Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så jeg så en annonse på Finn.no for noen uker siden hvor det sto "ønskes kjøpt" og tok kontakt siden jeg hadde varen som personen var på utkikk etter. Jeg skrev en vennelig melding til vedkommende om varen og tilstanden, sendte også noen bilder, men ingen respons! Det står "sett" men ingen svar eller noe tilbake. Nå har det gått flere uker og fortsatt ikke noe. Jeg skrev en ny melding at det hadde vært hyggelig om hun i det minste svarte, men som sist står det "sett" uten svar. Jeg tok en veldig liten pris for varen, så det er ihvertfall ikke det som ligger bak stillheten.... hva mener dere om slike som ikke gidder å svare? 

Anonymkode: 4113a...c8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt så mye over det. Når vedkommende hadde sett første melding jeg sendte, og ikke svart, så hadde jeg tatt hintet om at vedkommende ikke var interessert. Hvorfor må du på død og liv ha svar fra en ukjent på Finn? 

Anonymkode: 503f6...f99

• Liker 2
Skrevet

Noen folk bare er sånn. Antagelig har personen fått tak i varen annetsteds, da? Og så gidder hun/han ikke å vise normal høflighet og svare folk som er snille og tilbyr dem det de var på utkikk etter.

Dette med manglende svar gjelder når man skal selge noe også. Folk tar kontakt og spør deg på melding; "Er varen fremdeles til salgs?" og så svarer man at ja, det er den.... og så stillhet. Selv om man svarte med en gang. Det kan gå dagesvis før de så svarer igjen at de kan "komme og hente nå". Da er jo varen solgt, siden de somla i dagesvis! Og så er man nødt til å fortelle dem det da. Har opplevd at noen har blitt sure da, enda det er helt og holdent deres egen feil som somlet i dagesvis før de bestemte seg for å "slå til" og vil kjøpe. 

Folk på Finn.no er rare! Og ofte uhøflige, ja!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde ikke tenkt så mye over det. Når vedkommende hadde sett første melding jeg sendte, og ikke svart, så hadde jeg tatt hintet om at vedkommende ikke var interessert. Hvorfor må du på død og liv ha svar fra en ukjent på Finn? 

Anonymkode: 503f6...f99

Fordi det er normalt å oppføre seg.

Anonymkode: 51f16...a40

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Noen folk bare er sånn. Antagelig har personen fått tak i varen annetsteds, da? Og så gidder hun/han ikke å vise normal høflighet og svare folk som er snille og tilbyr dem det de var på utkikk etter.

Dette med manglende svar gjelder når man skal selge noe også. Folk tar kontakt og spør deg på melding; "Er varen fremdeles til salgs?" og så svarer man at ja, det er den.... og så stillhet. Selv om man svarte med en gang. Det kan gå dagesvis før de så svarer igjen at de kan "komme og hente nå". Da er jo varen solgt, siden de somla i dagesvis! Og så er man nødt til å fortelle dem det da. Har opplevd at noen har blitt sure da, enda det er helt og holdent deres egen feil som somlet i dagesvis før de bestemte seg for å "slå til" og vil kjøpe. 

Folk på Finn.no er rare! Og ofte uhøflige, ja!

Gull svar 😃😂

Anonymkode: 51f16...a40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk opplevd at folk tar kontakt og påstår at de visstnok ønsker å kjøpe for eksempel noen bøker som jjeg nylig har lagt ut for salg. 

Men så snart jeg forteller dem at det blir XX kroner for varen pluss frakt. De kan overføre penger i nettbanken, eller med Vipps til meg. Da får jeg plutselig null og niks respons tilbake, selv om det står "sett" på det jeg har skrevet til dem. Hvorfor gidder de egentlig å påstå at de ønsker seg varene da, når de tydeligvis har null og niks interesse for å kjøpe tingene?? 

Anonymkode: f7bc2...09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...