Gå til innhold

Lite soverom!

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har det nest minste soverommet. Det minste har poden som en midlertidig ordning til han finner et sted for seg selv. Der er det bare plass til ei seng, ei hylle, en komode og et skap-

Hvordan man best kan få utnyttet et lite rom, er avhengig av hvor vinduer og dører er, - Men vi har akkurat plass til å gå rundt senga. I tillegg har vi kjøpt trådhyllesystem på IKEA slik at vi har doblet skapkapasiteten. Systemet kan også bygges rundt senga, dersom det er mest hensiktsmessig. "Nattbordet" mitt er ei bokhylle, og der har jeg også plass til smykker og annet stæsj.

Vi tar med klærne på badet om morgenen, for det er egentlig ikke plass til at vi begge kler på oss samtidig om morgenen.

Men det fungerer helt greit, det.

Og ungdommen med det største rommet er VELDIG fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til små soverom er å bygge en lav hems/høy seng der man får plass til lave trådhyller under. heng opp et forheng forran, så har dere oppbevaring under senga.

Det beste er kanskje å sette senga inntil veggen. Det blir ikke nattbord på begge sidene, men man kan jo sette opp en hylle.

Bruk plassen over dører og vinduer til hyller hvis det er mulig. Bruk veggplassen og frigjør så mye som mulig at gulvplassen.

Har hatt et lite soverom en gang (var egentlig en litt stor bod). Jeg fikk en onkel til å lage en høy seng som passet til madrassene mine og hadde klesskap under. Mun seng var ganske høy, men det er mulig å bygge denne bare litt høyere enn en vanlig seng også.

Jeg hadde denne "hemsen" på kortsiden av rommet. Der dekket den hele endeveggen, slik at jeg hadde plass til et skap i tillegg.

Hvis dere har 2 meter i bredden burde jo dette gå nesten akkurat. Kommer an på hvor mye dere skal ha inn på rommet i tillegg til senga.

Evt. kan dere la 6-åringen få beholde rommet og bygge en slik hems til ham. Da er det plass til å leke under senga. Barn synes at slike huler er kjempemorsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel til at vi bytter. Må bare være helt sikker først, sikkert temmelig upopulært å bytte tilbake senere. :-?

Men vi skal jo bare sove der :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også et fryktelig lite soverom, men det er det eneste i 1. etg og jeg vil ikke ligge i kjelleren selv om det er bygd to soverom der. Vi har ikke plass til å gå rundt senga og må klatre over hverandre, men det fungerer bra det. Vi skal jo ikke oppholde oss der unødig heller, så det får bare hyre til vi bygger på huset. Jeg har forresten alltid likt små soverom for jeg sover med nesa godt planta i veggen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...