Gå til innhold

Nå går det helt rundt for meg. Livredd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Celleprøven i fjor viste normal. 
Nå viser det seg at livmorhalsen er rød og kornete, akkurat som på bildet jeg såg på internett på kreft. I tillegg har jeg vondt nederst i magen. En tyngde fornemmelse. 
Legen henviste meg til gyn pol mtp livmorhalsen, når jeg har tyngde fornemmelse i magen i tillegg er det jo full spredning? 
jeg er så full i angst at jeg ikke orker annet enn å ligge. 
celleprøver er tatt, og svar om noen uker. 
er jeg kreft syk?

Anonymkode: 39c88...c3b

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er celleprøvene jeg tok i for feiltolket? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå viser det seg at livmorhalsen er rød og kornete, akkurat som på bildet jeg såg på internett på kreft. I tillegg har jeg vondt nederst i magen. En tyngde fornemmelse. 
Legen henviste meg til gyn pol mtp livmorhalsen, når jeg har tyngde fornemmelse i magen i tillegg er det jo full spredning? 
er jeg kreft syk?

Kan også være en betennelse. Ingen her som kan svare deg eksakt hva det er eller om du har eller ikke har kreft. Men det kan like godt være en betennelse feks. 

Anonymkode: 0b4d6...eaf

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan også være en betennelse. Ingen her som kan svare deg eksakt hva det er eller om du har eller ikke har kreft. Men det kan like godt være en betennelse feks. 

Er det normalt? Kan man få sår livmorhals av det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det normalt? Kan man få sår livmorhals av det? 

Betennelse er både vondt og sårt -uansett hvor man får det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å fortsette og se på bilder av kreft, lese og kave videre med tanker om full spredning og smertefull død i nær fremtid, men da må du ta inn over deg at angsten din kommer til å fortsette å øke og øke.

Anonymkode: d3591...235

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen her kan fortelle deg om det er kreft eller ikke desverre, kjip situasjon du er i. Må nesten bare på svar.. Håper det ordner seg ❤️

Anonymkode: 7a387...d25

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare å fortsette og se på bilder av kreft, lese og kave videre med tanker om full spredning og smertefull død i nær fremtid, men da må du ta inn over deg at angsten din kommer til å fortsette å øke og øke.

😢

AnonymBruker
Skrevet

Jeg googlet nå. Det står at det kan være flere årsaker. Du har hengt deg opp i kreft fordi det er mest skummelt. 

Pust med magen, lev som normalt.  

Anonymkode: 69bd2...6bb

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

😢

Kanskje du kan gå deg en liten tur? Se på en koselig serie på TV? Ta en pause fra å tenke. Du finner ikke ut noe mer av å gruble mer på dette. Det er ikke noe mer du kan gjøre her og nå. Frem til du får en kreftdiagnose av lege så har du ikke kreft.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må aldri google etter diagnoser, alt er kreft ifølge Dr. Google. Klør du der? Kreft. Rød prikk her? Kreft. Vondt i tåa? Kreft. Feis du? Kreft.

Det er en greie. Google "don't google your symptoms meme" heller og prøv og le litt av det, det er så vanlig det du opplever nå.

Forskning viser også at Dr. Google ofte tar feil, folk tror ofte det er mye mer alvorlig enn det er og får angst https://forskning.no/teknologi/dr-google-tar-som-oftest-feil/1686497

Og - angst kan også sette seg i magen, man får vondt når man kjenner etter om man har vondt. 

Slapp av og pust. 

Til tross for at jeg frarådet google, så har jeg googlet for deg med mer avstand til det og mindre angst, og den vanligste årsaken her er betennelse eller infeksjoner. 

Anonymkode: 100b8...9c9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må aldri google etter diagnoser, alt er kreft ifølge Dr. Google. Klør du der? Kreft. Rød prikk her? Kreft. Vondt i tåa? Kreft. Feis du? Kreft.

Det er en greie. Google "don't google your symptoms meme" heller og prøv og le litt av det, det er så vanlig det du opplever nå.

Forskning viser også at Dr. Google ofte tar feil, folk tror ofte det er mye mer alvorlig enn det er og får angst https://forskning.no/teknologi/dr-google-tar-som-oftest-feil/1686497

Og - angst kan også sette seg i magen, man får vondt når man kjenner etter om man har vondt. 

Slapp av og pust. 

Til tross for at jeg frarådet google, så har jeg googlet for deg med mer avstand til det og mindre angst, og den vanligste årsaken her er betennelse eller infeksjoner. 

Jeg hadde gitt deg nøyaktig samme rådet som du gir meg nå. Men har litt helseangst på toppen, så da blir det kaos.

Det rare var at jeg akkurat fikk mensen nå, så murringene jeg har kjent på kan kanskje være mensen på vei? 
midt i pillebrettet også, har igjen 3 dager av brettet, men det er ofte jeg får mensen mellom brettene. 

Skrevet

Men har du vært hos gynekolog og hun har sett at du har rød og kornete livmor hals? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde gitt deg nøyaktig samme rådet som du gir meg nå. Men har litt helseangst på toppen, så da blir det kaos.

Det rare var at jeg akkurat fikk mensen nå, så murringene jeg har kjent på kan kanskje være mensen på vei? 
midt i pillebrettet også, har igjen 3 dager av brettet, men det er ofte jeg får mensen mellom brettene. 

Kan være, men prøv å tenke på noe annet frem til du får svar, så blir dagene litt enklere. Skjønner det er kjipt og ikke vite..

Anonymkode: cb8fc...e99

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Men har du vært hos gynekolog og hun har sett at du har rød og kornete livmor hals? 

Ja, fastlege. Henvist videre til gyn 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje du skal bestille legetime og fortelle om angsten hvis den ødellegger veldig for deg i disse tider før du får svar. Kanskje du får et par valium eller noe, så får du roet nervene litt :) 

Anonymkode: 7a387...d25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, fastlege. Henvist videre til gyn 

Hvis du går rundt og uroer deg så fælt at det er sykelig helseangst, bør du kanskje bestille time selv hos en privatklinikk med gynekolog? Jeg ble henvist nå i juni av min fastlege til gynekolog (Oslo), og fikk sms i dag om at jeg har fått time... i november!

Anonymkode: 2931d...adb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

er jeg kreft syk?

Du må bare prøve å slappe av nå i tiden du venter på svar. Du gjør deg selv syk om du skal stresse slik. Har du betennelse så blir du fort forverret om du skal drive på slik.

Kos deg og lev livet mens du venter, vær sunn og aktiv. Du kan jo ikke gjøre noe uansett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det kan jo være det, ja!

Rart du skal få svar om noen uker? Sist jeg sjekket meg nå i april fikk jeg svar to dager etter. Var hos Dr. Dropin.

AnonymBruker
Skrevet

Tyngdefornemmelse og smerter i underlivet tyder mer på betennelse/infeksjon. Nå får du svar etterhvert, så prøv og pust og ikke tenk det verste så lenge.

Anonymkode: c3369...0ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...