lille__lulu Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 Jeg fikk en smoothies-maskin til jul, og nå sitter jeg her å leter etter noen knallgode oppskrifter. Noen som har noen tips?? -Finner bare slike jordbær-greier på nettet, og det mener jeg er litt mer "sommer-drikk".. (?), og kanshe litt for søtt for min smak.. :-)
-Fisken- Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Søk på smoothies her inne på forumet, så får du massevis av tråder om emnet opp
lille__lulu Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2006 Slettes ikke dumt nei sikkert! :-p Tenkte jeg faktisk ikke på! heh *SøkeSøke* =)
fluesopp Skrevet 15. januar 2006 #5 Skrevet 15. januar 2006 Du kan ha i det du liker av frukt og slikt. I tillegg til frukten har du i litt yoghurt med en smak som passer eller yoghurt naturell. Og så har du i litt isbiter. Det som er så bra er at du kan ha i det du vill av det du liker så blir det bra.
Nelle Skrevet 15. januar 2006 #6 Skrevet 15. januar 2006 Mango- og melonslush Porsjoner: 4 Ingredienser: ½ l eplejuice eller tropisk nektar - fryst i isbiteposer 1 stk. godt moden mango ½ stk. galiamelon eller honningmelon Fremgangsmåte: Del mangoen i 2 ved å skjære på langs av den flate steinen i midten på frukten. Skjær frukten i båter og skjær av skallet. Del melonen i 2. Bruk en skje for å ta ut steinene. Skjær av skallet og del melonen i biter. Isbiter og fruktbiter haes i en hurtighakker eller foodprosessor. Pynt gjerne med skiver av carambola og kiwi. Serveres straks. Pasjonsfruktsmoothie med melon og banan Porsjoner: 4 Ingredienser: saft og steiner fra 3 stk. pasjonsfrukt 150 g cantaloupe melon 2 stk. banan 5 dl yoghurt naturell Fremgangsmåte: Kjør alt sammen i en blender, hurtigmikser eller smoothie maker. Bruk gjerne hele steiner fra pasjonsfrukten oppe i glasset. Server umiddelbart. Eplefryd med sting Porsjoner: 4 Ingredienser: 1 stk. banan 1 stk. rødt eple 1 stk. grønt eple 2 dl fruktyoghurt 2 ½ dl eplejuice ½ ts limesaft Fremgangsmåte: Lag isbiter av eplejuicen eller bruk den som den er. Kutt frukten i biter og kjør alt i hurtighakker eller blender. Tilsett noen dråper limesaft til slutt. Lime gjør at eple og bananbiter ikke blir mørkt i fruktkjøttet. Serveres umiddelbart. Grønn glede Porsjoner: 4 Ingredienser: 2 stk. kiwi ½ stk. galiamelon 2 dl fruktyoghurt med melon 2 ½ dl eplejuice Fremgangsmåte: Lag gjerne isbiter av eplejuicen - 6-8 stk. eller bruk juicen som den er. Rens og del frukten i biter og kjør alt i en hurtighakker eller blender. Kiwien bør ikke kjøres for lenge. Steinene kan da bli slått i stykker og smaker som pepper. Serveres straks. Mangosurprise Porsjoner: 4 Ingredienser: 1 stk. mango - skrelt og skåret i biter 1 båt gul vannmelon skåret i biter 1 ts revet frisk ingefær (kan sløyfes) 10 stk. isbiter Fremgangsmåte: Kjør alt i hurtighakker eller i blender til en herlig drikk. Serveres umiddelbart. Appelsinfersken Porsjoner: 4 Ingredienser: 1 stk. banan 1 stk. fersken 1 stk. skrelt appelsin 10 blad frisk sitronmelisse 2 dl fruktyoghurt 2 dl appelsinjuice Fremgangsmåte: Skrell banan og appelsin og skjær all frukten i biter. Kjør i hurtighakker eller i blender og server umiddelbart. Anapina Porsjoner: 4 Ingredienser: ½ stk. frisk ananas i små biter 10 blad frisk mynte 2 dl kokosmelk 2 ½ dl ananasjuice Fremgangsmåte: Lag gjerne isbiter av ananasjuicen, eller bruk juicen som den er. Kjør alle ingrediensene i en hurtighakker eller i blender til konsistensen er myk og fin. Serveres umiddelbart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå