AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #21 Skrevet 3. juli 2023 Nei. Viktig også å ta hensyn til kunder. I min forrige jobb var jeg en del ute hos leverandører, og hadde en av selgerne ikke håndhilst på meg som er kvinne - og enda verre - håndhilst på min mannlige kollega (eller motsatt), hadde vi garantert byttet leverandør. Anonymkode: fdbd4...ee3 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #22 Skrevet 3. juli 2023 Nei. Jeg er kvinnelig sjef og kan ikke ansette folk som ikke respekterer meg. Anonymkode: cc00b...193 11 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #23 Skrevet 3. juli 2023 Nei. Ikke håndhilsingen i seg selv som er problemet, men grunnen. Anonymkode: c4162...fbe 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #24 Skrevet 3. juli 2023 Det ville ikke vært et problem. Vi skal være en inkluderende bedrift, og at noen av ulike grunner ikke håndhilser respekteres. Enstilling med mye ekstern personlig kontakt ville vært utfordrende, men så lenge vedkommende hilser respektfult ville det nok gå. Anonymkode: 522a9...1ad
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #25 Skrevet 3. juli 2023 Merker at dette hadde jeg ikke brydd meg så mye om, om ikke jobben innebar mye som krever slike sosiale greier. Hadde vært mer skeptisk til å ansette den rektoren slik den oppførte seg. Fysisk dra i elevene, stå og belære foreldre og skape en «oss og dem» greie. Ikke minst, hva slags oversikt har denne egentlig rektoren over skolen som blir overrasket over dette…? Vedkommende er helt åpenbart uegnet til å jobbe i skolen. Anonymkode: b26a7...172 1
Miss91 Skrevet 3. juli 2023 #26 Skrevet 3. juli 2023 Ikke aktuelt, håndhilsing er nesten dagligdags. Jeg sliter med de som har slappe håndtrykk også. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #27 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merker at dette hadde jeg ikke brydd meg så mye om, om ikke jobben innebar mye som krever slike sosiale greier. Hadde vært mer skeptisk til å ansette den rektoren slik den oppførte seg. Fysisk dra i elevene, stå og belære foreldre og skape en «oss og dem» greie. Ikke minst, hva slags oversikt har denne egentlig rektoren over skolen som blir overrasket over dette…? Vedkommende er helt åpenbart uegnet til å jobbe i skolen. Anonymkode: b26a7...172 Det kan jo tenkes at rektor bare klikket der og da, og at det var noe som hadde bygd seg opp. Men nå blir alt sånt fanget opp med kamera og lagt ut på sosiale medier. Man kom unna med alt sånt før. Anonymkode: c9868...14a 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #28 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja det er en faktor jeg ikke har tenkt på. Bør man spørre på digitale intervjuer hvordan de stiller seg til håndhilsing, eller blir det ansatt for å være diskriminerende? Anonymkode: c9868...14a Tipper det blir ansett for å være diskriminerende Anonymkode: 62843...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #29 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja. Jeg har autisme selv og er ikke fan av å drive å klå på mennesker i alle mulige situasjoner. Anonymkode: b4add...a02 Så du har autisme og ikke fan av å klå på andre mennesker av religiøse grunner? Anonymkode: 6746f...961 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #30 Skrevet 3. juli 2023 Jeg har en kollega som er slik og har åpenlyst kommet med stygge kommentarer om pride og skeive. Ifølge religionen, er det ikke lov å nyte alkohol og annen form for rus, men vet at hn ruser seg eller hva det nå heter. Anonymkode: 82f7b...ad7 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #31 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja det er en faktor jeg ikke har tenkt på. Bør man spørre på digitale intervjuer hvordan de stiller seg til håndhilsing, eller blir det ansatt for å være diskriminerende? Anonymkode: c9868...14a Kan da ikke være diskrimiminerende. Korona har skapt mange pussies som er redd for smitte. Anonymkode: 0f2e6...22b 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #32 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan jo tenkes at rektor bare klikket der og da, og at det var noe som hadde bygd seg opp. Men nå blir alt sånt fanget opp med kamera og lagt ut på sosiale medier. Man kom unna med alt sånt før. Anonymkode: c9868...14a Uavhengig, må gjerne jobbe med holdninger men dette var ikke riktig måte eller riktig anledning. Dette holdningsarbeidet må skje i det daglige, og man må ha oversikt over holdningene til elevene. Denne rektoren er åpenbart ikke i stand til å jobbe med elever på en god måte. Å klikke i en slik setting er ikke helt forenlig med å jobbe som rektor på en ungdomsskole. Anonymkode: b26a7...172
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #33 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det ville ikke vært et problem. Vi skal være en inkluderende bedrift, og at noen av ulike grunner ikke håndhilser respekteres. Enstilling med mye ekstern personlig kontakt ville vært utfordrende, men så lenge vedkommende hilser respektfult ville det nok gå. Anonymkode: 522a9...1ad Håper inderlig dere ikke da jobber med kunder/pasienter/mennesker. Siden respekten kun skal gå en vei. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Merker at dette hadde jeg ikke brydd meg så mye om, om ikke jobben innebar mye som krever slike sosiale greier. Hadde vært mer skeptisk til å ansette den rektoren slik den oppførte seg. Fysisk dra i elevene, stå og belære foreldre og skape en «oss og dem» greie. Ikke minst, hva slags oversikt har denne egentlig rektoren over skolen som blir overrasket over dette…? Vedkommende er helt åpenbart uegnet til å jobbe i skolen. Anonymkode: b26a7...172 Fullstendig uenig. Foreldrene trengte tydeligvis å belæres siden de på 16 år ikke har evnet å lære barna sine grunnleggende folkeskikk, og det ER en «oss og dem» greie, initiert av de radikale religiøse fanatikerene. Er dog enig i at denne fullstendige mangelen på respekt for landet man har valgt å bo i og for det motsatte kjønn, burde vært plukket opp tidligere og gjort noe med. Anonymkode: d8261...ebc 10
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #34 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tipper det blir ansett for å være diskriminerende Anonymkode: 62843...1ec Hvis man ikke heller velger å spørre: Har du noen spesielle behov? Noe vi må ta hensyn til? Da får personen mulighet til å si noe om det. Anonymkode: c9868...14a 1
AprilLudgate Skrevet 3. juli 2023 #35 Skrevet 3. juli 2023 Nei. Druid skrev (21 minutter siden): For å si det slik: jeg har ansatt mennesker med større handikapp enn det. Men det er mange stillingsområder der jeg ikke ville brukt den typen personlighet. (Når jeg tenker meg om har jeg faktisk hatt en etnisk norsk og kristen kollega med denne typen innstilling. Hyggelig og dyktig fyr. Batshit fucking crazy i alle settinger som ikke handlet om datanett.) Å nekte å hilse på kvinner er ikke en funksjonsnedsettelse. Et sted må grensa gå, og det er hva man bringer inn på jobb. Om Mr. Batshit Fucking Crazy nekter sitter i møterommet fordi det kan tenkes en menstruerende kvinne har sittet der så funker han jo ikke i jobb. For eksempel. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #36 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uavhengig, må gjerne jobbe med holdninger men dette var ikke riktig måte eller riktig anledning. Dette holdningsarbeidet må skje i det daglige, og man må ha oversikt over holdningene til elevene. Denne rektoren er åpenbart ikke i stand til å jobbe med elever på en god måte. Å klikke i en slik setting er ikke helt forenlig med å jobbe som rektor på en ungdomsskole. Anonymkode: b26a7...172 Jeg kan love deg at man virkelig kan klikke som lærer og rektor i Osloskolen. Det er så store behov blant elevene, man står i motstrøm med elever som har null oppdragelse, null respekt for lærer, og prioriterer sine egne religiøse behov fremfor undervisning, medelever og lærer. I tilegg kan de ty til § 9 A-5 for den minste tegn på krenkelse. Jeg er enig i at håndteringen til rektor var særdeles lite pedagogisk og gjennomtenkt. Samtidig vet jeg om en annen lærer som jobber på samme ungdomsskole som har blitt helt kynisk etter å ha jobbet der noen år. Hun har det helt jævlig som lærer. Faren min forandret seg totalt etter å ha vært lektor på en innvandrerskole på Oslo Øst. Han måtte slutte etter å ha pådratt seg høyt blodtrykk, etter å ha skreket på elever hele dagen. Anonymkode: c9868...14a 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #37 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan love deg at man virkelig kan klikke som lærer og rektor i Osloskolen. Det er så store behov blant elevene, man står i motstrøm med elever som har null oppdragelse, null respekt for lærer, og prioriterer sine egne religiøse behov fremfor undervisning, medelever og lærer. I tilegg kan de ty til § 9 A-5 for den minste tegn på krenkelse. Jeg er enig i at håndteringen til rektor var særdeles lite pedagogisk og gjennomtenkt. Samtidig vet jeg om en annen lærer som jobber på samme ungdomsskole som har blitt helt kynisk etter å ha jobbet der noen år. Hun har det helt jævlig som lærer. Faren min forandret seg totalt etter å ha vært lektor på en innvandrerskole på Oslo Øst. Han måtte slutte etter å ha pådratt seg høyt blodtrykk, etter å ha skreket på elever hele dagen. Anonymkode: c9868...14a Jeg har jobbet som lærer på ungdomsskoler på Oslo Øst i siden 2012. Det er mange utfordringer, men ting må håndteres på en ok måte. Havner man i konflikt uten utgang vil man slites i fillebiter. Å håndtere og påpeke dårlig oppførsel og holdninger er en del av jobben, og det er krevende. 9A-5 er håpløs, og blir mest misbrukt av elever og foreldre 9A skulle forsvare samfunnet mot… Anonymkode: b26a7...172 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #38 Skrevet 3. juli 2023 Ja, om personen var dyktig i jobben sin og ellers normalt høflig. Anonymkode: f0a55...fe9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #39 Skrevet 3. juli 2023 Vi jobber med mennesker, så det hadde vært uaktuelt. Håndtrykket er en tillitvekkende og kontaktskapende gest, en verdi jeg vil bevare, uten noe A og B-lag. Anonymkode: e74c2...96e 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #40 Skrevet 3. juli 2023 Aldri, slike folk ville ikke hatt arbeid hos meg... Anonymkode: e6fba...238 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå