Gå til innhold

Jeg tror jeg er high maintanance... og vil ikke være det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå 32 år, og fikk høre fra eksen at jeg var "high maintanance" kjæreste, iom at jeg trenger mye bekreftelse på at jeg er likt.. trenger ikke romantiske gester, gaver og slike ting. Men verbal bekreftelse på at partneren min liker meg, på en eller annen måte, eller er tiltrukket av meg (evt også fysisk bekreftelse). Jeg ønsker helst dette hver dag, men jeg jobber med å ikke være så usikker på meg selv i møte med nye partnere/dater. Jeg har data en fyr i noen uker nå, og vi har en utrolig bra greie gående. Vi snakka om våre svake sider og lignende, og jeg sa da at jeg trengte mye bekreftelse i et forhold, men jobba med saken og at det var bedre enn før (og det er mye bedre enn i 20-årene altså). Jeg trodde jeg hadde vært skikkelig flink og ikke utstrålt dette noe til ham, og han gir meg dessuten massssse bekreftelse hver dag😅 til at vi bare dater liksom. Skriver de søteste tingene. Så jeg trodde jeg bare var helt chill og kul. 

Helt fram til vi snakka på telefon og han bare: "du gjør det der en del" (jeg hadde sagt noe som tydeligvis utstrålte at jeg var usikker på vår relasjon. Og jeg bare faennn.. jeg trodde jeg var så flink å skjule det. Men jeg har tydeligvis skikkelig problemer med å bare slappe av og se hva som skjer. Og veldig opptatt av å bli likt. Jeg jobber seriøst med saken, og prøver å fokusere på at jeg ikke kan kontrollere om den andre liker meg eller ikke, og hvis det går over så er det ikke noe jeg kan gjøre med det. Og tenke mer på om jeg liker den andre enn om han liker meg. Men jeg syns det er vanskelig, og kjenner hvor "obsessed" jeg blir med den andre. Det kan stresse meg litt om jeg ikke hører noe på en halv dag (fordi vi vanligvis skriver til hverandre mange ganger for dagen. Han sende meg snap nesten hver morgen og hver kveld). Jeg har skikkelig lyst til å ikke ødelegge denne greia vi har gående, men jeg tror det er dealbreaker hvis jeg lar denne siden av meg skinne for mye gjennom.... 

Forresten, når jeg først har blitt ofisielt kjæreste med noen, så blir jeg mindre usikker på dette med relasjonen, og slapper mye mer av med at den andre liker meg. Men jeg trenger fortsatt mye bekreftelse - og gir mye tilbake! Hvis jeg elsker noen så sier jeg det helst hver dag!

Anonymkode: a44db...ce9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg tror jeg er high maintanance... og vil ikke være det"

Da kan du bare slappe av, for det du beskriver har ingen ting med "høyt vedlikehold" å gjøre. Iaf. ikke sånn jeg kjenner det utrykket... 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (2 minutter siden):

"Jeg tror jeg er high maintanance... og vil ikke være det"

Da kan du bare slappe av, for det du beskriver har ingen ting med "høyt vedlikehold" å gjøre. Iaf. ikke sånn jeg kjenner det utrykket... 

Ok hva er high maintenance da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel mer eller mindre synonymt med å være "urimelig kravstor" på alle fronter...  Å ville ha litt bekreftelse er ikke akkurat i den gata... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kombinasjon av dyr i drift, krever mye oppmerksomhet, tid, må ha ting tilrettelagt, forventer veldig mye av partneren generelt, krevende å være sammen med. 

Anonymkode: 67b80...36f

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg er "high maintanance" det å være vanskelig å gjøre til lags og at man er en krevende person.

Anonymkode: e78f7...468

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (Akkurat nå):

Det er vel mer eller mindre synonymt med å være "urimelig kravstor" på alle fronter...  Å ville ha litt bekreftelse er ikke akkurat i den gata... 

Okei..det er kanskje sant.. men jeg tror jeg har litt dårlig selvinnsikt da daten min kommenterte at jeg "gjorde det der en del", det var noe som å snakke meg selv ned for å få bekreftelse eller noe sånn.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Men kanskje high maintenance er et dårlig begrep. Jeg bare trenger mye og hyppig bekreftelse på at jeg er likt...

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke high maintanance men du må jobbe med selvfølelsen din og behovet for kontstant bekreftelse.

Er mange som sliter med dette.

Anonymkode: b7b51...e18

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men kanskje high maintenance er et dårlig begrep. Jeg bare trenger mye og hyppig bekreftelse på at jeg er likt...

