AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #81 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Verktøy kan man finne på nettet, Google og YouTube. De tar altså godt betalt uten å ha noe som helst ansvar for at pasienten blir bedre. Herlig. Anonymkode: f1f93...450 Du finner hverken verktøy eller diagnose på YouTube. Klassisk offer her som skylder på psykologen sin for at hun/han ikke er bedre. Anonymkode: 39417...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #82 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du finner hverken verktøy eller diagnose på YouTube. Klassisk offer her som skylder på psykologen sin for at hun/han ikke er bedre. Anonymkode: 39417...8ac Du virker så fiendlig gjennom flere meldinger? Må jo være mulig å diskutere med en litt mer vennlig holdning? Anonymkode: 2e91e...76d 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #83 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Se på blod - ofte …. Se på ei rotte, ta på ei rotte - ofte …. Innbrudd blir ptsd, og da må man jobbe kognitiv med tanker da det er vanskelig å eksponere. Anonymkode: 39417...8ac Ta på ei rotte? Jiiiiz Anonymkode: f1f93...450
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #84 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du finner hverken verktøy eller diagnose på YouTube. Klassisk offer her som skylder på psykologen sin for at hun/han ikke er bedre. Anonymkode: 39417...8ac Jeg ble bedre av akkurat YouTube og insta grupper. Timer hos psykologen var absolutt bortkastet. Anonymkode: f1f93...450 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #85 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du virker så fiendlig gjennom flere meldinger? Må jo være mulig å diskutere med en litt mer vennlig holdning? Anonymkode: 2e91e...76d Finnes ikke fiendtlig, men kun tydelig. Noen man må være i møte med selvutnevnte ofre. De ser kun seg selv og sin egen misery. Kun perspektiv på jeg’et. Anonymkode: 39417...8ac
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #86 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta på ei rotte? Jiiiiz Anonymkode: f1f93...450 Folk har jo rotter som kjæledyr 😂Ei venninne hadde, jeg tok ikke på halen 😆 men koste på magen🤘 Anonymkode: 39417...8ac
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #87 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Finnes ikke fiendtlig, men kun tydelig. Noen man må være i møte med selvutnevnte ofre. De ser kun seg selv og sin egen misery. Kun perspektiv på jeg’et. Anonymkode: 39417...8ac Selvutnevnte ofre? Hvor? Du fikk tydeligvis ingen hjelp av psykologen siden du fortsatt snakker slik til folk Anonymkode: f1f93...450 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #88 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk har jo rotter som kjæledyr 😂Ei venninne hadde, jeg tok ikke på halen 😆 men koste på magen🤘 Anonymkode: 39417...8ac Kan du ta på ei skitten rotte på gata? Anonymkode: f1f93...450
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #89 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble bedre av akkurat YouTube og insta grupper. Timer hos psykologen var absolutt bortkastet. Anonymkode: f1f93...450 Det er jo helt knall at du ble bedre ♥️ diagnose fikk du sikkert av psykolog. Jeg har også vært hos fler psykologer. De to første var crap, de to siste gull♥️ Anonymkode: 39417...8ac
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #90 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvutnevnte ofre? Hvor? Du fikk tydeligvis ingen hjelp av psykologen siden du fortsatt snakker slik til folk Anonymkode: f1f93...450 Igjen - hersketeknikk 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 39417...8ac
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #91 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ta på ei skitten rotte på gata? Anonymkode: f1f93...450 Aldri sett faktisk …. Anonymkode: 39417...8ac
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #92 Skrevet 8. juli 2023 Herregud, folk her altså. Kan man ikke komme med sin ærlige mening, uten at det er hersketeknikk eller at "Da er ikke angsten din så sterk" Værste jeg har hørt. Tenker noe går på latskap også. Man tør ikke møte angsten. Har vært der selv, med voldsom agorafobi og generalisert angst, men jeg måtte innse at det bare var jeg som kunne fikse det, med god og riktig behandling. Folk her virker veldig hårsåre. Det er min ærlige mening. Anonymkode: de41b...fcd 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #93 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Herregud, folk her altså. Kan man ikke komme med sin ærlige mening, uten at det er hersketeknikk eller at "Da er ikke angsten din så sterk" Værste jeg har hørt. Tenker noe går på latskap også. Man tør ikke møte angsten. Har vært der selv, med voldsom agorafobi og generalisert angst, men jeg måtte innse at det bare var jeg som kunne fikse det, med god og riktig behandling. Folk her virker veldig hårsåre. Det er min ærlige mening. Anonymkode: de41b...fcd Nå kommer du til å få pepper for at du sa latskap… bare vent 😂😂 Helt enig i at folk er hårsåre 🙊 Anonymkode: 39417...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #94 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå kommer du til å få pepper for at du sa latskap… bare vent 😂😂 Helt enig i at folk er hårsåre 🙊 Anonymkode: 39417...8ac Jeg går på AAP selv, nettop pga angstproblematikk, så jeg vet jo faktisk hva det handler om. Bare sa det for hva det var, egentlig Anonymkode: 0ba2a...5b5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #95 Skrevet 8. juli 2023 Rent generelt, jeg er ikke enig i at angst bare er angst. Noen har en enkelit fobi, mens andre har en haug med diagnoser, sosial angst, panikkangst, generell angst pluss alvorlige traumer i bunn. Er nok mye lettere å jobbe med edderkopp fobi enn å jobbe med en haug med diagnoser i bunn. Anonymkode: 2e91e...76d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #96 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Rent generelt, jeg er ikke enig i at angst bare er angst. Noen har en enkelit fobi, mens andre har en haug med diagnoser, sosial angst, panikkangst, generell angst pluss alvorlige traumer i bunn. Er nok mye lettere å jobbe med edderkopp fobi enn å jobbe med en haug med diagnoser i bunn. Anonymkode: 2e91e...76d Angst er jo en diagnose. Jeg snakker kun om angst, ikke personlighetsforstyrrelser, ptsd, alvorlig psykiatri og heavy diagnoser. Angst er så absolutt noe man kan samle i en definisjon, hvilket igjen kan samles i ett ord; Frykt. Anonymkode: 39417...8ac
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #97 Skrevet 8. juli 2023 Vil sterkt anbefale alle som sliter med angst, sosial angst eller tvangslidelser å sjekke ut om kommunen din tilbyr 4-dagersbehandling. Det er en relativt ny behandlingsform, utviklet av forskere ved UiB, med en enorm suksessrate. Behandlingsformen har fått mye internasjonal oppmerksomhet fordi dette rett og slett kan se ut til å være "fasiten". Svært mange blir "friske" etter bare 4 dager! (Google it) Jeg har alltid slitt med sosial angst, og har gått mye i tradisjonell samtaleterapi og drevet med eksponerting på egen hånd. Det har ikke virket fordi jeg har vært mye overlatt til meg selv og egentlig ikke helt forstått hva eksponering er. Etter at jeg deltok på 4-dagersbehandlingen kunne jeg jo se at jeg hadde gjort alt helt galt, spesielt hadde jeg "eksponert meg" med mange forbehold (sikkerhetsstrategier) som vi med sosial angst gjerne har så innarbeidet at vi ikke engang registrerer dem. På 4-dagersbehandlingen lærte jeg å "avsløre" hva angsten faktisk gjør med meg, og at dette kan jeg kontrollere selv. Etter 4 heftige dager gikk jeg ut av lokalet som et nytt menneske. Om noen spør meg i dag om jeg vil holde tale foran hele Norge ville jeg ikke nølt, det hadde ikke vært noe problem! Det er omtrent et mirakel. Det er et veldig viktig forbehold for å få være med på 4-dagersbehandling, og det er at man virkelig må ønske å bli kvitt angsten. Man må gå all in i behandlingen. Hadde denne behandlingsformen eksistert da jeg var tenåring ville livet mitt sannsynligvis sett ganske annerledes ut, men i stedet har jeg nå som 40-åring fått et helt nytt liv fullt av all verdens mulighether. Jeg er omtrent helt fri for angst! Håper alle som leser denne tråden og sliter med angst sjekker ut behandlingsformen, for jeg unner virkelig alle å få det bedre. Anonymkode: ab43d...5de 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #98 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vil sterkt anbefale alle som sliter med angst, sosial angst eller tvangslidelser å sjekke ut om kommunen din tilbyr 4-dagersbehandling. Det er en relativt ny behandlingsform, utviklet av forskere ved UiB, med en enorm suksessrate. Behandlingsformen har fått mye internasjonal oppmerksomhet fordi dette rett og slett kan se ut til å være "fasiten". Svært mange blir "friske" etter bare 4 dager! (Google it) Jeg har alltid slitt med sosial angst, og har gått mye i tradisjonell samtaleterapi og drevet med eksponerting på egen hånd. Det har ikke virket fordi jeg har vært mye overlatt til meg selv og egentlig ikke helt forstått hva eksponering er. Etter at jeg deltok på 4-dagersbehandlingen kunne jeg jo se at jeg hadde gjort alt helt galt, spesielt hadde jeg "eksponert meg" med mange forbehold (sikkerhetsstrategier) som vi med sosial angst gjerne har så innarbeidet at vi ikke engang registrerer dem. På 4-dagersbehandlingen lærte jeg å "avsløre" hva angsten faktisk gjør med meg, og at dette kan jeg kontrollere selv. Etter 4 heftige dager gikk jeg ut av lokalet som et nytt menneske. Om noen spør meg i dag om jeg vil holde tale foran hele Norge ville jeg ikke nølt, det hadde ikke vært noe problem! Det er omtrent et mirakel. Det er et veldig viktig forbehold for å få være med på 4-dagersbehandling, og det er at man virkelig må ønske å bli kvitt angsten. Man må gå all in i behandlingen. Hadde denne behandlingsformen eksistert da jeg var tenåring ville livet mitt sannsynligvis sett ganske annerledes ut, men i stedet har jeg nå som 40-åring fått et helt nytt liv fullt av all verdens mulighether. Jeg er omtrent helt fri for angst! Håper alle som leser denne tråden og sliter med angst sjekker ut behandlingsformen, for jeg unner virkelig alle å få det bedre. Anonymkode: ab43d...5de Denne behandlingen hjalp meg ikke. Anonymkode: f1f93...450
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #99 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne behandlingen hjalp meg ikke. Anonymkode: f1f93...450 Det er veldig leit å høre, men jeg vil likevel anbefale som er motiverte og har et sterkt ønske om å bli kvitt lidelsen sin sjekke ut 4-dagersbehandling. 90 prosent opplever bedring etter disse 4 dagene, og 70 prosent er ute av lidelsen etter fire år. https://forskning.no/angst-hjernen-psykiske-lidelser/slik-behandler-de-tvangslidelser-pa-4-dager/1627255 Anonymkode: ab43d...5de
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #100 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 1.26): Ts ville fortelle sin historie som motivasjon og håp til andre som sliter. Hørte på podkasten til åpen journal, og han legen sliter også med sosial angst. Sosial angst kommer i mange former og grader. Men de konkluderte med at alle har sosial angst i en eller annen grad. vet cipralex hjelper mot panikkangst, men også sosial angst. Jeg startet på det grunnet angst, men oppdaget jo raskt at det hjalp jo på sosial angsten også, jeg har aldri vært plaget i stor grad, men jeg turte f eks å ta ordet på jobbmøte uten å kjenne hjertebank og svette. Å slite psykisk er grusomt vondt og tar enormt med krefter. coach kan hjelpe med her og nå og framover, mange har nytte av det. selv om du møtte noen du følte gav deg opp, så finnes det hundrevis av andre som kan hjelpe. Ikke alle behandlere kan hjelpe alle. Sett deg små mål og gjennomfør. Det at du under hele tatt tar trikken med angst betyr jo at det er fight og muskler i deg. Mange hadde droppet det Anonymkode: d11ec...625 Ja den episoden hørte jeg også. Veldig lærerikt å høre på. Podkasten til Jannecke Weeden og han komikeren (husker ikke navn) Bagateller. Nakjer dem også mye om dette, da Jannecke har angst for veldig mye. Lærerikt å høre på. Anonymkode: f82c2...ee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå