AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Før noen halshogger, tenk på at dette bare er et spørsmål Jeg venter barn senere i år og vi har planer om å benytte oss av min bil som hovedbil til frakt av baby. Problemet er at garasjen er EKSTREMT liten og det er så vidt jeg klarer å komme meg ut av bilen når den står der. Hva tenker dere om å kjøre så langt inn med snuta som går, for så å sette babystol på bakken rett utenfor mens jeg setter meg inn og kjører siste to meterene inn i garasjen? Anonymkode: 45881...382
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 Hvorfor skulle noen halshogge deg? Det er slik du må gjøre det. Eller putte babyen i vognen. Jeg må ta barnet ut av bilen, inn i vognen (eller i babysetet på bakken), gå tilbake i bilen og rygge inn. Babyen tåler å være ute under oppsyn i noen minutter Anonymkode: 2cc7f...351 3
strawberry88 Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 Null problem! Gjort det selv da vi hadde smal garasje 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #4 Skrevet 3. juli 2023 Jeg hadde kjøpt bil med skyvedør og babysete som kan vris. Hadde aldri satt fra med baby i bilstol på bakken på trafikkert sted. Anonymkode: 63729...e80
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde kjøpt bil med skyvedør og babysete som kan vris. Hadde aldri satt fra med baby i bilstol på bakken på trafikkert sted. Anonymkode: 63729...e80 Det er snakk om utenfor garasjen i oppkjørselen vår.. Anonymkode: 45881...382 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde kjøpt bil med skyvedør og babysete som kan vris. Hadde aldri satt fra med baby i bilstol på bakken på trafikkert sted. Anonymkode: 63729...e80 Det er ingen som har skrevet det er trafikkert sted. Anonymkode: 2cc7f...351 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er snakk om utenfor garasjen i oppkjørselen vår.. Anonymkode: 45881...382 På siden av garasjen ja, utenfor NEI!! Anonymkode: b3ad9...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen som har skrevet det er trafikkert sted. Anonymkode: 2cc7f...351 Holder med 1 bil Anonymkode: b3ad9...3bf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Holder med 1 bil Anonymkode: b3ad9...3bf Ingen garasjer har vel port rett mot veien, det er alltid en liten innkjørsel. Anonymkode: 7d5d2...57b 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 Ville ikke satt babysetet rett bak bilen, men på siden. I tilfelle du plutselig setter bilen i revers eller en teknisk feil skjer. Så vil det nok være dager hvor det ikke funker så bra å gjøre det sånn, f.eks. hvis det regner eller snør. Da får du gå inn med ungen og parkere bilen ordentlig senere. Uansett er det ikke så veldig mange måneder du kan gjøre det slik. Når babyen vokser ut av babysetet funker det ikke lenger, så da må du finne en annen løsning. Det går ikke an å bare parkere i oppkjørselen? Du vil jo uansett slite med å få babyen inn i bilen når den står i garasjen. Anonymkode: c52ee...ec7 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #11 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Holder med 1 bil Anonymkode: b3ad9...3bf Hvilken annen bil skulle det vært? Hvilke scenario ser du for deg her? At en annen bil skal kjøre opp og inn i innkjørselen til ts i det hun parkerer og prøve kjøre inn i garasjen? Da bør man tenke seg om å kjøre bil, i det hele tatt, det skal jo bare en bil til for å krasje. Du burde også revurdere å sitte i hagen eller parken, for det skal bare en bil som skal kjøre feil også er man påkjørt. Anonymkode: 2cc7f...351 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville ikke satt babysetet rett bak bilen, men på siden. I tilfelle du plutselig setter bilen i revers eller en teknisk feil skjer. Så vil det nok være dager hvor det ikke funker så bra å gjøre det sånn, f.eks. hvis det regner eller snør. Da får du gå inn med ungen og parkere bilen ordentlig senere. Uansett er det ikke så veldig mange måneder du kan gjøre det slik. Når babyen vokser ut av babysetet funker det ikke lenger, så da må du finne en annen løsning. Det går ikke an å bare parkere i oppkjørselen? Du vil jo uansett slite med å få babyen inn i bilen når den står i garasjen. Anonymkode: c52ee...ec7 Den lader så den må stå i garasjen Anonymkode: 45881...382
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #13 Skrevet 3. juli 2023 Dessverre er mange garasjer bygget trange og fæle 😕 Anonymkode: b8d1c...04f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #14 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den lader så den må stå i garasjen Anonymkode: 45881...382 Da får du evt sette den inn på lading om natten/ved behov, da. Anonymkode: c52ee...ec7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Skrevet 3. juli 2023 Jeg kan evnt parkere i gården når den ikke trenger å lade også sette den i laderen når mannen er hjemme. Jeg er så vandt til å kjøre rett inn i garasjen, jeg nå Anonymkode: 45881...382
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #16 Skrevet 3. juli 2023 Hvis man ikke kan sette fra seg ungen in 30 sek på egen tomt så tror jeg vi må bare masse-sterilisere oss alle sammen. sånn kan vi ikke leve 😂 Anonymkode: 8e4ca...4f1 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #17 Skrevet 3. juli 2023 Få noen til å møte deg når du kommer hjem så de kan passe babyen mens du parkerer bilen ☺ Neidaaa, babyen tåler helt fint å vente i bilstolen mens du parkerer bilen! Det går helt fint, og ikke bry deg om fanatikere som synser og mener det ene med det andre, du klarer helt fint å ta en risikoanalyse i egen hverdag og lærer deg etterhvert å stole på egen magefølelse 😊👍 Anonymkode: dea21...d63 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #18 Skrevet 3. juli 2023 Dette gjorde jeg faktisk mye da barna var babyer. Vi har stor garasje, men to biler, så var veldig trangt. Ofret det ikke en tanke, hva skulle liksom skje? At jeg kjørte på ungen? At en ørn eller villhund skulle komme å ta dem? Vi bor såpass øde at jeg kunne lagt ungen midt på hovedveien og det hadde ikke skjedd noen ting. Anonymkode: fd153...8df 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #19 Skrevet 3. juli 2023 Vet ikke hvordan dere bor, men her har jeg alltid tatt babyen (med sete) ut av bilen og satt henne i gangen, for så å parkere bilen. Babyen tåler fint å sitte der til jeg har parkert bilen og bært inn varene. Kunne fint satt henne utenfor garasjen også. Det finnes ikke noe som kunne skjedd her. Man tar jo en vurdering der man bor. Anonymkode: d01fc...e5f 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #20 Skrevet 3. juli 2023 En nabo hadde samme problem med sin garasje. De hadde et fast sted utenfor garasjen hvor babystolen kunne stå trygt, med minimal risiko for å bli påkjørt. Hvis det var for dårlig vær måtte de enten bære inn baby først, eller sette babystolen i bagasjerommet mens de kjørte inn. Det var verre når baby ble større og ikke hadde babystolen. Å ha en løs ettåring langs veien er farlig. Løsningen ble da igjen enten bagasjerommet eller å kjøre inn i garasjen med barnet løst i bilen eller på fanget. Vi hadde vel egentlig samme problem, men siden vi aldri parkerer bilen var det ikke noe problem. Garasjen vår er til sykler, vogner, hageredskaper osv. Moderne billakk tåler litt regn og snø. Anonymkode: ec5b0...a22 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå