AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Hei! Har stått i en stressende arbeidssituasjon i ett år nå, og tror jeg har vært på randen til å bli utbrent. Det ble vurdert sykemelding, men jeg ønsket å prøve og finne en balanse før jeg eventuelt ender opp med å gjøre det. Har tre ukers ferie om en uke, og håper på å få ladet opp samt få litt rutiner på fysisk aktivitet som jeg kan ta med meg når hverdagen begynner igjen. Kjenner ofte på uro i brystet, noe jeg har gjort av og på i ett år nå. Har gått litt bedre i det siste vil jeg si, da jeg har fokusert på å roe ned både privat og på jobb. Vil ikke gå for hardt ut, da jeg tror jeg også bør fokusere på å få hvilt godt i ferien. Er nok her hovedfokuset mitt bør ligge, men så ønsker jeg også å bli mer fysisk aktiv fordi jeg vet det på sikt vil gi meg energi og forhåpentligvis også glede. Hvis jeg kjeder meg kan jeg fort begynne å gruble og gå inn i en negativ spiral, så trenger litt tips til aktiviteter og lignende jeg kan gjøre i ferien som gir ro, energi og glede - rett og slett aktiviteter som vil gjøre godt ❤️ Kanskje vi er flere som har godt av denne tråden nå som ferien er rundt hjørnet for flere av oss. God sommer! ❤️ Anonymkode: 19db8...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 Sover ett døgn, kobler av uten å gjøre noe ett døgn før jeg gradvis starter fungere. Starter med handling og sunn mat og graver gradvis frem hus og hage ( rydder, vasker kommer ajour ..) så etterhvert innføres fysisk aktivitet og gode vaner… som holder en stund frem til neste ferie… Anonymkode: bb1a8...11a 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 Følger dette! Det lurer jeg også på. Problemet for min del er kanskje å klare å finne roen med å ikke "utnytte" ferien, men er ikke det å bygge gode rutiner for resten av året egentlig bra bruk av tiden? Dog er dette min første feriedag, og jeg har ikke gjort særlig annet enn å rydde. Mine ønsker for ferien er følgende 1. fysisk aktivitet hver dag 2. lage god mat - kanskje prøve noen nye oppskrifter, salater, få masse friske næringsstoffer! 3. prioritere nok søvn Jeg tenkte kanskje prøve yoga-challenge, fordi jeg er så stiv og ønsker å gjøre mer av det. Noe lavterskel, trenger ikke være mer enn 5 minutter hver dag. Også en gåtur hver dag. Anonymkode: 42aa8...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #4 Skrevet 3. juli 2023 1. Null kontakt med jobb! Slå av varsler 2. Pust dypt, bruk gjerne teknikker 3. Andre omgivelser (hvis du har mulighet til å reise bort 4. Tilbring tid i naturen, sjø, fjell, skog 5. Tilbring tid med venner og familie (snakk om annet enn jobbrelaterte ting) 6. Sett av tid til trening, gjerne yoga 7. Ikke gjør tusen ting på en gang men vær tilstede i det du gjør God sommer 🧘♀️🏝️☀️ Anonymkode: 4c7f1...9e8 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 Tre uker er strengt tatt for lite, så hadde sett på mulighetene til å forlenge ferien med en uke. Ellers, skru av alle varsler fra jobb. Fjern e-post, teams osv fra telefonen. Gjør ting du faktisk har lyst til å gjøre, ikke ting du føler du må gjøre eller ting du gjør fordi det er forventet av deg. Anonymkode: 18e9f...0cf 1
Hensatt Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 Skru av telefonen. Gå turer. Slapp av. Gjør ting du liker, se film, spille spill, være med venner eller hva enn du liker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå