AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Hva hadde du i fryseren etter fødsel eller hva ønsket du at du hadde i fryseren etter fødselen? Anonymkode: a3d0f...356
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 jeg syns det var greit å ha grove pizzasnurrer (enkelt å varme kjapt i micro), det var litt ekstra kos når jeg gikk hjemme Til middag så var pappaen hjemme, så det var ikke noe styr her, men er du alene så kan det være greit å ha laget noen store porsjoner med middag du kan fryse ned bare for å gjøre ting litt enklere. Klarer ikke å huske om det var noe jeg savnet 🤔 *venter på alle de som ikke kan skjønne at det er nødvendig å ha noe i fryseren* Anonymkode: ed130...419
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 Lagde massevis av middager og frøs ned, typ for flere måneder. Også horn og kanelsnurrer, litt is. Anonymkode: 9711a...efb
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 Hadde en del i fryseren, men kan ikke si at det var en livredder akkurat. Var jo digg da, men hadde fint klart meg uten. Syntes egentlig dette bare var noe som stresset meg som høygravid. Men jeg hadde mye lapskaus og kjøttsuppe. Hadde også fylt opp fryseren og tørrvarer, for butikkturer ble ganske stress etter baby var født. Maten trenger ikke nødvendigvis å være ferdig, men å bare ha masse mat hjemme var digg. Anonymkode: 8ba97...8e0 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 Jeg er kanskje sær, men: Jeg elsker at jeg hadde laget masse gode desserter som bare kunne tas opp og nytes. Vi hadde noe middag også til de aller første dagene som kunne varmes opp. Ganske raskt fikk vi til å lage god middag, men noe kos - gull verdt når man fikk lyst på noe digg. Crumble pie, sjokoladekake osv Anonymkode: 96de8...b7f
Guttibobledress Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 Det rådyret som spiser alle tulipanene mine. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og isbind! Anonymkode: 9711a...efb Isbind? Vi hadde mange fryste middager og snacks-mat(vårruller, pizzasnurrer) og iskrem. Massevis av is! Anonymkode: 6d803...a5e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Isbind? Vi hadde mange fryste middager og snacks-mat(vårruller, pizzasnurrer) og iskrem. Massevis av is! Anonymkode: 6d803...a5e Bind som har fått litt vann på seg og fryses ned for å være mer lindrende, tenker jeg ☺️ Jeg savnet litt flere enkle middager (type i form som man slenger i ovnen) og kaker/gjærbakst til besøk. Jeg sa ofte når noen kom, og de spurte om de skulle ta med noe: ta med noe til kaffen! Men det hadde vært digg for meg å ikke måtte «mase» om det, men heller tatt opp en enkel sjokoladekake… Anonymkode: 3f398...653
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 En del ferdige middager (typ lasagne i form) var utrolig digg. Ja, vi var absolutt i stand til å lage middag, men gud så deilig å bare kunne ta opp noe. Hadde også en del kanelboller o.l, kjekt å ha til barselbesøk (eller til en ammende mor med ulvehunger 😂). Anonymkode: cb72e...d2e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 Pizzasnurrer, kake i porsjonstykker, ferdiglaget pastasaus i porsjoner, kanelboller, hjemmelaget fiskegrateng og lasagne. Anonymkode: b3e31...498
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 Guttibobledress skrev (14 timer siden): Det rådyret som spiser alle tulipanene mine. Amen! Skal prøve babyleker med lys og lyd med sensor. En liten nisse som lyser opp og rasler i gresset må jo være tingen. Anonymkode: 9ddfc...368
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Skrevet 4. juli 2023 Glemte å putte vann i fryseren i går, det er det eneste som burde vært der..! Kald drikke, jeg smelter!! Anonymkode: 74e0a...085
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #16 Skrevet 4. juli 2023 Ferdige middager er gull. Supper kan lages i store porsjoner, samt bake brød som passer til. Lapskaus er enkelt å lage i porsjoner. Kan bruke overskuddskraft i suppene. (fryser dette flatt, i vakumpose, så tar lite plass) Lasagne og andre gratenger. Ferdigstekt kyllingkjøtt i biter, slik at man raskt kan lage en salat. Ellers er det et tips å preppe mat i helgen. Ikke i form av ferdige retter. Men kok opp og skrell noen egg, vask og del opp diverse grønnsaker, dampkok litt brokkoli, lag en hummus, stek litt laks. Så er det enkelt å lage raske og sunne lunsj-retter. Anonymkode: 2672c...c6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå