Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte selgere på Finn.no irriterer mg GRØNN! 😤 Jg kontaktet en selger som solgte noen stoler til en ok pris. Det sto at de kunne sendes men at kjøper da måtte betale for frakta. Jg hadde virkelig lyst på disse stolene så jg sendte en melding at jg var interessert og ønsket gjerne å kjøpe dem alle sammen. Selgeren svarte nesten på minuttet. Han spurte hvor de skulle sendes og jg ga ham både navn og adresse og fikk tilbake at han skulle dra nedom posten og sjekke hva det ble i frakt. Det var mange emoji-smilefjes i meldingene jg mottok og han hadde over 60 positive anmeldelser fra andre så jg fikk inntrykk av at han var en hyggelig og ærlig selger. Det tok noen timer før han skrev tilbake at han hadde vært på posten og hørt om frakt og at det kom på xx sum. Han sa og at stolene måtte sendes med Postnord pga størrelse. Jg sa det var helt greit og spurte om han hadde vipps. Jg fikk et kort "Ja" og da det ikke kom noe nummer, spurte jg etter det. Den siste meldingen ble sett men ikke besvart. Det sto lenge at han var aktiv på Finn. Jg ventet og ventet og ventet, tenkte han var kanskje opptatt med noe og ville svare til slutt. Etter dag 4 skrev jg følgende: "Hei igjen! Jg trenger mobilnr. ditt for å vippse over pengene for de stolene jeg skulle få kjøpe av deg" jeg plasserte et smiletryne bak det siste ordet i setningen for at han ikke skulle tro jg var sur eller noe. Nesten to dager senere får jg endelig ett svar, men ikke det svaret jg hadde forventa å få:

"Sorry, har solgt dem til noen andre som betalte mer" 

Burde jeg rapotere denne i@*#* fyren? Hva ville dere ha gjort? ☹️ts

Anonymkode: efc59...fa3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enkelte selgere på Finn.no irriterer mg GRØNN! 😤 Jg kontaktet en selger som solgte noen stoler til en ok pris. Det sto at de kunne sendes men at kjøper da måtte betale for frakta. Jg hadde virkelig lyst på disse stolene så jg sendte en melding at jg var interessert og ønsket gjerne å kjøpe dem alle sammen. Selgeren svarte nesten på minuttet. Han spurte hvor de skulle sendes og jg ga ham både navn og adresse og fikk tilbake at han skulle dra nedom posten og sjekke hva det ble i frakt. Det var mange emoji-smilefjes i meldingene jg mottok og han hadde over 60 positive anmeldelser fra andre så jg fikk inntrykk av at han var en hyggelig og ærlig selger. Det tok noen timer før han skrev tilbake at han hadde vært på posten og hørt om frakt og at det kom på xx sum. Han sa og at stolene måtte sendes med Postnord pga størrelse. Jg sa det var helt greit og spurte om han hadde vipps. Jg fikk et kort "Ja" og da det ikke kom noe nummer, spurte jg etter det. Den siste meldingen ble sett men ikke besvart. Det sto lenge at han var aktiv på Finn. Jg ventet og ventet og ventet, tenkte han var kanskje opptatt med noe og ville svare til slutt. Etter dag 4 skrev jg følgende: "Hei igjen! Jg trenger mobilnr. ditt for å vippse over pengene for de stolene jeg skulle få kjøpe av deg" jeg plasserte et smiletryne bak det siste ordet i setningen for at han ikke skulle tro jg var sur eller noe. Nesten to dager senere får jg endelig ett svar, men ikke det svaret jg hadde forventa å få:

"Sorry, har solgt dem til noen andre som betalte mer" 

Burde jeg rapotere denne i@*#* fyren? Hva ville dere ha gjort? ☹️ts

Anonymkode: efc59...fa3

Ja rapporter. Han brøt en avtale. Hva skjedde liksom?!

Anonymkode: 94e2b...b73

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Latt livet gå videre.

Anonymkode: 7f105...358

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner i grunn om han valgte en kjøper som kunne hente. Hvem gidder å styre med å sende en haug med stoler om man ikke må? Selv om du betaler frakt er jo det litt av en jobb å i det hele tatt få organisert... 

Anonymkode: 3046a...07c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg skjønner i grunn om han valgte en kjøper som kunne hente. Hvem gidder å styre med å sende en haug med stoler om man ikke må? Selv om du betaler frakt er jo det litt av en jobb å i det hele tatt få organisert... 

Anonymkode: 3046a...07c

Helt klart. Jeg hadde aldri solgt møbler eller noe annet stort og tungt til noen som ikke kunne hente. Hadde heller gått ned på pris for å slippe bryderiet med pakking og sending. Det kan kanskje diskuteres om ts og selger hadde en bindende avtale, men det blir håpløst å følge opp uansett. Det er stor forskjell på å "ha rett" og å "få rett", og noen ting må man bare la passere.

Og det er ikke bare selgere som noen ganger oppleves "håpløse" på Finn, det er kjøpere også. En av mine største irritasjonsmomenter som selger er kjøpere som klokken 1034 sender spørsmål om jeg har varen eller ikke. Klokken 1035 svarer jeg at det har jeg. Mitt svar forblir uåpnet og ulest til evig tid. De logget tydeligvis av Finn en gang i løpet av det minuttet det tok meg å svare og kom aldri tilbake.........

Men folk er folk, man må bare heve seg over det!

Anonymkode: b9431...d44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han tenkte vel ikke på at dette måtte pakkes for sending. Ble nok mye styr og valgte å selge til noen som kunne hente

Anonymkode: c2743...bf1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja ekstremt mye ubrukelige folk på finn. Skulle kjøpe noe, tilbød pålydende og rask handel. Meldingene ble bare lest. 

Anonymkode: b4bc1...3ae

• Liker 2
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Mange useriøse selgere (og kjøpere) på finn.no dessverre, jeg har selv opplevd at folk plutselig slutter å svare eller blir sure fordi dem vil ha en vare jeg selger for en billigere pris enn det jeg har satt, og når de ikke får "viljen sin" blir de sur og grinete. Det var en selger nå nylig som solgte et kamera jeg var interessert i. På siden sto det "ønsker kun seriøse henvendelser takk!" Men da jeg skrev til selger at jeg var interessert og ville kjøpe varen for den prisen som var satt. "Så flott!" svarte selger og ga meg minst 100 smiletryner bak det siste ordet. Jeg skrev tilbake om hun/han kunne sende med fiks ferdig og da ble det stilt. Uansett hvor mange ganger jeg skrev uteble svarene, det sto "sett" så jeg visste at meldi ge var lest. Det med at hun/han ønsket kun seriøse hendvendelser var en vits, for selgeren var ihvertfall ikke seriøs! 😆

Anonymkode: ed6f4...aed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...