insj mest. Jeg mannet meg opp og konfronterte han, og fikk svar tilbake at han ikke hadde så lyst til å involveres i hele pakka med barn osv. Han sa han digget tiden med meg, men ikke var klar for alt det andre. Så ble han helt stille. Anonymkode: 97b6c...8d1 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Nah menn er ikke så vanskelige. Om du må jakte etter han og stadig ta initiativet, og får lite tilbake? He's just not that into you Anonymkode: b82fb...329 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nah menn er ikke så vanskelige. Om du må jakte etter han og stadig ta initiativet, og får lite tilbake? He's just not that into you Anonymkode: b82fb...329 Det er kanskje så enkelt, jeg vet ikke? Hvis man virkelig vil ha noen, går man etter de. Med mindre man har en angstdiagnose av noe slag da? Anonymkode: 97b6c...8d1
ClausSaus Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dater en mann som helt klart har følelser for meg men som lar meg være pådriver/initiativtaker i 70% av tilfellene. Han nyter å bli jaktet på. Men selvom vi har følelser for hverandre så er vi ikke et par (enda) og jeg vet han er usikker på om han vil ha "hele pakken" min (jeg har barn). Derfor er han også litt laid back. Men nå er jeg gått litt lei av å ta så mye initiativ. Hva er lurt å gjøre? La være å ta initiativ for å se om han gjør det? Fortsette som før men si noe om det? Ikke være så tilgjengelig for han? Trenger råd på hvordan få en mann til å innse at han kan miste meg, faktisk? Anonymkode: a7f93...bf0 Svaret er ja: Du bør trekke litt tilbake. Og ikke "snik det inn" umerkelig. Men heller ikke gjør et stort seremonielt nummer ut av det. Bare la være å ta kontakt i noen dager, og se hva som skjer. Se på det som en test av om han faktisk er tilstrekkelig interessert til å plukke opp stafettpinnen du droppet. Og vær forberedt på at fasiten kan være nei.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 Synes det er helt forståelig at menn uten egne barn er litt tilbakeholdne og vil tenke seg godt om før de involverer seg med en dame med barn. Særlig etter hva jeg leser her inne der mange tar det som en selvfølge at de skal bli en familie og han skal påta seg utgifter som om det var hans barn. Ikke det at jeg antar at ts er i den kategorien, men det kan ikke han vite sikkert. Å involvere seg med noen som har barn fra før er en kilde til konflikt fordi man vet at barn alltid kommer først og barnløse har kanskje lyst til å være sin partner nr en. Kanskje ts skal være glad for at han ikke er så desperat etter dame at kaster seg hodestups inn i noe han ikke har tenkt over konsekvensen av. Gi ham tid og se hvor det bærer hvis du ikke jakter en stefar? Anonymkode: 5ae2b...c3f
Gjest Raptuss Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 Jeg ville ikke spilt spill eller latet som jeg var opptatt om jeg ikke var det. Jeg ville ikke gjort ett stort nummer ut av det, men latt han vite at jeg synes han kan ta initiativ han også. Hvis han vet hva du synes og du ikke bare har hintet så trenger du ikke gjenta deg. Så ville jeg tilpasset meg hans initiativ nivå og lagt meg der. Det er ikke sikkert han får sjansen til å ta initiativ så mye fordi du hele tiden kommer han i forkjøpet. Det kan også hende du går litt for fort frem for han. Eller at han ikke er seriøst interessert, men liker oppmerksomheten. Det vil bare tiden vise.
Bumoa Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 Nå skal ikke jeg svare for alle menn, men personlig så er et spill det siste jeg ønsker. Så si det som det er til mannen. Du føler at sånn og sånn, og at du er usikker på det ene og andre må være helt greit å si.. Å plutselig slutte å ta kontakt for å teste han er et spill og litt sært spør du meg.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 Jeg kan nok ofte være pådriver, jeg tar initiativ av natur når jeg er interessert, jeg går for det jeg vil ha. Så møtte jeg en som var mer passiv. Også fordi han hadde veldig mye å gjøre og tenke på både på jobb og fritid, imens jeg den perioden ikke hadde stort mer å gjøre enn å tenke på han 🙃 På et punkt såret han meg også, så det var nok også litt misforstått tilfelle av å la meg få "bestemme", akkurat som det er snilt å legge alt initiativ over på den andre.. det gjør jo bare at man føler man maser og at den andre ikke er spesielt interessert. Tror også mange tenker man da blir uskyldig i å lure/playe den andre, å gi den falske forhåpninger etc., dersom det er den andre som hele tiden inviterer og sender meldinger og er pådriver, imens man selv inntar en mer passiv rolle. Man er liksom fritatt fra å være en pikk om man finner ut at dette er ikke helt det man vil likevel, for man har aldri lovet noe eller lovebombet eller vært veldig på. Det ordnet seg for oss da, det var noen kneiker vi måtte over som hadde med helt andre ting å gjøre enn akkurat dette. Men når det kom til initiativ så jeg det enkelt og greit rett ut, og så tok han seg sammen. Ikke så enkelt og greit da, jeg måtte si det noen ganger. Men det funket til slutt. Anonymkode: 52560...fd2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Trenger råd på hvordan få en mann til å innse at han kan miste meg, faktisk? Anonymkode: a7f93...bf0 Ta noen lange skritt tilbake og ikke oppsøk han og fyll det som mangler fra hans side. Holdt deg på din banehalvdel så og si, og se hva han kommer med. Vær forberedt på at han ikke kommer. Anonymkode: 85abe...74b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå