AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #41 Del Skrevet 7. juli 2023 14 hours ago, K.B. said: Gummi tørker inn med årene, så fire, fem år høres fornuftig ut Hva er fornuften basert på? Finger i luften? Dekkbransjens propaganda? Vitenskaplig dokumentasjon? Anonymkode: d285b...ea6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #42 Del Skrevet 7. juli 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Og noen har ikke økonomi til å ha bil. Anonymkode: d07b0...93e For mye penger=bruke penger på noe man ikke trenger. Tråden har nå 40 innlegg og ingen har kommet opp med annet enn synsing. KG på det beste. Sette spørsmåltegn ved etablerte "sannheter". Anonymkode: d285b...ea6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 7. juli 2023 #43 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For mye penger=bruke penger på noe man ikke trenger. Tråden har nå 40 innlegg og ingen har kommet opp med annet enn synsing. KG på det beste. Sette spørsmåltegn ved etablerte "sannheter". Anonymkode: d285b...ea6 Tråden spør etter når man kjøper nye dekk, har ikke så mye med synsing å gjøre akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 7. juli 2023 #44 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For mye penger=bruke penger på noe man ikke trenger. Tråden har nå 40 innlegg og ingen har kommet opp med annet enn synsing. KG på det beste. Sette spørsmåltegn ved etablerte "sannheter". Anonymkode: d285b...ea6 Hvis du vil ha produsentens mening, sjekk produsentnettstedene. Vredestein gikk ut en gang og sa at vellagra dekk kunne brukes etter flere år, opptil 7 eller kanskje tom. 10 mener jeg det var. Men hvem av oss har vellagra dekk? Dekk i bruk og utsatt for UV stråling, mudder og annen miljøforurensning skal typisk skiftes etter 5-7 år. Hvis du vil ha ekspertmeninger, sjekk NAF/motor.no eller vitenskapelige publikasjoner rundt temaet. Hvis du vil ha folks erfaringer og praksis, kan du bl.a. lese denne tråden her. Den fungerer helt etter hensikt. Å gå rundt her på platformen og surmåle og heve seg over innholdet hjelper lite om du ikke en gang vil vise hvordan du hadde gjort det bedre, dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #45 Del Skrevet 7. juli 2023 29 minutter siden, catman said: Hvis du vil ha ekspertmeninger, sjekk NAF/motor.no At NAF (bilbransjens forlengede arm) ansees som sannhetsvitne sier det meste om hvordan forbrukere lar seg villede. Anonymkode: d285b...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #46 Del Skrevet 7. juli 2023 Når jeg får beskjed om at jeg må ha nye. Har dekkhotell og de gir beskjed når det nærmer seg. Ca hver tredje/fjerde sesong tror jeg. Anonymkode: 54034...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #47 Del Skrevet 8. juli 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: At NAF (bilbransjens forlengede arm) ansees som sannhetsvitne sier det meste om hvordan forbrukere lar seg villede. Anonymkode: d285b...ea6 Anonymkode: 8f3c7...284 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #48 Del Skrevet 8. juli 2023 Maskinfører skrev (På 4.7.2023 den 2.23): Nei er ikke det med tanke på hvor mye vi betaler i året 27 300,- i året for 2 gamle biler hus og innbo Da er det på tide å sjekke forsikringer, kan være mye å spare med rabatter. Anonymkode: 87338...fe7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 8. juli 2023 #49 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det på tide å sjekke forsikringer, kan være mye å spare med rabatter. Anonymkode: 87338...fe7 Ja er jo NAF rabatt så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #50 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): For mye penger=bruke penger på noe man ikke trenger. Tråden har nå 40 innlegg og ingen har kommet opp med annet enn synsing. KG på det beste. Sette spørsmåltegn ved etablerte "sannheter". Anonymkode: d285b...ea6 Du mener altså gode dekk er "noe man ikke trenger", men det er jeg uenig i. At konspiranoiaen din er så intens at du slutter å høre på fagfolk får nesten være ditt problem (med mindre du tar livet av noen når du skaper trafikkfarlige situasjoner med de dårlige dekkene dine da). Anonymkode: d07b0...93e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 10. juli 2023 #51 Del Skrevet 10. juli 2023 Bytter når jeg får beskjed av dekkhotell. Men tror jeg hadde de i 7 år sist. Nå kjører jeg lite (under 10k per år) og bilen står inne, og dekkene lagres på dekkhotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #52 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 17.57): Gjensidige's dekkekspert Jan Fleinsjø kjøper nye dekk etter maks 4 sesonger. Tjener han for mye penger eller er dette virkelig nødvendig? Anonymkode: d285b...ea6 Bor i Nord-Norge, og vinterdekkene byttes ut etter 2 sesonger, har da kjørt ca 40.000 km. Noe lengre er jeg ikke komfortabel med, det koster ca 6-8000 for nye dekk ferdig pålagt, og det er det verdt. Har man råd til bil har man råd til skikkelige dekk, for bilen er aldri bedre enn dekkene den ruller med. Sommerdekk ser jeg an, men max 3 sesonger, muligens 4 om mønsterne er gode. Anonymkode: ff4f2...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #53 Del Skrevet 17. august 2023 Ny artikkel for de som ikke tenker selv. NAF støtter nok en gang dekkbransjens kyniske markedsføring. TV2's selvutnevnte dekkekspert har også fått betalt for å bidra. Anonymkode: d285b...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #54 Del Skrevet 17. august 2023 Mezzosoprena skrev (På 3.7.2023 den 20.55): Det er jo helt tullete å bruke antall sesonger for alle - det kommer jo helt an på hvor mange kilometer man kjører per sesong. Man skifter dekk når de er slitte. Eller når gummien er dårlig. Noe som skjer før dekkene er slitt, om man kjører lite Anonymkode: 67d35...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 17. august 2023 #55 Del Skrevet 17. august 2023 Stort sett byttes det etter tre sesonger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #56 Del Skrevet 17. august 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Eller når gummien er dårlig. Noe som skjer før dekkene er slitt, om man kjører lite Hvordan tester du om gummien er dårlig? Anonymkode: d285b...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #57 Del Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan tester du om gummien er dårlig? Anonymkode: d285b...ea6 Man ser på produksjonsdato som alltid skal stå på siden på dekket. Litt forskjellig praksis hva som anbefales. Alt fra 6-10 år fra produksjonsdato. Viktig å huske at produksjonsdato på dekket allerede kan være noen år gammelt når du kjøper det. Anonymkode: 67d35...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #58 Del Skrevet 17. august 2023 Hvert tredje-fjerde år. Anonymkode: dbb71...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #59 Del Skrevet 17. august 2023 Har ikke byttet sommerdekk siden jeg kjøpte bilen brukt for 10 år siden 🫠 Anonymkode: b32d8...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå