AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Altså av religiøse grunner, ikke at personen mangler fingre og heller hilser med foten Hadde personen vært helt uaktuell for jobben, eller ville du ansatt hvis du var i manko for ansatte? Anonymkode: c9868...14a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså av religiøse grunner, ikke at personen mangler fingre og heller hilser med foten Hadde personen vært helt uaktuell for jobben, eller ville du ansatt hvis du var i manko for ansatte? Anonymkode: c9868...14a Nei! Anonymkode: 577cc...e26 13 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 Ja. Jeg har autisme selv og er ikke fan av å drive å klå på mennesker i alle mulige situasjoner. Anonymkode: b4add...a02 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #4 Skrevet 3. juli 2023 Helt uaktuelt. Da hadde jeg heller jobbet dobbelskift på "gølve" selv. Personen som ikke vil håndhilse har tydeligvis null respekt for norsk skikk og bruk, og slike personer er det null plass for i vår bedrift. Anonymkode: b4451...1dc 19 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 Nei, helt uaktuelt å ansette en sånn fanatiker. Anonymkode: d8261...ebc 16 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt uaktuelt. Da hadde jeg heller jobbet dobbelskift på "gølve" selv. Personen som ikke vil håndhilse har tydeligvis null respekt for norsk skikk og bruk, og slike personer er det null plass for i vår bedrift. Anonymkode: b4451...1dc Akkurat dette hadde jeg også tenkt å skrive. Enda verre er det om dette gjelder kun å hilse på det motsatte kjønn (enten det er mann som nekter å hilse på en kvinne, eller motsatt). Anonymkode: 57056...40d 11 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Altså av religiøse grunner, ikke at personen mangler fingre og heller hilser med foten Hadde personen vært helt uaktuell for jobben, eller ville du ansatt hvis du var i manko for ansatte? Anonymkode: c9868...14a Nei, fordi det strider mot verdiene til bedriften. Anonymkode: b8b94...add 8 4
Unity Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 Personlig liker jeg ikke å håndhilse på grunn av faren for smitte, så det hadde ikke bekymra meg. Så lenge personen fortsatt er hyggelig og hilser med et hei, et smil eller et vink. 3
kar90 Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 Aldri vært viktigere enn nå å forsvare verdier og normer i vesten. Så nei, helt uaktuelt. 4 1 6
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #11 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helt uaktuelt. Da hadde jeg heller jobbet dobbelskift på "gølve" selv. Personen som ikke vil håndhilse har tydeligvis null respekt for norsk skikk og bruk, og slike personer er det null plass for i vår bedrift. Anonymkode: b4451...1dc Enig. Det er prinsippet og ikke selve håndhilsingen i seg selv som er det største problemet. En rigid konservativ holdning kommer ikke alene. Anonymkode: 9a338...758 11 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 Nei, det hadde ikke vært aktuelt. Dessverre har vi klart å ansette en slik fyr hos oss. Ulempen med digitale intervjuer… Anonymkode: 62843...1ec 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #14 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det hadde ikke vært aktuelt. Dessverre har vi klart å ansette en slik fyr hos oss. Ulempen med digitale intervjuer… Anonymkode: 62843...1ec Ja det er en faktor jeg ikke har tenkt på. Bør man spørre på digitale intervjuer hvordan de stiller seg til håndhilsing, eller blir det ansatt for å være diskriminerende? Anonymkode: c9868...14a 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Skrevet 3. juli 2023 Men hvordan merker man det hvis den som intervjuer er mann og man hilser med mulige kollegaer med et hei på vei ut?... Anonymkode: eaebe...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #16 Skrevet 3. juli 2023 Nei. I min jobb håndhilser vi mye og det er opp til brukere av vår tjeneste, ikke oss som tilbyr, om de vil håndhilse eller ikke. Og å ansette noen som av religiøse grunner ikke vil håndhilse på menn/kvinner er ikke forenelig med den jobben vi er satt til å gjøre. Anonymkode: ad2c6...774 9
Isambard Skrevet 3. juli 2023 #17 Skrevet 3. juli 2023 (endret) Det er ikke er normalt i noen religion at man ikke håndhilse. Altså er det snakk om en person som velger å protestere mot resten av verden og er mer radikal enn flertallet i sin egen religion. Det at man nekter å håndhilse ville krevd en forklaring hver bidige gang, men det ville ikke vært en dealbreaker. Jeg ville lurt på om hn har de personlige egenskapene vi ser etter når hn velger å være så sær og rigid. Endret 3. juli 2023 av Isambard 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #18 Skrevet 3. juli 2023 Nei. Det blir et stort rødt flagg. Sommerfest og julebord vil måtte få en ny form, det er ikke greit å være der andre nyter alkohol heller. Firmaturer må endres for å imøtekomme religionen. Segregert kantine og pauserom må også til. De ekstreme er nettopp det. De skal alltid hensyntas, men aldri hensynta selv. Anonymkode: d2296...506 6 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #19 Skrevet 3. juli 2023 Nei. Om noen av prinsipp nekter å håndhilse på det motsatte kjønn, ville jeg aldri ansatt dem. Ansetter ikke med viten og vilje folk som driver med kjønnsdiskriminering. Anonymkode: f59c9...e0f 8 2
Druid Skrevet 3. juli 2023 #20 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Altså av religiøse grunner, ikke at personen mangler fingre og heller hilser med foten Hadde personen vært helt uaktuell for jobben, eller ville du ansatt hvis du var i manko for ansatte? Anonymkode: c9868...14a For å si det slik: jeg har ansatt mennesker med større handikapp enn det. Men det er mange stillingsområder der jeg ikke ville brukt den typen personlighet. (Når jeg tenker meg om har jeg faktisk hatt en etnisk norsk og kristen kollega med denne typen innstilling. Hyggelig og dyktig fyr. Batshit fucking crazy i alle settinger som ikke handlet om datanett.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå