Gå til innhold

Synes dere at UiO har god sosialmiljø sammenlignet med de andre universitetene i landet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere at UiO har god sosialmiljø sammenlignet med de andre universitetene i landet?

Anonymkode: 9a91b...a02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

UiO er vel kjent for å ha en ganske dårlig og lite sammensveiset sosialt miljø. Veldig mange bor hjemme hos mamma og pappa.

Anonymkode: e6313...730

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

UiO har det beste tilbudet og miljøet. 

Anonymkode: 29e7a...70d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at studentmiljøet der jeg studerer (UiO) er bra, men så må man huske på at UiO er svært med mange ulike miljø.

Anonymkode: 7de7b...93a

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

UiO er vel kjent for å ha en ganske dårlig og lite sammensveiset sosialt miljø. Veldig mange bor hjemme hos mamma og pappa.

Det stemmer. Men det er jo bare deler av sannheten. Studentmiljøet varierer mellom de ulike studiene. Enkelte studier er kjent for bedre studiemiljø enn andre. I tillegg OM man faktisk tar litt initativ så finnes det uendelig med muligheter på UiO. Det er enormt mange foreninger på institutt-nivå, fakultetsnivå og på universitetsnivå. Man har drøssevis av universitetsbarer, Villa Eika, osv. 

Man har også Blindern Studenterhjem som er kjent for ekstremt sosialt miljø. Om noe så er vel problemet her at mange bruker hele studenttiden på å være sosial fremfor å studere. 

Anonymkode: 981c1...10d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De fra Oslo, ja, men du er klar over at UiO har nesten 30 000 studenter og at kun en liten del av disse er fra Oslo? Min erfaring etter 5 år på UiO er at studiemiljøet er meget bra for innflyttere, men er målet å bli kjent med Oslo-folk så kan det bli vanskelig.

For å besvare trådens spørsmål så syntes jeg NMBU var mye bedre sosialt enn UiO, men at UiO har et ufortjent dårlig rykte. Det er lite "tvangssosialisering" på UiO utover fadderuka, men samtidig har de landest største utvalg av foreninger og klubber. Hvis du tar litt initiativ selv så er det veldig vanskelig å ikke bli kjent med mange fine folk på UiO. 

Anonymkode: b7d0b...bb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...