AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Hva mener dere? Hva er sunnest av alkoholfritt øl og brus/saft? Med tanke på sukker/kalori/ultraprossessert/aspartam? Og hva slags alk. fri øl anbefaler dere som ikke syns øl er så godt? Jeg skulle gjerne drukket litt mer alkoholfritt øl til maten, men liker ikke øl generelt. Syns det dreper all smak av mat, og smaker bare surt og trasig brøddeig. Anonymkode: 483ef...e99
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 Det er jo litt kalorier i alkoholfritt øl. Det har vel omtrent halvparten av kaloriene til sukkerholdig brus. Det er jo unødvendige kalorier som kommer på toppen av kostholdet ellers. Men jeg vil tippe at kaloriene er mer næringsrike enn tilsatt sukker. Sikkert omtrent på høyde med kaloriene fra frukt/bær i saft og juice. Alkoholfritt øl er sjeldent noe godt, og jeg synes de "vanlige" alkoholfrie ølene som prøver å etterligne pils er de kjipeste. Om du ikke er glad i øl, så blir du ikke mer glad i alkoholfritt øl, enn alkoholholdig øl. Men øl kan være så mangt. Den eneste alkoholfrie ølen jeg synes er ok, er "brewdog nanny state" som heller litt mer mot "pale ale" enn vanlig pils. Men den er dyr, rundt 20kr for 0.33L. Ellers pleier alkoholfri juleøl å være mer spennende enn de vanlige. Anonymkode: 31203...bcb
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 Lyse øl er vel generelt sett de som er lettest for nybegynnere å like? Corona zero f.eks? Da kan du bruke en limebåt i også. Carlsberg synes jeg også er lys og lett, og 1664 smaker bortimot bare vann. Ellers så har du jo Radler, øl blandet med sitronbrus tradisjonelt sett. Gir en friskere, lett smak. Sommerdrikk i England clausthaler har radler med sitron og bringebær, munkholm mener jeg har mango? Anonymkode: e11ff...dcd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #4 Skrevet 3. juli 2023 Drikk vann til maten 😊 Anonymkode: 17420...823
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 Alkoholfritt øl har myyye mindre sukker enn brus/juice, så definitivt sunnere å drikke! Anonymkode: 6805b...55b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 Vet du sa øl, men ikke glem at det finnes alkoholfri vin også nettopp vært på polet og hamstret litt alkoholfri hvitvin og rose til ferien. Om du liker disse smakene bedre enn øl? Anonymkode: e11ff...dcd
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet du sa øl, men ikke glem at det finnes alkoholfri vin også nettopp vært på polet og hamstret litt alkoholfri hvitvin og rose til ferien. Om du liker disse smakene bedre enn øl? Anonymkode: e11ff...dcd De som har 35-60g sukker pr liter? Det er ikke nødvendigvis det jeg vil kalle sunnere alternativer, som TS spør etter. Greit nok at kalorinivået er lavere enn mye brus, men likevel fryktelig mye sukker. Jeg har enda tilgode smake en ok alkoholfri vin som ikke er alt for søt. har smakt flere fordi jeg er glad i ett glass vin i sola etter jobb, men de er så søte at jeg heller drikker vann da. Anonymkode: cf8e7...bcb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå