Gå til innhold

Reise med barn på ugunstig tidspunkt? Hva ville du gjort her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal ta fly tidlig fra Oslo med null mulighet for andre tidspunkter til gjeldende reise. 

Valgene mine;

Ta kveldstoget og sove på toget før Gardermoen? (Kommer neppe til å skje, og stress med bagasje. Ca 2000,-)

Ta kveldsfly ca 8000,- og dra rett på Gardermoen uten hotell. Må sjekke inn 04:00 senest. 

Ta tidligere fly ca 8000,- pluss hotell 2200,- og stå opp tidligere før reise. 

Anonymkode: 45dad...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette blir jo en ødelagt natt uansett, ikke vits med alternativ 3 i hvertfall, dere må jo stå opp seneste 01.30 eller noe. 

Så 1 eller 2, hva ankommer Gardermoen senest? Jeg ville valgt det. Stress med bagasje blir det uansett også, du vil måtte bære på et overtrøtt barn, ombord på toget er det ikke mer stress enn av og på fly? 

Anonymkode: 9efe9...456

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3. Noe hvile for en 4- åring er bedre enn ingen hvile. Stakkars. 

Anonymkode: 80f51...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om dere må sjekke inn kl 04, får dere tatt et ganske tidlig fly til Oslo? 

En fireåring legger seg jo gjerne rundt kl 19 og får da en ganske ok natts søvn. Jeg ville nok gjort det slik. 

Anonymkode: 9c610...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette blir jo en ødelagt natt uansett, ikke vits med alternativ 3 i hvertfall, dere må jo stå opp seneste 01.30 eller noe. 

Bor de på flyplasshotell, kan de stå opp 03.30 og tasse bort, sjekke inn og spise frokost på flyplassen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville nok sterkt vurdert å tatt et tog, og så sovet på flyplasshotell og gått over for å sjekke inn tidlig på morgenen. 
Altså, ikke tatt kveldstoget, men et dagtog, helst med familievogn, slik at barnet kan gå rundt og leke og alt sånt. 
Sjekket inn på flyplasshotell i 16-tiden, og hatt vanlig leggetid. Fått sovet en del selv også, og så gått over til terminalen relativt uthvilte tidlig på morgenen. (Og kjøp frokost mens dere venter på flyet. ) 

Bagasje ut og inn fra fly er ganske stress det også. 

Om du tar to fly, er det mulig å få sjekket inn alt på en gang, slik at bagasjen blir sendt direkte? I så fall ville jeg tatt et sent fly, og bare ventet på flyplassen mellom, og håpet barnet fikk sovet litt på en benk eller på fanget. 

Anonymkode: fe5b3...8c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Bor de på flyplasshotell, kan de stå opp 03.30 og tasse bort, sjekke inn og spise frokost på flyplassen. 

Uten tvil mitt valg. 

Anonymkode: bdbf3...f2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

dette, definitivt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde ikke annen mulighet enn å bestille fly som ankommer fra utlandet kl 01 på Gardermoen i ferien. Flyet videre til dit vi bor går kl 8.

Sist vi hadde lignende tidspunkter å forholde oss til booket vi hotell. Det tok endel tid å hente bagasje, komme seg til hotellet. Ble noen få timers søvn før vi måtte til Gardermoen igjen.

Denne gangen bestemte vi oss for å bare være på flyplassen. Det er jo noen benker der, i verste fall får barna sove på fangene våre. De er 2,5 og 4 år.

Flybillettene var hinsides dyre, men vi må reise for å besøke familie. Å spare et par tusen på å droppe hotell, er noe vi velger nå. Regner med barna sover på flyet til Gardermoen. Og de sovner antakelig på Gardermoen, ikke de mest komfortable soveplassene men..

Anonymkode: 4773e...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så 1 eller 2, hva ankommer Gardermoen senest? Jeg ville valgt det. Stress med bagasje blir det uansett også, du vil måtte bære på et overtrøtt barn, ombord på toget er det ikke mer stress enn av og på fly? 

Omtrent samme tid for begge. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om dere må sjekke inn kl 04, får dere tatt et ganske tidlig fly til Oslo? 

En fireåring legger seg jo gjerne rundt kl 19 og får da en ganske ok natts søvn. Jeg ville nok gjort det slik. 

Flyet til utlandet går kl 06:20, så må vel sjekke inn et par timer før. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville nok sterkt vurdert å tatt et tog, og så sovet på flyplasshotell og gått over for å sjekke inn tidlig på morgenen. 
Altså, ikke tatt kveldstoget, men et dagtog, helst med familievogn, slik at barnet kan gå rundt og leke og alt sånt. 
Sjekket inn på flyplasshotell i 16-tiden, og hatt vanlig leggetid. Fått sovet en del selv også, og så gått over til terminalen relativt uthvilte tidlig på morgenen. (Og kjøp frokost mens dere venter på flyet. ) 

Bagasje ut og inn fra fly er ganske stress det også. 

Om du tar to fly, er det mulig å få sjekket inn alt på en gang, slik at bagasjen blir sendt direkte? I så fall ville jeg tatt et sent fly, og bare ventet på flyplassen mellom, og håpet barnet fikk sovet litt på en benk eller på fanget. 

Anonymkode: fe5b3...8c4

Vi har kun billett fra Oslo, og det blir ikke samme selskap om vi tar fly dagen før.

Vurderer tog, men utrolig kjedelig å stresse med bagasje og risikere at det forsvinner på et stappet tog. Vet det kan skje på fly også, men da har man vel forsikring.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde ikke annen mulighet enn å bestille fly som ankommer fra utlandet kl 01 på Gardermoen i ferien. Flyet videre til dit vi bor går kl 8.

Sist vi hadde lignende tidspunkter å forholde oss til booket vi hotell. Det tok endel tid å hente bagasje, komme seg til hotellet. Ble noen få timers søvn før vi måtte til Gardermoen igjen.

Denne gangen bestemte vi oss for å bare være på flyplassen. Det er jo noen benker der, i verste fall får barna sove på fangene våre. De er 2,5 og 4 år.

Flybillettene var hinsides dyre, men vi må reise for å besøke familie. Å spare et par tusen på å droppe hotell, er noe vi velger nå. Regner med barna sover på flyet til Gardermoen. Og de sovner antakelig på Gardermoen, ikke de mest komfortable soveplassene men..

Anonymkode: 4773e...b75

Dette er litt av samme problemet vi har nå. Billettene var kjempedyrt og turen er for å besøk familie.  Har ikke så veldig lyst å svi av 8k for en enkel flytur i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville tatt kveldstoget (ikke natt-toget?). Prøvd å sove på toget, heller kjøpt dyrere billetter der med hvilestoler, Jeg ville ikke fått sove der, men jeg ville nok ikke fått sove stort med alt stresset med hotell og det å passe på å ikke forsove seg før en så tidlig avgang.

Anonymkode: 26e93...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville blitt hjemme

Anonymkode: 288f8...ffb

Kjekt å vite. Hadde du blitt hjemme hadde ikke dette vært en aktuell problemstilling for deg, så unødvendig å kommentere da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...