Ts

Du er ikke high maintenance. Du er det stikk motsatte. Du virker jo usikker på deg selv siden du trenger bekreftelse.  

Anonymkode: 98003...12c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er nå 32 år, og fikk høre fra eksen at jeg var "high maintanance" kjæreste, iom at jeg trenger mye bekreftelse på at jeg er likt.. trenger ikke romantiske gester, gaver og slike ting. Men verbal bekreftelse på at partneren min liker meg, på en eller annen måte, eller er tiltrukket av meg (evt også fysisk bekreftelse). Jeg ønsker helst dette hver dag, men jeg jobber med å ikke være så usikker på meg selv i møte med nye partnere/dater. Jeg har data en fyr i noen uker nå, og vi har en utrolig bra greie gående. Vi snakka om våre svake sider og lignende, og jeg sa da at jeg trengte mye bekreftelse i et forhold, men jobba med saken og at det var bedre enn før (og det er mye bedre enn i 20-årene altså). Jeg trodde jeg hadde vært skikkelig flink og ikke utstrålt dette noe til ham, og han gir meg dessuten massssse bekreftelse hver dag😅 til at vi bare dater liksom. Skriver de søteste tingene. Så jeg trodde jeg bare var helt chill og kul. 

Helt fram til vi snakka på telefon og han bare: "du gjør det der en del" (jeg hadde sagt noe som tydeligvis utstrålte at jeg var usikker på vår relasjon. Og jeg bare faennn.. jeg trodde jeg var så flink å skjule det. Men jeg har tydeligvis skikkelig problemer med å bare slappe av og se hva som skjer. Og veldig opptatt av å bli likt. Jeg jobber seriøst med saken, og prøver å fokusere på at jeg ikke kan kontrollere om den andre liker meg eller ikke, og hvis det går over så er det ikke noe jeg kan gjøre med det. Og tenke mer på om jeg liker den andre enn om han liker meg. Men jeg syns det er vanskelig, og kjenner hvor "obsessed" jeg blir med den andre. Det kan stresse meg litt om jeg ikke hører noe på en halv dag (fordi vi vanligvis skriver til hverandre mange ganger for dagen. Han sende meg snap nesten hver morgen og hver kveld). Jeg har skikkelig lyst til å ikke ødelegge denne greia vi har gående, men jeg tror det er dealbreaker hvis jeg lar denne siden av meg skinne for mye gjennom.... 

Forresten, når jeg først har blitt ofisielt kjæreste med noen, så blir jeg mindre usikker på dette med relasjonen, og slapper mye mer av med at den andre liker meg. Men jeg trenger fortsatt mye bekreftelse - og gir mye tilbake! Hvis jeg elsker noen så sier jeg det helst hver dag!

Du høres veldig usikker og needy ut til å være 32 år, og det er utrolig slitsomt med en som hele tiden trenger trenger bekreftelse fra partner på at hen er pen nok, slank nok, flink nok osv, og mange sånne forhold går dukken fordi partneren ikke orker mer. Så dyptliggende usikkerhet er ofte vanskelig å jobbe med på egen hånd, så jeg vil anbefale deg å oppsøke psykolog for å lære å bli tryggere i deg selv, så du ikke trenger all den ytre bekreftelsen.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke high maintenance. Du er det stikk motsatte. Du virker jo usikker på deg selv siden du trenger bekreftelse.  

Anonymkode: 98003...12c

Ja, jeg er det og er veldig klar over det. Trodde jeg hadde fått god selvfølelse etter 10 år i et forhold. Men er tydeligvis fortsatt usikker på dette med relasjoner til menn....😪

Ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kombinasjon av dyr i drift, krever mye oppmerksomhet, tid, må ha ting tilrettelagt, forventer veldig mye av partneren generelt, krevende å være sammen med. 

Anonymkode: 67b80...36f

Sitert AB  hadde den beste beskrivelsen :opplyser:

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Okei..det er kanskje sant.. men jeg tror jeg har litt dårlig selvinnsikt da daten min kommenterte at jeg "gjorde det der en del", det var noe som å snakke meg selv ned for å få bekreftelse eller noe sånn.

Ts

Det må du jo for gudsskyld prøve å unngå, for det er veldig irriterende når det blir for mye av. Da er du jo evt. en "kompliment-jeger", da 😅

Alle vil jo ha noen form for bekreftelse, men det er jo en balansegang i det hele, selv om "fasiten" ikke finnes, og er forskjellig ifra p2p..   

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (4 minutter siden):

Sitert AB  hadde den beste beskrivelsen :opplyser:

Det må du jo for gudsskyld prøve å unngå, for det er veldig irriterende når det blir for mye av. Da er du jo evt. en "kompliment-jeger", da 😅

Alle vil jo ha noen form for bekreftelse, men det er jo en balansegang i det hele, selv om "fasiten" ikke finnes, og er forskjellig ifra p2p..   

Ja jeg vet, og jeg prøver virkelig å unngå det. Sier hele tiden til meg selv at jeg er god nok, og om en person ikke liker meg så sier det ingenting om min verdi. Men jeg blir så opphengt i å bli likt allikevel.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Det at du er bevisst på at du har det sånn er jo et godt utgangspunkt for å klare å jobbe med det. 

Anonymkode: 83976...44f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg vet, og jeg prøver virkelig å unngå det. Sier hele tiden til meg selv at jeg er god nok, og om en person ikke liker meg så sier det ingenting om min verdi. Men jeg blir så opphengt i å bli likt allikevel.

Ts

Det er jo lov å si at man blir stressa om man ikke får noe (evt. nok) bekreftelse også, da (iaf. i min verden)...  Man skal jo trossalt trives sammen... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har det på samme måte. Det at du er bevisst på at du har det sånn er jo et godt utgangspunkt for å klare å jobbe med det. 

Anonymkode: 83976...44f

Ja, jeg er veldig bevisst på det...

Håper ikke dette ødelegger for oss, meg og daten min! 

Kjente jeg ble litt stressa i dag. Har fått litt mindre meldinger fra daten de siste dagene, men han har hatt besøk hele helga. Jeg spurte om vi skulle ringes i kveld, og han sa han måtte se an fordi han var sliten etter besøk, og barnet hans var syk i dag. Jeg skrev at det var null stress og han svarte med 2 hjerter. Kjenner jeg egentlig blir litt stressa av at han ikke vil ringes, men han har jo gitt meg masse bekreftelse før. Så håper at det bare stemmer det han sa...

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du er da virkelig ikke kravstor fordi du trenger og forventer daglige positive bekreftelser fra en kjæreste! Det må eksen din ha sagt bare fordi han selv var en tulling som ikke gadd å være en god kjæreste! 

Jeg og kjæresten sier "elsker deg" hver dag før vi går på jobb og før vi legger oss, vi sender noen ganger meldinger i løpet av dagen med hjerter og at vi savner hverandre, vi ringer gjennom dagen for å vise at vi tenker på hverandre, klemmer og kysser hver dag i en eller annen grad er kjærlige mot hverandre, i tillegg til det å kjøpe f eks favorittsjokoladen til hverandre osv. 

Et forhold med en som ikke viser at han elsker og verdsetter meg hver dag hadde jeg ikke giddet å være i. Kjærlighet er som en plante som må vannes og næres og hvis en mann tror den bare holder liv i seg selv mens han er lat og ukjærlig så blir han singel 

Anonymkode: b69ae...23c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Har du lest boken Attached? Jeg kan garantere deg at den vil kunne forbedre denne delen av deg selv sikkert 60-70% kun ved å lese godt gjennom den.

Du virker til å være av typen anxious attachment? 

Anonymkode: 2cab4...f75

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja, jeg er veldig bevisst på det...

Håper ikke dette ødelegger for oss, meg og daten min! 

Kjente jeg ble litt stressa i dag. Har fått litt mindre meldinger fra daten de siste dagene, men han har hatt besøk hele helga. Jeg spurte om vi skulle ringes i kveld, og han sa han måtte se an fordi han var sliten etter besøk, og barnet hans var syk i dag. Jeg skrev at det var null stress og han svarte med 2 hjerter. Kjenner jeg egentlig blir litt stressa av at han ikke vil ringes, men han har jo gitt meg masse bekreftelse før. Så håper at det bare stemmer det han sa...

Ts

Det er ganske sprøtt å bli stressa over at daten én dag ikke orker/har tid til å snakke i telefonen. Du beskriver jo selv hvorfor han ikke vil, en helt normal forklaring. Å bare være trøtt en kveld ville også ha vært god nok forklaring og jeg ville ikke ha stusset eller tenkt på det i ett sekund engang, så der har du mitt perspektiv.

Også ganske rart å mistenke noe ut fra helt normal oppførsel, ref. siste setning.

Bra du er klar over at du har dette problemet da.

Anonymkode: 4e858...a2c

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...