Gå til innhold

Lukt av sur klut og håndklær - genetisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann kjenner aldri at det lukter surt av oppvaskkluten eller av håndklær. Er det slik at ikke alle kjenner denne lukten? Han er ellers renslig og bidrar med husarbeid. Han lukter heller ikke hodebunnslukt, som jeg synes er forferdelig😆 Jeg har alt for god luktesans, som gir meg litt utfordringer med at jeg kjenner alt for mange ubehagelige lukter…

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har bedre smak- og luktesans enn menn. Yngre har også bedre enn eldre. Man får ofte bedre luktesans som gravid. 

Og så har du folk med hyperosmi.

Anonymkode: 0eeb4...a19

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er også at menn har høyere terskel på å faktisk kjenne og identifisere en lukt.

Mannen min lukter like mye som meg når jeg gjør ham oppmerksom på ting som lukter, men frem til det er det sjelden han identifiserer det.

Anonymkode: a61cf...560

• Nyttig 1
Skrevet

Det kan egentlig godt stemme, for det skjer fra tid til annen at jeg kjenner det lukter surt av menns klær, men jeg tror aldri jeg har kjent den lukten fra klærne til en kvinne.

AnonymBruker
Skrevet

Min mann kjenner heller ikke lukter på samme måte som meg. Han kaller meg sporhund ;)  Han må putte nesa helt inntil for å kjenne lukt, mens jeg kjenner det på avstand uten å måtte putte hele nesa oppi det som lukter. 

Anonymkode: 7bd6c...edb

AnonymBruker
Skrevet

Haha, «hodebunnslukt»!! Takk for at du satte ord på en lukt jeg også gremmes over. Jeg har for øvrig identifisert den som «hårlukt», men «hodebunnslukt» er mer treffende👏

Anonymkode: c4c20...01c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...