AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #21 Del Skrevet 5. juli 2023 Vi har akkurat vært i Hurghada med barn. Tja, tror ikke vi kommer til å reise tilbake. Vi har hatt det fint, kun det ene barnet som fikk magesjau siste dagen. Vi har opplevd egyptere som hyggelige, hardt arbeidende mennesker. Vi har vært i Egypt en gang for mange år siden og hadde samme erfaring da. Vi bodde på det som går under veldig bra hoteller for Egypt. Type, 5 stjerner og veldig gode tilbakemeldinger. Maten på begge hotellene var virkelig ikke mye å skryte av. Det var veldig rent, god service og hotellene var bra nok. Vi tok noen utflukter og det var det som fikk meg til å reflektere over hvor vi var og som gjør at jeg ikke har veldig stor lyst til å reise tilbake. Fattigdom. Hvor ille det ser ut med en gang du reiser fra hotellområdet. Det er skittent, ingenting pent å se. De som jobber på hotellet jobber for 1000kr i mnd. Og de jobber hele tiden. Men de er fornøyde med at de har en jobb. Jeg, som turist med penger følte meg ikke så veldig vel når jeg så hvor fattige de var. Vi dro pga snorkling og havet. Som virkelig er fantastisk. Prisen på hoteller har økt i Egypt også, så vi brukte like mye som vi hadde brukt i Hellas eller Spania. Så det var absolutt ikke prisen som var avgjørende for oss siden vi bodde på deres dyreste hoteller. Når det gjelder å reise med barn, så ser jeg ingenting galt i det. De er veldig hyggelige mot barna. Men sjansen for magesjau er større enn i Europa. Noe som kan ødelegge ferien. Vi angrer ikke på å ha reist, vi har reflektert over fattigdom for våre barn også (tenåringer). Så de har også sett og lært hvor priviligerte vi er. Men tror det blir en stund til vi skal dit igjen. Anonymkode: ea446...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #22 Del Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke vært der, men har vært andre steder i Egypt. Jeg ville aldri dratt dit med barn. Eller som kvinne. Egyptiske menn har veldig lite respekt for kvinner, i alle fall utenlandske kvinner. Ikke alle, selvsagt, men foruroligende mange . Anonymkode: 7d3f1...073 Har masse famile der nede. Det et best å gå med hijab hvis man er i Egypt som kvinne på ferie. Så ville tatt med hijab til alle jenter/kvinner over ca 14 år hvis dere skal på ferie der. Anonymkode: 03fc9...7c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #23 Del Skrevet 5. juli 2023 Jeg har vært der med barn, fantastisk å se pyramidene, museum i Kairo, ri på kameler mm. Hvis dere skal gå i typiske handlegater, kan de i butikkene bli masete og det er best å gå flere sammen. Anonymkode: 99e7c...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #24 Del Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 21.05): Reise til Sharm El Sheikh med barn? Hvis nei, hvorfor ikke? Anonymkode: 3db0b...373 Om du liker å støtte slike regimer så, men om du er oppegående så unngår du å støtte opp om menneskerettighets brudd Anonymkode: 7a581...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå