AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Jeg har en gutt på 3,5 år som prater i ett. Han snakker fint, rent og ofte veldig høyt sa det er aldri noe problem og forstå hva han sier. Han elsker oppmerksomhet og er veldig frampå, han prater med alle og gjerne i forbifarten og kan slenge ut de rareste ting.. Han er fæl til å kommentere store mager og late som han teller babyene inni der, selv på menn. Han kan slenge ut til fremmede damer at de har små babyrumper. Han kan og si til fremmede i forbifarten at de ikke må snakke så høyt for han får vondt i ørene. Han kan og stoppe folk for å fortelle de hvor rare de ser ut og her om dagen stoppet han en eldre dame og spurte om hun hadde vært hjemme hos oss og stjålet noe. Dette er bare noe av alt vi opplever med guttungen og dette skjer omtrent hver gang vi er ute. Jeg synes det er så pinlig. De fleste tar kommentarene hans med godt humør, men har møtt på noen få som har blitt skikkelig sure og oppfatter han som frekk og uoppdragen. Jeg er 8mnd gravid med lillebror så det er nok derfor han er opphengt i store mager. Men resten forstår vi ikke helt hvor og hva det kommer av. Han er en skjønn og snill gutt og mener nok bare å være morsom, men vi vil så gjerne at han skal klappe igjen ute i offentligheten. Noen som har noe råd? Anonymkode: 5e80e...472 1 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 😂😂😂🙈 For en herlig unge! Har dessverre ingen andre tips enn å prate med han, fortelle at det ikke er ok å si sont til andre, forklar at folk kan bli lei seg. Påminn han hver gang det skjer. Vår yngste tulle var også litt son, ut av det blå komme med kommentarer til andre mennesker. Her var det bare å påminne om og om at det ikke er ok, og så forklare hvorfor. Anonymkode: a95c3...651 7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #4 Skrevet 3. juli 2023 Kan han ha overhørt noe fra noen voksene? Min 3,5 åring hører alt selv om vi ikke tror han følger med bestandig så er veldig nøye på hva vi sier i hans nærvær. Anonymkode: 6e4ac...b9b 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 Eneste som vil funke der er tape. Eller lim. Sorry Mac, 3-åringer skravler. Og gjenforteller. Og misforstår men forteller det likevel. Sier rett ut alt de tenker på, og de tenker veldig mye! Ingen med vettet i behold vil reagere på det, hvis det plager deg så hold ham unna butikken en stund. Det går over 😊 Anonymkode: dbc2f...592 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 Ang. Andres kropper pleier jeg å si «ja alles kropper er forskjellige, men det er ikke noe hyggelig å snakke om andres kropp foran dem. Vi to kan heller snakke om hvordan kropper er forskjellige når vi kommer hjem.» Anonymkode: d17ce...d1d 13 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 38 minutter siden, AnonymBruker said: Ang. Andres kropper pleier jeg å si «ja alles kropper er forskjellige, men det er ikke noe hyggelig å snakke om andres kropp foran dem. Vi to kan heller snakke om hvordan kropper er forskjellige når vi kommer hjem.» Anonymkode: d17ce...d1d Den var fin 🥰 dette skal eg absolutt gjøre. Takk 😊 Anonymkode: 5e80e...472 5
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Eneste som vil funke der er tape. Eller lim. Sorry Mac, 3-åringer skravler. Og gjenforteller. Og misforstår men forteller det likevel. Sier rett ut alt de tenker på, og de tenker veldig mye! Ingen med vettet i behold vil reagere på det, hvis det plager deg så hold ham unna butikken en stund. Det går over 😊 Anonymkode: dbc2f...592 Vurdere tape og lim, tilogmed nål og tråd 😬 Og som du påpeker så synes de fleste han bare er en festlig unge, men noen reagerer negativt og da blir det 1000* pinligere 😳 Håper det går over veldig kjapt🤞 Anonymkode: 5e80e...472 2
Sofakona Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 Har en på 11 år .det har ikke gitt seg enda 🤦😂😂😂 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 Den eldste datteren min var en slik type. Og det hjalp etter hvert å gjenta at vi kan si at vi syns andre er fine, men ellers la være å kommentere kropp og klær. Nesten i hvert fall, jeg husker godt at hun sa med veldig høy stemme på en kafeteria at "se så fine pupper han mannen der har da! De er veldig store og fine. Se da mamma!". Og så snakket vi som en bruker over sier om at kropper er forskjellige, og det er helt fint. Anonymkode: f1ae6...d90 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 Høres ut som en liten kar som sier alt han tenker 😅 Det går seg til. Men skjønner du blir flau. Anonymkode: eae7e...e3a 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #12 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vurdere tape og lim, tilogmed nål og tråd 😬 Og som du påpeker så synes de fleste han bare er en festlig unge, men noen reagerer negativt og da blir det 1000* pinligere 😳 Håper det går over veldig kjapt🤞 Anonymkode: 5e80e...472 Vet du hva det er ikke alltid så «festlig» når unger spør hvorfor er hun dama så feit? Hvorfor han hun dama bart? Hvorfor har han mannen svart hud, er han en apekatt? Som forelder prøver man å dysse det ned så godt man kan, men selv om alle skjønner at det er et likte barn, så er det noen ganger ordentlig kleint med slike barn😳 Anonymkode: d17ce...d1d 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #13 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har en gutt på 3,5 år som prater i ett. Han snakker fint, rent og ofte veldig høyt sa det er aldri noe problem og forstå hva han sier. Han elsker oppmerksomhet og er veldig frampå, han prater med alle og gjerne i forbifarten og kan slenge ut de rareste ting.. Han er fæl til å kommentere store mager og late som han teller babyene inni der, selv på menn. Han kan slenge ut til fremmede damer at de har små babyrumper. Han kan og si til fremmede i forbifarten at de ikke må snakke så høyt for han får vondt i ørene. Han kan og stoppe folk for å fortelle de hvor rare de ser ut og her om dagen stoppet han en eldre dame og spurte om hun hadde vært hjemme hos oss og stjålet noe. Dette er bare noe av alt vi opplever med guttungen og dette skjer omtrent hver gang vi er ute. Jeg synes det er så pinlig. De fleste tar kommentarene hans med godt humør, men har møtt på noen få som har blitt skikkelig sure og oppfatter han som frekk og uoppdragen. Jeg er 8mnd gravid med lillebror så det er nok derfor han er opphengt i store mager. Men resten forstår vi ikke helt hvor og hva det kommer av. Han er en skjønn og snill gutt og mener nok bare å være morsom, men vi vil så gjerne at han skal klappe igjen ute i offentligheten. Noen som har noe råd? Anonymkode: 5e80e...472 Høres litt ut som min unge. Både sjarmerte og fornærmet folk i hytt og pine. Snakket med alt og alle. Det viste seg å være adhd som litt større. Det som ble utrykket var tanker rett fra hodet og ut munnen, filteret gikk visst istykker et sted. Sett i etter tid var nok det som. Kom ut, mye i hytt og pine. Det ble der og da litt bedre når jeg ble oppmerksom på alt ungen kunne fange opp. Bli på allergen og litt forberedt på hvem ungen kom til å snakke til. Så jeg tok tak i skuldra og sa neineinei, ikke slipp det ut hold det inne, ikke si noe. Ungen Holst jo på å sprekke. Når jeg skjønte det sprakk, så gikk jeg litt unna , og snudde meg vekk. Det kunne være nok at ungen ble oppmerksom på at jeg ble litt uvanlig. Og hadde plutselig ikke meg i ryggen som noen trygghet om ungen valgte å si noe. Etterhvert holdt det å hysje litt når jeg skjønte ord var på vei. Iallefall så roet det seg kraftig når jeg signaliserte sterkt først at det kke var ok, og så trekke meg litt vekk, når jeg ikke fikk stoppet det. Har prøvd mye annet også som ikke virket. Da ungen trodde sa mye fint, men som ble ganske stygt. Som feks ikke vær lei deg for å være gammel å stygg, for du er jo så innmari snill og koselig. Så det var litt vanskelig å få in hvorfor sånt ikke var pent å si, når det var ment som pent å si Anonymkode: c6ed5...936 4 1 1
Hotwife Skrevet 4. juli 2023 #14 Skrevet 4. juli 2023 Haha! Små barn er ærlige de! Skjønner det er flaut, men husk at om 10 år kan du gjøre det samme med han. Da er alt du sier "sykt cringe". 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #15 Skrevet 4. juli 2023 Herregud for en drittunge. Hater sånne. Du må få han til å forstå at han er slem når han stiller sånne spørsmål og du må irettesette han hver eneste gang det skjer. Du trenger ikke bli sint men du må gjøre det klart at han ikke kan snakke sånn der. Forhåpentligvis kommer en fremmed til å få nok og skremme han såpass at han husker det godt og slutter. Anonymkode: e8ffa...c96 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #16 Skrevet 4. juli 2023 Der fikk jeg meg en god latter😂 Men skjønner absolutt at du blir flau….! Noen jeg kjenner hadde det samme problemet, og moren prøvde å lære gutten at om han så noen han syns feks var rare så kunne de heller snakke om det når de kom hjem. Så en dag de var ute og handlet og gikk forbi en veldig stor mann sa ungen plutselig høyt og tydelig «mamma, han der skal vi snakke om når vi kommer hjem»🙈😂 Anonymkode: 5a31f...10d 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Skrevet 4. juli 2023 Jobb med det! Som hun over gjør. Du vil ikke alltid være rundt og det er absolutt ikke søtt med sånne vaner når de blir større… ( ja- vi har et par rundt oss som ikke har fått veiledning men hvor forendrene syntes det var søtt… de blir 8, 10 15 osv med samme vaner… og styggere i munnen .. tåker ikke å bli snakket til og er jo bare ærlige… Anonymkode: 97bcf...1bd 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #18 Skrevet 4. juli 2023 Om det hjelper, så er sønnen min på 4,5 helt lik! Ingen slipper unna! Han var i svømmehallen med bestemoren, og mens de står å dusjer så sier (skriker) han ut: «æsj så ekkel tiss du har bestemor!» Prøver å veilede han, men det kommer alltid nye spørsmål og observeringer. Det går nok over engang ❤️ Anonymkode: bfebe...43c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #19 Skrevet 4. juli 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Herregud for en drittunge. Hater sånne. Du må få han til å forstå at han er slem når han stiller sånne spørsmål og du må irettesette han hver eneste gang det skjer. Du trenger ikke bli sint men du må gjøre det klart at han ikke kan snakke sånn der. Forhåpentligvis kommer en fremmed til å få nok og skremme han såpass at han husker det godt og slutter. Anonymkode: e8ffa...c96 Det var litt krasst😬 Han er bare 3,5 og skal ennå lære masse. Slem er han heller ikke og jeg håper virkelig voksne mennesker klarer å oppføre seg bedre mot barn enn dette her. Anonymkode: 5e80e...472 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #20 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var litt krasst😬 Han er bare 3,5 og skal ennå lære masse. Slem er han heller ikke og jeg håper virkelig voksne mennesker klarer å oppføre seg bedre mot barn enn dette her. Anonymkode: 5e80e...472 Jo, barnet er slemt selv om barnet ikke forstår det. Barnet er jo slem om barnet slår en annen, selv om barnet ikke forstår at den andre får vondt. Det er slemt å si at andre ser rare ut. Anonymkode: cf449...591 2 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå