AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #21 Skrevet 5. juli 2023 solietta skrev (49 minutter siden): Kunne Tyrkia vært et alternativ ? Billigere og bedre kurs . Tusen takk for mange fine svar. ❤️ Tyrkia er helt uaktuelt, men jeg har begynt å se på Bulgaria. Har aldri vært der, men har hørt mye bra. 😊 Er egentlig ekstremt glad i Hellas, men det går an å prøve noe nytt. 😁 Anonymkode: a6d5f...d08 1
Enmanelskeråhate Skrevet 5. juli 2023 #22 Skrevet 5. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 17.59): Jeg har vært i Hellas de to siste somrene og tror at 7.000kr på to stk blir snaut. Hellas har blitt dyrt, i tillegg til de dårlige kursen. Vann er det fastpris på, men brus og øl i butikkene er ikke langt unna norske priser. Kommer selvfølgelig helt an på hvor dere skal, men mange steder har de kjørt opp prisene på solsenger på stranda kraftig, 30 euro for to solsenger med parasoll er ikke uvanlig. Og da holder ikke tusenlappen lenge. Anonymkode: 9111a...b90 Ehh 0,6 € for en brus og 1€ for øl er tilbærmet Norsk pris? Endret 5. juli 2023 av Enmanelskeråhate 1
Enmanelskeråhate Skrevet 5. juli 2023 #23 Skrevet 5. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tusen takk for mange fine svar. ❤️ Tyrkia er helt uaktuelt, men jeg har begynt å se på Bulgaria. Har aldri vært der, men har hørt mye bra. 😊 Er egentlig ekstremt glad i Hellas, men det går an å prøve noe nytt. 😁 Anonymkode: a6d5f...d08 Hellas er fortsatt rimelig, bare å ikke å kjøpe midt i hovedgatene, kjekt med frokost inkludert på hotel evt. Gyros får man for 3-4 eur, gresk salat også;) Endret 5. juli 2023 av Enmanelskeråhate
Pawn Hearts Skrevet 5. juli 2023 #24 Skrevet 5. juli 2023 58 minutter siden, Enmanelskeråhate said: Ehh 0,6 € for en brus og 1€ for øl er tilbærmet Norsk pris? En euro for en øl? Det billigste jeg vet om i Rodos by, er to euro for en halvliter. Men du har rett, det er også langt under norske priser.
Enmanelskeråhate Skrevet 5. juli 2023 #25 Skrevet 5. juli 2023 (endret) Pawn Hearts skrev (1 time siden): En euro for en øl? Det billigste jeg vet om i Rodos by, er to euro for en halvliter. Men du har rett, det er også langt under norske priser. På pub ja, nå var det snakk om i butikken? ’’Vann er det fastpris på, men brusog øl i butikkene er ikke langt unna norske priser. ’’ Endret 5. juli 2023 av Enmanelskeråhate
Pawn Hearts Skrevet 5. juli 2023 #26 Skrevet 5. juli 2023 3 minutter siden, Enmanelskeråhate said: På pub ja, nå var det snakk om i butikken? ’’Vann er det fastpris på, men brusog øl i butikkene er ikke langt unna norske priser. ’’ Ah, butikkpris. Beklager, jeg misforstod. For øvrig er det helt feil at det er fastpris på vann; det er mye billigere i butikk enn i kiosk, og de forskjellige typene har forskjellig pris. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #27 Skrevet 6. juli 2023 Hadde nok valgt Montenegro, der er det billig. Der får du frokost, lunsj, middag og enda litt til for kr 1.000 pr dag for to. Anonymkode: e09e1...f44 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #28 Skrevet 6. juli 2023 Jeg tror det blir litt knapt. Mat er dyrt i hellas også nå. Vi kom akkurat fra Kreta. Solsenger koster osv. Ville evt funnet en billig reise, feks uspesifisert. Anonymkode: f07b4...ca8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #29 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 11.34): Hadde nok valgt Montenegro, der er det billig. Der får du frokost, lunsj, middag og enda litt til for kr 1.000 pr dag for to. Anonymkode: e09e1...f44 Ja, men reiser til Montenegro koster også dobbelt så mye, så da går vinninga mer enn opp i spinninga. Anonymkode: a6d5f...d08
Brunello Skrevet 7. juli 2023 #30 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 17.36): Ta med suppeposer, litermål og visp, så kan dere ha noen billige måltider, og prioritere noen dyre. Vi har alltid med suppeposer og nudler til syden Anonymkode: 114dd...4ea Du har hørt at de har matvarebutikker i utlandet også? De har faktisk Knorr og andre store internasjonale merkevarer der også. Når det kommer til TS spørsmål, holder kr 1000,- pr døgn. Ikke rom for de aller største utskeielsene, men det tipper jeg heller ikke at er planen. Hovedformålet er å ha det hyggelig med datteren, og da holder det med ordinære restauranter. Velger man bra, klarer man en del lunsjer ute også. 2
Brunello Skrevet 7. juli 2023 #31 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tror det blir litt knapt. Mat er dyrt i hellas også nå. Vi kom akkurat fra Kreta. Solsenger koster osv. Ville evt funnet en billig reise, feks uspesifisert. Anonymkode: f07b4...ca8 Jeg vil tro TS er vant til å prioritere. Da prioriteres solsenger vekk. En parasoll koster det samme som solseng en dag. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #32 Skrevet 7. juli 2023 Brunello skrev (2 minutter siden): Du har hørt at de har matvarebutikker i utlandet også? De har faktisk Knorr og andre store internasjonale merkevarer der også. Når det kommer til TS spørsmål, holder kr 1000,- pr døgn. Ikke rom for de aller største utskeielsene, men det tipper jeg heller ikke at er planen. Hovedformålet er å ha det hyggelig med datteren, og da holder det med ordinære restauranter. Velger man bra, klarer man en del lunsjer ute også. Tusen takk for svar. 😊 Nei, det er ikke snakk om utskeielser og ikke drikker jeg alkohol når jeg er på ferie alene med henne. Ser mange henger seg opp i hva alkohol koster (virker som det er det viktigste), og det er folk som skal på ferie med små barn. Måtte bare få det ut. 🙈 Vi skal bare kose oss sammen og nyte noen fine dager. Datteren min er overhodet ikke kravstor 😊 Anonymkode: a6d5f...d08 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #33 Skrevet 7. juli 2023 Jeg bruker vanligvis 100kr dagen når jeg skal leve litt nøkternt. 1000kr er jo rene luksus, selv for 2 personer. Anonymkode: a5f09...43a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #34 Skrevet 7. juli 2023 Brunello skrev (3 minutter siden): Jeg vil tro TS er vant til å prioritere. Da prioriteres solsenger vekk. En parasoll koster det samme som solseng en dag. Igjen! Takk! 😊 Er viktigere ting i livet enn en solseng. 😅 Anonymkode: a6d5f...d08 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #35 Skrevet 7. juli 2023 10 minutter siden, Brunello said: Du har hørt at de har matvarebutikker i utlandet også? De har faktisk Knorr og andre store internasjonale merkevarer der også. Når det kommer til TS spørsmål, holder kr 1000,- pr døgn. Ikke rom for de aller største utskeielsene, men det tipper jeg heller ikke at er planen. Hovedformålet er å ha det hyggelig med datteren, og da holder det med ordinære restauranter. Velger man bra, klarer man en del lunsjer ute også. Kommer an på utvalget der man er, vi har ikke funnet posesupper eller lignende i noen av de sikkert 10 butikkene vi har vært i. 😒 Så her har det blitt en del pasta og ketchup, og pølser til blodpris, når vi har spist i leiligheten. 🤯 Dårlig utstyrt kjøkken også, så visp var et godt råd. 😅 Laget oss mye toast med ost og skinke også. Men helt enig i at 1000 kroner holder, supper eller ei. Måltider er billigere enn i Norge, drikke uten alkohol koster ca det samme som i Norge og da kan man prøve å bare tenke med den "norske" hatten på. Unner man seg ikke fersk juice og kaffelatte hver dag i Norge trenger man heller ikke gjøre det i Hellas. Kjøp en god juice på dagligvaren og ta pauser på balkongen med god drikke, så klarer man seg med lite ekstra når man er ute. 😊 Anonymkode: e3e65...5d4
Brunello Skrevet 7. juli 2023 #36 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kommer an på utvalget der man er, vi har ikke funnet posesupper eller lignende i noen av de sikkert 10 butikkene vi har vært i. 😒 Så her har det blitt en del pasta og ketchup, og pølser til blodpris, når vi har spist i leiligheten. 🤯 Dårlig utstyrt kjøkken også, så visp var et godt råd. 😅 Laget oss mye toast med ost og skinke også. Men helt enig i at 1000 kroner holder, supper eller ei. Måltider er billigere enn i Norge, drikke uten alkohol koster ca det samme som i Norge og da kan man prøve å bare tenke med den "norske" hatten på. Unner man seg ikke fersk juice og kaffelatte hver dag i Norge trenger man heller ikke gjøre det i Hellas. Kjøp en god juice på dagligvaren og ta pauser på balkongen med god drikke, så klarer man seg med lite ekstra når man er ute. 😊 Anonymkode: e3e65...5d4 Siden det er en helt soleklar oppfatning på kvinneguiden at Norge har verdens dårligste og dyreste utvalg i matbutikkene, er det du skriver her bare tullball. For å være litt seriøs. Jeg er enig med deg i at veldig mange små steder i det store landet syden har dårlig utvalg i butikkene. Men jeg har til gode å være et sted det ikke er frossenpizza, suppeposer og pasta i butikken. 2
enkefru Skrevet 7. juli 2023 #37 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Igjen! Takk! 😊 Er viktigere ting i livet enn en solseng. 😅 Anonymkode: a6d5f...d08 Ofte kan det være greit å ha noe under håndklærne på stranden, da kan dere kjøpe sånne billige stråmatter som dere ruller sammen, koster bare et par euro
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #38 Skrevet 7. juli 2023 3 hours ago, Brunello said: Siden det er en helt soleklar oppfatning på kvinneguiden at Norge har verdens dårligste og dyreste utvalg i matbutikkene, er det du skriver her bare tullball. For å være litt seriøs. Jeg er enig med deg i at veldig mange små steder i det store landet syden har dårlig utvalg i butikkene. Men jeg har til gode å være et sted det ikke er frossenpizza, suppeposer og pasta i butikken. Frossenpizza har vi funnet, men det hjelper ikke med tekjøkken. Ikke funnet posesuppe. 🤔 Utvalget er ganske elendig her vi er, og jeg er faktisk mest overrasket over hvor lite utvalget over frukt og grønt er. Fikk tak i noen smakløse epler og umodne bananer. Vannmelonen og tomatene er gode da. 😂 Anonymkode: e3e65...5d4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #39 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 17.00): Jeg vurderer å kaste oss på en tur til Hellas. Det vil si datteren min på 15 år og jeg. Hun fortjener det før hun begynner på vgs. Hun har endelig blitt bedre etter en lang, mørk periode med mye selvskading. Og selv med psykisk sykdom gikk hun ut av ungdomskolen med toppkarakterer. Selv er jeg fysisk syk, og det går jo også utover henne på sett og vis. Problemet er at økonomien ikke er den beste med AAP. Jeg har likevel klart å spare opp litt. Men jeg aner ikke hvor mye penger man trenger tll mat der nede. Noen som har erfaring. Jeg drikker ikke alkohol, så det vil kun gå penger til mat og brus/vann. Vil det holde med 1000 kroner per dag? Håper jeg kan slippe å få formanende trollsvar om at ferien bør droppes når økonomien er dårlig. Dette er faktisk noe jeg ønsker å prioritere hvis jeg klarer det. Anonymkode: a6d5f...d08 Jeg regner 500 kr per dag når jeg reiser alene. Jeg bor stort sett på leilighetshotell jeg da, hvor jeg kan lage maten selv i leiligheten. Anonymkode: 9afd6...1c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå