Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier dere? Begge er voksne og ferdig med barn. Kjemien er veldig bra og har det fint sammen.

Anonymkode: 78bce...bcb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingenting å si om dere har det bra sammen. Men vær forberedt på hærskaren med kvinner som ikke kan fordra eldre menn i denne tråden.

Anonymkode: 4f147...c05

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Raptuss
Skrevet

Er det mye… ja.. 

Er det helt greit? Også ja.. 

Det eneste som betyr noe er hvordan dere har det sammen, dere er jo voksne samtykkende mennesker, hvorfor skal andre fortelle deg om det er greit å være i dette forholdet eller ikke? 

AnonymBruker
Skrevet

Om dere begge er voksne og ferdige med barn, så er vel forholdstallet på  aldersforskjellen ganske liten med 15 års forskjell. 

15 år er mye om den ene er 15 og den andre er 30, men ikke så stor om den ene er 70 og den andre 85. 

30 er 2 ganger 15. 
45 er 1,5 ganger 30
85 er bare 1,25 ganger 70

Jo nærmere 1 forholdstallet kommer, jo likere er dere i alder. 

Anonymkode: a1548...c04

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er for mye. Dritkjipt å være 60 og drasse rundt på en 75-årung, grusomt å være 70 og fersk pensjonist og slepe på en 85-åring. Menn eldes og dør før kvinner, så du kan legge på tre år ca.

Ville jeg aldri gjort om eldste part var over ca 48.

Anonymkode: 1af22...cb1

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har lite å si - ei stund.

Helt til den eldste blir så gammel at alderen virkelig vises.

Når en er 40-50-60 så lever en stort sett likt, og forskjellene er små.

Men når den eldste tipper 70, er blitt pensjonist og kroppen ikke lenger er som før. Da er det veldig vanlig at det blir brudd.

Da er den yngste ennå er kun 55 år og midt i sin andre ungdom, ønsker å reise, oppleve, feste, gå toppturer osv. Men føler seg hemmet av en pensjonist som sitter hjemme og venter mens hun (for det er som oftest hun) er på jobb, og ønsker å bli underholdt. Må sove middag, ta pauser osv.

Når den eldste er 80 år, og livets siste fase står for døren - da er den yngste ennå bare 65 år, og vil kanskje heller reise på interrail enn å bli lenket til å pleie en eldre partner.

For - kommunene vil dytte hovedbyrden av pleie og omsorg over på den yngre partneren, som er ung og frisk. Og få mindre hjelp enn om de to var mer jevngamle.

Anonymkode: 8558d...647

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner på ca 50 kaster bort tida si på 65 år gamle menn. De har irealiteten mer til felles med 10 - 15 år yngre menn.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Gjest Adobyen
Skrevet

Det er bare at sjansen for å leve til neste bursdag blir dårligere for hvert år. Tenk på alle kvinnene som går inn i pensjonsalderen som ferske enker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om dere begge er voksne og ferdige med barn, så er vel forholdstallet på  aldersforskjellen ganske liten med 15 års forskjell. 

15 år er mye om den ene er 15 og den andre er 30, men ikke så stor om den ene er 70 og den andre 85. 

30 er 2 ganger 15. 
45 er 1,5 ganger 30
85 er bare 1,25 ganger 70

Jo nærmere 1 forholdstallet kommer, jo likere er dere i alder. 

Anonymkode: a1548...c04

Det er helt feil.

Aldersforskjellen er enorm på å være 70 år, ny pensjonist, med god helse og ønske om å leve livets glade dager.

Vs

En på 85 år, som høyst sannsynlig er syk, svekket av alderen, venter på sykehjemsplass eller alt er flyttet dit. Som oftest er mannen eldst, og snittalder er kun 80 år, så også stor sjanse for å være enke.

Veldig, veldig vanlig at det blir brudd i forhold med stor aldersforskjell når den eldste blir pensjonist.

Det er en risiko især den eldste bør ta inn over seg. Sannsynligheten er stor for å gå inn i livets siste dager alene.

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (Akkurat nå):

Det er bare at sjansen for å leve til neste bursdag blir dårligere for hvert år. Tenk på alle kvinnene som går inn i pensjonsalderen som ferske enker. 

Bare så enig. Kan ikke begripe hva som skjer inni hodet til damer over 40 som gidder å henge med fem eller ti eller 15 år eldre menn,  det er dømt til å bli noe de taper livsglede og livskvalitet på.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er femten år mellom meg og min partner. Vi elsker hverandre høyt og har det så fint sammen at om det evt skulle bli slik at han blir gammel og satt mens jeg vil leve livet når jeg er 65 og han 80, så får vi ta det problemet da. Vil jeg ha tjue gode år med en jeg elsker, eller vil jeg avbryte noe vakkert nå fordi det potensielt kan bli problemer om tjue år? Jeg vet hva jeg velger. 

Alt kan skje med oss alle. Jeg kan bli lam fra halsen og ned i en bilulykke i dag og han kan ende opp med å måtte ta vare på meg. You never know… nyt det som er nå! 

Anonymkode: 53a1a...e82

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er femten år mellom meg og min partner. Vi elsker hverandre høyt og har det så fint sammen at om det evt skulle bli slik at han blir gammel og satt mens jeg vil leve livet når jeg er 65 og han 80, så får vi ta det problemet da. Vil jeg ha tjue gode år med en jeg elsker, eller vil jeg avbryte noe vakkert nå fordi det potensielt kan bli problemer om tjue år? Jeg vet hva jeg velger. 

Alt kan skje med oss alle. Jeg kan bli lam fra halsen og ned i en bilulykke i dag og han kan ende opp med å måtte ta vare på meg. You never know… nyt det som er nå! 

Det er ikke blinde tilfeldigheter som styrer livet, vi har ganske gode prognoser på hva som skjer med hvem og omtrent når. Jeg ville aldri valgt som deg, men det er godt du er lykkelig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du vil heller egoistisk ta 20 år av livet til den du elsker, og knuse hjertet hans når han er 80 - fordi du ennå vil leve livet….?

Mens han kunne hatt muligheten til å finne seg den partner som virkelig elsker ham, og ønsker ham det beste, og dele livets siste fase?

At du velger å lukke øynene for det åpenbare fjerner ikke problemet.

Du, som så mange andre, lever på en livsløgn.

Om dere ikke bryter, så er sannsynligheten stor for at du blir nyslått enke (og ensom) idet du selv går over i pensjonistenes rekker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samme aldersforskjell her, vi har det helt fantastisk.

Jeg vet det kan bli problematisk fremover, jeg vet at kvinner på over 60 aldri i verden hadde valgt en 15 år eldre mann, at man er redd for å bli sykepleier, at man er stuck med en tunghørt impotent gubbe som ikke lengre vil reise så langt eller kan være så aktiv. Sånn rent statistisk så blir jeg sannsynligvis også enke i mine siste år i livet. Men det er prisen jeg betaler for å ha det så bra som jeg har det nå, jeg vil ha alle disse gode årene. Lev i dag.

Anonymkode: 4ac00...6f8

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

15 år er veldig mye, der den yngste parten kun har veldig mye å tape på å gå inn i ett sånt forhold.

Anonymkode: 02a01...29d

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er dere 45 og 60 helt greit men den yngste vil angre når den eldste får dårlig helse

Er dere 80 og 85 er dere nok mer på samme livsstil sånn sett 

Er dere 25 og 40 er det full kræsj og altfor stor forskjell 

Anonymkode: 11cee...311

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

15 år er veldig mye, der den yngste parten kun har veldig mye å tape på å gå inn i ett sånt forhold.

Anonymkode: 02a01...29d

Jupp, har en mistanke om at flere kommentarer her nok helst er skrevet av menn, som ønsker å glatte over og glorifisere forhold med stor aldersforskjell, og hvor problematisk det blir etterhvert.

Det er en greie som har foregått på KG ei stund nå.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo mye. Man har helt ulike barndommer, ingen felles referanse. Bare tenk over hva den eldste hadde opplevd som 15-åring, og da ble den andre født.

Personlig kunne jeg ikke blitt sammen med så stor forskjell, men jeg bryr meg ikke hva andre gjør.

Anonymkode: 6f175...0af

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er helt feil.

Aldersforskjellen er enorm på å være 70 år, ny pensjonist, med god helse og ønske om å leve livets glade dager.

Vs

En på 85 år, som høyst sannsynlig er syk, svekket av alderen, venter på sykehjemsplass eller alt er flyttet dit. Som oftest er mannen eldst, og snittalder er kun 80 år, så også stor sjanse for å være enke.

Veldig, veldig vanlig at det blir brudd i forhold med stor aldersforskjell når den eldste blir pensjonist.

Det er en risiko især den eldste bør ta inn over seg. Sannsynligheten er stor for å gå inn i livets siste dager alene.

Så du synes det er mindre forskjell mellom to på 15 og 30 enn 60 og 75? Der er jeg uenig. eldre mennesker kan være så forskjellige. Noen kan være utkjørt når de er 70 mens en 85-åring løper rundt på Hardangervidda. Det er selvfølgelig satt på spissen, men jeg mener at en la oss så på 16 og en på 31 garantert er på forskjellige planeter. 

Anonymkode: 68839...900

AnonymBruker
Skrevet

Altfor mye. Max 5 år for min del.

Anonymkode: fa7cf...484

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...