Gå til innhold

Blod fra brystvorten - hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, spør KG om råd. Det er ca. et år siden jeg sluttet å amme mitt andre barn. Noe har kjentes litt rart på brystvorten og jeg har sett etter sår, men så ikke noe. Har også vært litt øm på ene siden, slik som det kunne være med tilstoppede melkeganger da jeg ammet. Jeg klemte litt på brystvorten i dag. Det kommer fortsatt hvit/gul melkeaktig væske fra de fleste «hullene», men den ene åpningen kom det masse svart blod. Jeg tenkte å dra til legen med dette, men kan det bare være en del av prosessen når man slutter å amme? 

Men da jeg sluttet å amme første barnet kom det aldri blod hvis jeg bare skulle sjekke om jeg fortsatt hadde melk. Jeg har også minner om at det noen ganger spontant væsket litt blank væske/melkeaktig væske fra venstre brystvorte uten at jeg tenkte på det før jeg fikk andre barnet. 

Søren, jeg ble litt stresset over dette. Jeg finner ingen klumper i vevet. Jeg har fått skikkelig små bryster etter amming, så kjenner ikke klumper. 

Noen som har opplevd blod i bryst lenge etter ammeslutt? 

Anonymkode: 6a73e...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok tatt en tur til legen for sikkerhetsskyld.

AnonymBruker
Skrevet
Knekkis-jenta skrev (12 timer siden):

Jeg ville nok tatt en tur til legen for sikkerhetsskyld.

Okay, takk for svar😃 ts

Anonymkode: 6a73e...8d2

AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver kan være brystkreft. Noen kan ha blod/væske fra brystvorten som eneste symptom og ingen kuler. Det kan også være ingenting 😊 du burde likevel få deg en hastetime hos lege med henvisning til brystdiagnostisk senter for utredning.

Anonymkode: 6e482...fed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...