Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt både andre nordmenn og utlendinger legge ut om hvor kjipe, introverte og egoistiske nordmenn er. Er selv en sjenert fyr, tar ikke mye kontakt. Men åpner meg da om jeg finner tonen med folk, og er aldri ute etter å skade noen. Gir gjerne en hjelpende hånd om jeg kan. 

Anonymkode: e5465...ed3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg et år med reising og interrail, da vil du bli mye flinkere sosialt!

Anonymkode: c6d6c...381

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si at nordmenn generelt er ærlige, redelige og stort sett gode mennesker. Jeg synes det er gode egenskaper. Eneste negative med nordmenn er at mange har fordommer mot andre kulturer som ofte er av ren uvitenhet. Det er relativt få nordmenn som reiser utover charterreiser, men virker som de yngre holder på å bli flinkere til å utforske verden utover det. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tror ja i den graden at hva har det å si om vi er kjempe trivelige når vi blir kjennt, om vi er vanskelige å bli kjennt med. Sånn sammenlignet med land hvor de er mer imøtekommende uten at man må forbi den barrieren 

Anonymkode: 21ceb...43d

AnonymBruker
Skrevet

Vi nordmenn er kjipe når det gjelder alkohol. Vi drikker slr for lite alkohol. 

Hr vært på barnebursdager i utlandet, det Tår selvsagt både øl og vin på bordet til alle voksne som vil ha.

Vi drikker stort dett ikke til maten. Passer liksom ikke med hvit vin til fiskeboller på en tirsdag, ikke bare mangelen på alkohol er kjip, men maten er kjip også 

Anonymkode: 82dd2...a0b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi nordmenn er kjipe når det gjelder alkohol. Vi drikker slr for lite alkohol. 

Hr vært på barnebursdager i utlandet, det Tår selvsagt både øl og vin på bordet til alle voksne som vil ha.

Vi drikker stort dett ikke til maten. Passer liksom ikke med hvit vin til fiskeboller på en tirsdag, ikke bare mangelen på alkohol er kjip, men maten er kjip også 

Anonymkode: 82dd2...a0b

Har du drukket lenge?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 3d217...f7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har hørt både andre nordmenn og utlendinger legge ut om hvor kjipe, introverte og egoistiske nordmenn er. Er selv en sjenert fyr, tar ikke mye kontakt. Men åpner meg da om jeg finner tonen med folk, og er aldri ute etter å skade noen. Gir gjerne en hjelpende hånd om jeg kan. 

Anonymkode: e5465...ed3

mange er det ja. Ser ikke at du er sånn. Fu er sjenert noe du ikke kan for men jeg syns alt for mange nordmenn er seg og sitt og driter litt i andre. Liksom jeg har nok venner, trenger ikke flere og ser kanskje ikke de som er alene og ikke har noen, eller de bryr seg ikke da.. Er en grunn til at det er mange ensomme i dette landet.

Gjest jessop
Skrevet
56 minutter siden, Maleficenta said:

mange er det ja. Ser ikke at du er sånn. Fu er sjenert noe du ikke kan for men jeg syns alt for mange nordmenn er seg og sitt og driter litt i andre. Liksom jeg har nok venner, trenger ikke flere og ser kanskje ikke de som er alene og ikke har noen, eller de bryr seg ikke da.. Er en grunn til at det er mange ensomme i dette landet.

Nja. Jeg tror vi er hyggeligere  det noen skal ha det til. Vi er noe reserverte, og vil ikke bry folk. Ja, en del har nok med seg og sine, men mange av dem er jo vennlige og behjelpelige om det trengs. Har møtt mange av utenlandsk opprinnelse som er mer imøtekommende, men det føles mer overfladisk. Jeg har ikke mange venner, og trives med få. Tar gjerne av en prat med de som trenger det, men de må ta noe initiativ selv

Skrevet
jessop skrev (29 minutter siden):

Nja. Jeg tror vi er hyggeligere  det noen skal ha det til. Vi er noe reserverte, og vil ikke bry folk. Ja, en del har nok med seg og sine, men mange av dem er jo vennlige og behjelpelige om det trengs. Har møtt mange av utenlandsk opprinnelse som er mer imøtekommende, men det føles mer overfladisk. Jeg har ikke mange venner, og trives med få. Tar gjerne av en prat med de som trenger det, men de må ta noe initiativ selv

jo man er hyggelige og på hils og alt sånt men man slipper liksom ikke helt inn

Gjest jessop
Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta said:

jo man er hyggelige og på hils og alt sånt men man slipper liksom ikke helt inn

Nei,skal en del til, det er helt sant. Men, mange er noe forsiktige i starten, med overlegg. Jeg kan av personlige årsaker bli noe nervøs når folk blir veldig imøtekommende. Syns de blir veldig dominerende, og det er lite komfortabelt 

Skrevet

Vi er innesluttede, men vennlige og omtenksome . Har jo den overfladiske hyggeligheten, hvor man er  veldig snakkesalig og snakker mye om seg selv. Men syns det  kan bli mer slitsomt enn kjekt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hm jeg opplever ofte at folk gjerne slamrer døren igjen rett foran meg. Tråkker på foten min på trikken, dytter meg-aldri noen beklagelse. Sur apoteker som ser dumt på meg hvis det er noe utenom det vanlige, i dag snek en fyr til seg plassen min i køen på apoteket. Selv på krykker er det aldri noen som reiser seg på kollektiv transport. Og masse annet jeg ikke gidder å skrive😅Det kjipeste er folk som ikke evner konsekvenstenkning; har hatt venner som på død og liv insisterer på å hjelpe for så å droppe å møte opp. Meeen møter mange snille og gode mennesker også da. Så usikker på hva “dommen”er.

Anonymkode: a744d...048

AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (19 timer siden):

Jeg vil si at nordmenn generelt er ærlige, redelige og stort sett gode mennesker. Jeg synes det er gode egenskaper. Eneste negative med nordmenn er at mange har fordommer mot andre kulturer som ofte er av ren uvitenhet. Det er relativt få nordmenn som reiser utover charterreiser, men virker som de yngre holder på å bli flinkere til å utforske verden utover det. 

Ærlige?? 🤣

Anonymkode: 80b7a...536

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer i hvert fall for folk her inne, generelt kjipe de

Anonymkode: 1a9e8...776

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i voksen alder bodd mer i utlandet inn i Norge. Min erfaring er at påstanden til TS stemmer. Nordmenn er kalde, ugjestmilde, og dømmende.

Internasjonale undersøkelser viser at det stemmer. Norge er et av de aller vanskeligste stedene for en expat å få seg venner, og er at folkeslagene som blir sett på som aller minst hyggelige.

Kilde: https://www.klikk.no/underholdning/norge-er-et-av-landene-det-er-vanskeligst-a-fa-venner-4616516

Anonymkode: 6358e...b64

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så om man er introvert er man automatisk egoist....ja vel :roll:

Anonymkode: 2dfe2...f7e

• Liker 2
Skrevet

en ting må jeg si om nordmenn som er bedre enn i andre land at vi er mer rett fram. Vi dier beklager og vær så snill fordi vi mener det. I england f eks er det så mange kunstige høflighetsfloksler som de ikke mener noe med. Excuse me og please for alt og ingenting. og nåde den som glemmer det ut. Da er man så syyykt uhøflig og uforskammet og fæl.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les på KG da ser du hvor kjipe folk er

Anonymkode: 55827...632

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har i voksen alder bodd mer i utlandet inn i Norge. Min erfaring er at påstanden til TS stemmer. Nordmenn er kalde, ugjestmilde, og dømmende.

Internasjonale undersøkelser viser at det stemmer. Norge er et av de aller vanskeligste stedene for en expat å få seg venner, og er at folkeslagene som blir sett på som aller minst hyggelige.

Kilde: https://www.klikk.no/underholdning/norge-er-et-av-landene-det-er-vanskeligst-a-fa-venner-4616516

Anonymkode: 6358e...b64

Hvor bor du nå? Hvordan er folkene der i forhold til i Norge? 

Anonymkode: 19c9c...08d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...