Gå til innhold

Kan man legge inn dusjsystem uten å bytte flis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker å gjøre litt oppussing på budsjett på det ene badet vårt. Der står det et badekar som vi vil fjerne, og heller sette inn dusjvegg og dusjsystem. Spørsmålet mitt er da om man kan legge inn dusjsystem uten å ødelegge flisene? Aller helst vil jeg ha innebygd dusjsystem av denne typen: 

https://www.megaflis.no/bad/dusj-og-badekar/innbyggingslosninger/grohe-eurocube-perfekt-dusjsett-mrainshower-mono-310-cube-krom?gclid=CjwKCAjw44mlBhAQEiwAqP3eVrQuLetUfIDXGMIwV4rBsaZ7MSxWPUx66-8GTgc8CtSMDhQa0KjVmBoCy38QAvD_BwE

men regner med det fører til at vi isåfall må legge nye fliser i dusjhjørnet, som ikke er aktuelt 😕 men hva med vanlig dusjsystem? Krever det inngrep i veggen? :) 

Anonymkode: fdd49...10a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen, må bare si at dusjkabinett er uaktuelt🤣

AnonymBruker
Skrevet

Den nederste varianten krever bare noen skruehull, men den øverste har rørene inne i veggen og er dermed både dyrt og krevende med mindre du skal bygge badet helt nytt.

Anonymkode: 9779d...02f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du blandebatteri på den veggen som gikk til badekar? Hvis ja ikke noe problem. Blir da bare lavere enn vanlig.

Anonymkode: 18ef5...52c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den nederste varianten krever bare noen skruehull, men den øverste har rørene inne i veggen og er dermed både dyrt og krevende med mindre du skal bygge badet helt nytt.

Anonymkode: 9779d...02f

Var det jeg fryktet! Men håper det lar seg gjøre med den andre varianten, ja :) 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du blandebatteri på den veggen som gikk til badekar? Hvis ja ikke noe problem. Blir da bare lavere enn vanlig.

Anonymkode: 18ef5...52c

Ja, men det blir veldig lavt tror jeg, må jo bøye seg for å skru vannet av og på😅 lar det seg ikke gjøre å feste det høyere oppe enn det som er der opprinnelig? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal ha rørene i veggen. Må du selvsagt rive. Men du får jo regndusj uten å legge rør i veggen, som er montert på armaturer. Da trenger du bare å bytte armatur. Og skru fast i veggen . 

Anonymkode: 0ae3f...80e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...