AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Hei! Jeg sender meldekort på lørdager (AAP, jobber litt), og pengene kommer ALLTID mandag. Ingenting til nå, og ingen info på mine utbetalinger. Flere med lignende problem i dag? Er jeg tatt i kontroll? Anonymkode: 43c7e...64d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg sender meldekort på lørdager (AAP, jobber litt), og pengene kommer ALLTID mandag. Ingenting til nå, og ingen info på mine utbetalinger. Flere med lignende problem i dag? Er jeg tatt i kontroll? Anonymkode: 43c7e...64d Hva mener du med tatt i kontroll? Anonymkode: 5e3e5...6be 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 Har heller ikke fått. De pleier å komme inn rett før kl. 16.00 en gang. Anonymkode: 9b4e3...d03
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #4 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva mener du med tatt i kontroll? Anonymkode: 5e3e5...6be At nav kontrollerer at alle opplysningene mine stemmer f.eks. Slik at det tar lenger tid å få utbetaling? Disse seks mnd er mitt første møte med nav. Har bare hørt at folk blir tatt i kontroll. Har alltid sendt inn meldekort på lørdag og fått penger mandag. Anonymkode: 43c7e...64d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har heller ikke fått. De pleier å komme inn rett før kl. 16.00 en gang. Anonymkode: 9b4e3...d03 Men nå er jo klokken mer Anonymkode: 43c7e...64d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 Fått. Bank DNB hvis det skulle hatt betydning Anonymkode: 39d1f...a3b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 Jeg har heller ikke fått i dag. Sendte også på lørdag og pleier alltid å få senest mandag 15:45.. På NAV sine sider, under meldekort, kan du sjekke tidligere innsendte meldekort. Mitt står som «ferdig behandlet» med vanlig bruttobeløp, så regner med pengene kommer i morgen Anonymkode: fce18...49a
000VF000 Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 Det burde være et eget underforum om utbetalinger fra NAV. 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har heller ikke fått i dag. Sendte også på lørdag og pleier alltid å få senest mandag 15:45.. På NAV sine sider, under meldekort, kan du sjekke tidligere innsendte meldekort. Mitt står som «ferdig behandlet» med vanlig bruttobeløp, så regner med pengene kommer i morgen Anonymkode: fce18...49a Takk for svar. Jeg fikk panikk for at jeg har gjort noe galt. Anonymkode: 43c7e...64d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 000VF000 skrev (2 minutter siden): Det burde være et eget underforum om utbetalinger fra NAV. Enig 😄 De få gangene pengene ikke kommer når de pleier så sjekker jeg her inne asap 😅 Anonymkode: fce18...49a 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #11 Skrevet 3. juli 2023 000VF000 skrev (2 minutter siden): Det burde være et eget underforum om utbetalinger fra NAV. Lover at dette er det eneste innlegget jeg kommer til å skrive om utbetalinger fra nav. Jeg fikk bare panikk for at jeg hadde gjort noe galt. Jeg begynner i 100% jobb igjen nå så håper jeg slipper bli alvorlig syk igjen, og måtte bruke nav mer. Klem til deg. Anonymkode: 43c7e...64d 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 Har gått på aap i 2 år nå, og har flere ganger opplevd at pengene har vært forsinket. Én gang i fjorår kom pengene på konto kl.19 på kvelden. Ellers har de kommet på Tirsdag. Jeg får penger neste uke så vet dessverre ikke om det er forsinkelser i dag, men anbefaler på det sterkeste FB gruppen “aap-aksjonen“ der får de mange fine råd, uten dømmende svar❤️ Anonymkode: 9be15...c55
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #13 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig 😄 De få gangene pengene ikke kommer når de pleier så sjekker jeg her inne asap 😅 Anonymkode: fce18...49a Flau for at jeg skrev innlegget. Har jobbet 100% i årevis før jeg ble alvorlig (fysisk) syk, og alltid visst når jeg får lønn og jeg har alltid hatt penger. Derfor fikk jeg angst nå for at jeg hadde gjort noe galt. Anonymkode: 43c7e...64d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #14 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har gått på aap i 2 år nå, og har flere ganger opplevd at pengene har vært forsinket. Én gang i fjorår kom pengene på konto kl.19 på kvelden. Ellers har de kommet på Tirsdag. Jeg får penger neste uke så vet dessverre ikke om det er forsinkelser i dag, men anbefaler på det sterkeste FB gruppen “aap-aksjonen“ der får de mange fine råd, uten dømmende svar❤️ Anonymkode: 9be15...c55 En av de nav-gruppene på Facebook er sinte nå. Har lagt ut et strengt innlegg om at det hagler inn med innlegg om aap utbetalinger. Jeg blir flau av å være så blakk at man får panikk når ting ikke er som de har vært. Jeg har alltid fått det mandagen, enten før 8, 11.45 eller kl 16. Dette er første gangen jeg mottar noe stønad fra nav så vet liksom ikke så mye om det. Har bare hørt at noen blir tatt i kontroll og tenkte at det forsinket pengene. Jeg har ikke gjort noe galt, det er bare at boliglånet forfalt 1/7. Men det skal gå bra å betale noen dager forsinket vel? Anonymkode: 43c7e...64d 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En av de nav-gruppene på Facebook er sinte nå. Har lagt ut et strengt innlegg om at det hagler inn med innlegg om aap utbetalinger. Jeg blir flau av å være så blakk at man får panikk når ting ikke er som de har vært. Jeg har alltid fått det mandagen, enten før 8, 11.45 eller kl 16. Dette er første gangen jeg mottar noe stønad fra nav så vet liksom ikke så mye om det. Har bare hørt at noen blir tatt i kontroll og tenkte at det forsinket pengene. Jeg har ikke gjort noe galt, det er bare at boliglånet forfalt 1/7. Men det skal gå bra å betale noen dager forsinket vel? Anonymkode: 43c7e...64d Ingenting å være flau over❤️ Alle kan slite, alle kan bli syke. Nav er til for oss som er syke eller ikke kan jobbe av ulike grunner - man velger ikke selv å bli syk. Det går nok helt fint å betale det noen dager etter forfallsdato! Forstår godt at du er stresset, men det ordner seg nok skal du se, kommer ikke pengene i morgen tidlig så ringer du nav, men jeg regner med at dette bare er en forsinkelse fra nav sin side. Anonymkode: 9be15...c55 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #16 Skrevet 3. juli 2023 Har heller ikke fått. Det var den middagen 😅 Anonymkode: b68e4...45d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #17 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Jeg fikk panikk for at jeg har gjort noe galt. Anonymkode: 43c7e...64d Neida, helt sikkert ikke. Og hvis du er i tvil kan du logge deg inn på NAV, velge meldekort og så er det en liten meny over der du kan trykke på tidligere sendte meldekort. Der kan du se hva du har fylt ut og evt korrigere uten problemer hvis du faktisk HAR gjort noe feil. Du kan korrigere meldekort ganske langt tilbake i tid. Anonymkode: fce18...49a 1
000VF000 Skrevet 3. juli 2023 #18 Skrevet 3. juli 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Lover at dette er det eneste innlegget jeg kommer til å skrive om utbetalinger fra nav. Jeg fikk bare panikk for at jeg hadde gjort noe galt. Jeg begynner i 100% jobb igjen nå så håper jeg slipper bli alvorlig syk igjen, og måtte bruke nav mer. Klem til deg. Anonymkode: 43c7e...64d Ingen fare. Jeg mente heller ikke noe vondt med det. Det er bare det at det er spørsmål hver gang det nærmer seg utbetalingsdato, eller utbetalingsdato har passert. Siden det er såpass mange innlegg og at de kommer hver måned hadde et eget underforum med "NAV ting" vært nyttig. 2
bergen92 Skrevet 3. juli 2023 #19 Skrevet 3. juli 2023 Jeg har ikke fått heller. Har aldri skjedd før- jeg sendte lørdag morgen. Har Sparebanken Vest, Bruker få mellom kl 14-16 Veldig dumt i sommermåneder 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #20 Skrevet 3. juli 2023 000VF000 skrev (18 minutter siden): Ingen fare. Jeg mente heller ikke noe vondt med det. Det er bare det at det er spørsmål hver gang det nærmer seg utbetalingsdato, eller utbetalingsdato har passert. Siden det er såpass mange innlegg og at de kommer hver måned hadde et eget underforum med "NAV ting" vært nyttig. Ja, du har faktisk helt rett i det! Rart det ikke er det allerede! Med tanke på at innlegg vedr. nav skriver i alle mulige kategorier. Anonymkode: 43c7e...64d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå