AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #21 Skrevet 4. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hm jeg opplever ofte at folk gjerne slamrer døren igjen rett foran meg. Tråkker på foten min på trikken, dytter meg-aldri noen beklagelse. Sur apoteker som ser dumt på meg hvis det er noe utenom det vanlige, i dag snek en fyr til seg plassen min i køen på apoteket. Selv på krykker er det aldri noen som reiser seg på kollektiv transport. Og masse annet jeg ikke gidder å skrive😅Det kjipeste er folk som ikke evner konsekvenstenkning; har hatt venner som på død og liv insisterer på å hjelpe for så å droppe å møte opp. Meeen møter mange snille og gode mennesker også da. Så usikker på hva “dommen”er. Anonymkode: a744d...048 Bor du i en større by? Forstår det sånn at mennesker på mindre plasser er venneligere Anonymkode: 19c9c...08d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #22 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bor du i en større by? Forstår det sånn at mennesker på mindre plasser er venneligere Anonymkode: 19c9c...08d Ja, jeg flyttet fra en småby til Oslo. Og synes det er stor forskjell. Men må jo innrømme at lunta mi også var lengre når jeg kjørte bil, hadde max 10 min å vente i rushtid. Og visste at jeg kom frem. Her er togkanselleringer, stappfulle tbaner-generelt mye mer stress. Anonymkode: a744d...048
Gjest jessop Skrevet 4. juli 2023 #23 Skrevet 4. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Ærlige?? 🤣 Anonymkode: 80b7a...536 Kan si at jeg har mistet lommebok, kort og andre ting... flere ganger... forskjellige plasser i Norge. Alltid fått dem tilbake, uten noe har manglet. Folk har gjort alt de har kunnet for å oppsøke meg. Har også blitt ranet, men det er en annen historie 🤣
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #24 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hm jeg opplever ofte at folk gjerne slamrer døren igjen rett foran meg. Tråkker på foten min på trikken, dytter meg-aldri noen beklagelse. Sur apoteker som ser dumt på meg hvis det er noe utenom det vanlige, i dag snek en fyr til seg plassen min i køen på apoteket. Selv på krykker er det aldri noen som reiser seg på kollektiv transport. Og masse annet jeg ikke gidder å skrive😅Det kjipeste er folk som ikke evner konsekvenstenkning; har hatt venner som på død og liv insisterer på å hjelpe for så å droppe å møte opp. Meeen møter mange snille og gode mennesker også da. Så usikker på hva “dommen”er. Anonymkode: a744d...048 Så rart. Jeg opplever det motsatte. Folk som slipper meg forbi inn på trikken, smiler og er veldig hjelpsomme på apoteket, reiste seg på kollektivtransport da jeg var gravid osv. Bor i Oslo. Anonymkode: d60a9...fe2 1
Jegern Puahate Skrevet 4. juli 2023 #25 Skrevet 4. juli 2023 (endret) Jeg setter stor pris på den reserverte og inhiberte norske væremåten ettersom jeg ikke trenger å bli pratet høl i hodet på av fremmede mennesker, samt foretrekker jeg innestemme både innen og utendørs. At dette gjør sine utslag i heller usjarmerende helgefyll får så være. Endret 4. juli 2023 av Jegern Puahate 2
Trolltunge Skrevet 5. juli 2023 #26 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ærlige?? 🤣 Anonymkode: 80b7a...536 Ja. I forhold til kulturer hvor det å snakke deg etter munnen er normalen og forventet høflighet er vi nordmenn utrolig ærlige. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #27 Skrevet 5. juli 2023 Det er vel også slik at vi forstår hverandre og den kulturelle koden, og det gjør det naturlig nok lettere å navigere det sosiale i eget land. Jeg fikk besøk av amerikanske venner for en tid tilbake, og selv om de har norske aner så er de altså så amerikanske. Alt vi gjorde var FANTASTIC og AWESOME og THE BEST og jeg endte helgen sammen med dem undrende om de egentlig hadde hatt verdens mest fantastiske ferie i GORGEOUS NORWAY eller om alt bare var overfladisk og en måte å hype seg og de rundt opp for å være ålreite. Den kulturelle koden der forstår jeg altså ikke. Jeg synes det er kjempefint at vi kan være litt mer laidback og avslappet til det som skjer rundt oss, at alt ikke må strøs ut og pyntes på i hyperboler og jazzes opp noe så inni granskauen. Samtidig kunne vi sikkert vært litt mer entusiastiske til de rundt oss, uten å fremstå uærlige:) Anonymkode: c784c...f5c 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #28 Skrevet 5. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er vel også slik at vi forstår hverandre og den kulturelle koden, og det gjør det naturlig nok lettere å navigere det sosiale i eget land. Jeg fikk besøk av amerikanske venner for en tid tilbake, og selv om de har norske aner så er de altså så amerikanske. Alt vi gjorde var FANTASTIC og AWESOME og THE BEST og jeg endte helgen sammen med dem undrende om de egentlig hadde hatt verdens mest fantastiske ferie i GORGEOUS NORWAY eller om alt bare var overfladisk og en måte å hype seg og de rundt opp for å være ålreite. Den kulturelle koden der forstår jeg altså ikke. Jeg synes det er kjempefint at vi kan være litt mer laidback og avslappet til det som skjer rundt oss, at alt ikke må strøs ut og pyntes på i hyperboler og jazzes opp noe så inni granskauen. Samtidig kunne vi sikkert vært litt mer entusiastiske til de rundt oss, uten å fremstå uærlige:) Anonymkode: c784c...f5c What? Og jeg føler at nordmenn er så ekstremt hysteriske.. 😅 Anonymkode: e890e...54e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #29 Skrevet 5. juli 2023 jessop skrev (22 timer siden): Kan si at jeg har mistet lommebok, kort og andre ting... flere ganger... forskjellige plasser i Norge. Alltid fått dem tilbake, uten noe har manglet. Folk har gjort alt de har kunnet for å oppsøke meg. Har også blitt ranet, men det er en annen historie 🤣 Men folk er jo ikke ærlige i hva de eeeegentlig mener. Falske smil og «bare bra». Det er ikke ærlighet. Anonymkode: 80b7a...536 1
Gjest jessop Skrevet 5. juli 2023 #30 Skrevet 5. juli 2023 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Men folk er jo ikke ærlige i hva de eeeegentlig mener. Falske smil og «bare bra». Det er ikke ærlighet. Anonymkode: 80b7a...536 Det finnes jo folk av alle slag, noen er mer overfladisk hyggelige. Man merker slik. Men har møtt mange genuint hyggelige mennesker påå gjennom årene Endret 5. juli 2023 av jessop
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #31 Skrevet 5. juli 2023 Vil dere si at det stemmer at i Norge så gir (veldig mange) folk blaffen i for eksempel artisten på scenen under konserter og festivaler? Folk står ofte med ryggen til scenen og driver på med sin egen fest, skravler, tar selfies og gir egentlig faen i musikken? Jeg har hørt artister selv kommentere dette fra scenen. Flaut. Anonymkode: 9e525...d8a
Maleficenta Skrevet 6. juli 2023 #32 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men folk er jo ikke ærlige i hva de eeeegentlig mener. Falske smil og «bare bra». Det er ikke ærlighet. Anonymkode: 80b7a...536 det gjelder andre land og
Rucula Skrevet 6. juli 2023 #33 Skrevet 6. juli 2023 Ja... beviset på det finner du i tråden "alkoholfri øl i barnebursdag" nordmenn er sinnsykt kjipe 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #34 Skrevet 6. juli 2023 Maleficenta skrev (7 timer siden): det gjelder andre land og Hvilke? Anonymkode: 80b7a...536
Maleficenta Skrevet 6. juli 2023 #35 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilke? Anonymkode: 80b7a...536 F eks england med det jeg nevnte før med den falske høfligheten, Australia med hows it going, uten at de egentlig vil vite hvordan du har det, Spania der folk skal nusse deg på kinnet men de er egentlig dritsure folk generelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå