Gå til innhold

Hvorfor gidder så mange å reise på ferie til Florida igjen, og igjen, og igjen…?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sommeren er her, og det slår ikke feil: Snapchat fylles med stories fra de samme familiene som hvert eneste år reiser til Florida. Det er de samme fornøyelsesparkene/alligatorparkene/feriehusene etc. hver eneste gang. Virker ikke som de blir lei. Siden jeg kjenner flere som gjør dette gang på gang - er det virkelig så fantastisk der? Feriene kommer gjerne på kr. 100.000-150.000,-, det har de selv fortalt. Hadde jeg hatt så mye penger å bruke på ferie hvert år er det jammen mange andre steder av verden jeg ville sett… 

Anonymkode: 9793a...f25

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sommeren er her, og det slår ikke feil: Snapchat fylles med stories fra de samme familiene som hvert eneste år reiser til Florida. Det er de samme fornøyelsesparkene/alligatorparkene/feriehusene etc. hver eneste gang. Virker ikke som de blir lei. Siden jeg kjenner flere som gjør dette gang på gang - er det virkelig så fantastisk der? Feriene kommer gjerne på kr. 100.000-150.000,-, det har de selv fortalt. Hadde jeg hatt så mye penger å bruke på ferie hvert år er det jammen mange andre steder av verden jeg ville sett… 

Wild guess... De liker seg der?

Anonymkode: bb508...487

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel den ferien de ønsker da?

Anonymkode: 41841...8ea

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg «bare» vært i Florida to ganger, men syns det var fantastisk. Hadde økonomien tillatt det hadde jeg glatt tatt med familien dit årlig. Så uendelig mange aktiviteter og muligheter i nærheten av hverandre. For meg er det også rett og slett noe med hele «viben» som gir en godfølelse jeg ikke har fått mange andre steder. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som reiser til Florida igjen og igjen 

Anonymkode: a0547...9d9

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Wild guess... De liker seg der?

Sier du det? Det hadde jeg ikke tenkt på. 
Lurer på hva det er som er så fantastisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sier du det? Det hadde jeg ikke tenkt på. 
Lurer på hva det er som er så fantastisk. 

Hva får folk til å reise til samme feriested hvert år, helt uavhengig av om det er Florida, Alicante eller hytta? Folk reiser vel dit man ønsker, eller???

Anonymkode: e2d1a...6e8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva får folk til å reise til samme feriested hvert år, helt uavhengig av om det er Florida, Alicante eller hytta? Folk reiser vel dit man ønsker, eller???

Anonymkode: e2d1a...6e8

Litt av greia med spørsmålet er jo prisen. Når man har så mye penger kan man jo dra til Afrika, Asia, Australia… Se Taj Mahal, pyramidene, dra på Safari, gå på den kinesiske mur… men velger det samme om igjen og om igjen… 

Jeg dømmer ikke, virker som mange tror det, jeg bare undrer meg. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke hurricane season snart i Florida, eller tar jeg feil. Men er sikkert et fint ferie sted. Jeg vet bare om folk som har reist dit pga cruisebåtene går derfra.

Anonymkode: 34de5...f14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt av greia med spørsmålet er jo prisen. Når man har så mye penger kan man jo dra til Afrika, Asia, Australia… Se Taj Mahal, pyramidene, dra på Safari, gå på den kinesiske mur… men velger det samme om igjen og om igjen… 

Men det er jo ikke sikkert disse menneskene ønsker å se Taj Magal,pyramidene og den kinesiske mur. Eller kanskje de har vært der før? Og så fant de ut at Florida var det beste stedet for dem?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De er nok vanedyr, og muligens litt enkle sjeler.

Anonymkode: 99f56...776

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodde i Florida 3 mnd, og vært der tre ganger utenom det også, ikke vært i en eneste fornøyelsespark, så da har jeg en unnskyldning for å dra bort igjen…

Synes klimaet er digg, også er det noe med «vibe» og stemningen…. 

Jeg kan ikke forstå de som har hytte de skal på hele tiden. 

Anonymkode: 8d23c...28a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det å undee seg over? Jeg kan ikke fatte og begripe at folk gidder å ha hytte og dra dit igjen og igjen, men jeg går jo ut i fra at det er fordi de trives med å dra samme stedet 🤷🏼‍♀️ Å dra på ferie samme sted er jo akkurat det samme.

Anonymkode: 5d562...192

• Liker 1
Skrevet

Skjønner de godt, jeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner veldig godt hvorfor folk reiser tilbake til Florida. Fantastisk ferie med så mye opplevelser, shopping og uendelige aktivitetsmuligheter. Noen år siden sist jeg var der nå, men jammen på tide igjen. Har reist en god del og Florida er blant de beste stedene jeg har feriert. Miami, Fort Lauderdale, kjøreturen ut til Key West.. helt magisk. 

Anonymkode: a51cb...9af

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner du de som reiser til Granka år etter år?

Anonymkode: 2da93...556

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det primært barnefamilier eller pensjonister som gjentatt drar til florida? For disse gruppene skjønner jeg valget godt. Jeg er veldig glad i florida, men har også reist andre steder for og se verden. Nå har jeg ikke tatt med småbarn på den kinesiske mur eller Safari, i de årene var disneyworld, strand og basseng greia. Når jeg blir pensjonist tar jeg gjerne ferie hver vinter i pensjoniststaten om økonomien klarer det. 

Anonymkode: b5cf4...a1f

AnonymBruker
Skrevet

Altså, Florida har jo alt! For barnefamilier og de som liker litt action så er jo Orlando supert :) For single damer som meg så er Miami helt topp, har vært der flere ganger og skal dit igjen snart. 

God mat, god drikke, bra strender (selv om jeg knapt tør å bade pga hai, men det tør jeg nesten ikke i Oslofjorden heller), hyggelige folk, god stemning. Bra musikk, masse reggaeton og salsa som jeg elsker. Konserter, festivaler. Bra shopping, masse merker de har der som ikke fins i Norge. Masse kjekke menn. Og muligheten til å dra på masse utflukter om man vil, road trips/Everglades, Key West +++. Også får jeg en fin tan, det gjør jeg ikke i Norge. Hva gjør dere andre som bare drar på hyttetur liksom? Smører dere med fake tan? Klippekort på Spraytanhuset? 

Jeg drar ofte til Miami når jeg reiser til Mexico/Panama og de landene der. En fin stopp på veien. Som singel bruker jeg lett 100.000 kr på ferie, hva er problemet med det? Gleder meg til jeg skal til Florida ass.

Anonymkode: 79b30...82c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skjønner veldig godt hvorfor folk reiser tilbake til Florida. Fantastisk ferie med så mye opplevelser, shopping og uendelige aktivitetsmuligheter. Noen år siden sist jeg var der nå, men jammen på tide igjen. Har reist en god del og Florida er blant de beste stedene jeg har feriert. Miami, Fort Lauderdale, kjøreturen ut til Key West.. helt magisk. 

Anonymkode: a51cb...9af

Velbekomme, over-kommersialiserte turistmaskiner er ikke noe for meg.

Anonymkode: 7ed6e...f0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

De er nok vanedyr, og muligens litt enkle sjeler.

Anonymkode: 99f56...776

Spyr av folk som skal stemple andre som enkle sjeler fordi de tar andre valg enn dem selv 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ 

Folk har faktisk ulike ønsker og behov, det er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 3bb39...4fd

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...