Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ut ig reise, og det er noen år siden vi har vært utenfor Europa. Hvordan er med bruk av internett på tlf? Risikerer vi kjemperegning om vi bruker 4G? Må vi sørge for å bare bruke wifi der dette finnes? Skal langt fra allfarvei i fattige land. 

Anonymkode: 9a3b5...420

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må sjekke med din operatør.

Anonymkode: 307e8...099

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan lønne seg å kjøpe et lokalt, forhåndsbetalt og tidsbegrenset sim-kort i landet du skal til. Dette fås ofte kjøpt på flyplassen og du kan som regel velge hvor mye data du vil ha inkludert. Jeg har kjøpt dette i flere land og det har ikke vært dyrt.

Jeg vet ikke hvor du skal, men da jeg reiste rundt i Mellom-Amerika fikk jeg kjøpt et sim-kort som dekket de fleste av disse landene, slik at jeg slapp å bytte underveis.

Om du ikke behøver mye data, er Happybytes billigst på utenlandsdata. I alle fall sist jeg sjekket. Skal du være lenge borte, kan du velge et abonnement hvor du ikke har noe inkludert til 70 kr. Da betaler du for bruk i tillegg til dette. Det er jo ingen vits i å betale for en datapakke som kun fungerer innenfor Norge/EU når du ikke er der. Du kan enkelt bytte abonnement igjen i appen deres.

Anonymkode: 2a1d7...bde

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal ut ig reise, og det er noen år siden vi har vært utenfor Europa. Hvordan er med bruk av internett på tlf? Risikerer vi kjemperegning om vi bruker 4G? Må vi sørge for å bare bruke wifi der dette finnes? Skal langt fra allfarvei i fattige land. 

De fleste operatører tilbyr Datapakke for utsiden av Europa. 
Jeg var i USA i 2019, måtet da kjøpe datapakke tilpasset USA, det fungerte fint :)

Anonymkode: d7f03...7b5

Skrevet

Det er blitt kjempeenkelt med eSIM. For lengre turer pleier å kjøpe et eSIM som jeg har i tillegg til det vanlige SIM-kortet. Som regel langt billigere enn å kjøpe datapakker fra norske mobiloperatører 

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Afrika. Telenor tilbyr pakker der 1 GB koster 749 kr 😳

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De fleste operatører tilbyr Datapakke for utsiden av Europa. 
Jeg var i USA i 2019, måtet da kjøpe datapakke tilpasset USA, det fungerte fint :)

Anonymkode: d7f03...7b5

Jeg gjorde nettopp det samme. Sjekk hva din operatør tilbyr. Data fungerte fint, men prisene på samtaler og sms var høye, så man bør unngå annen telefonbruk. Vilkårene varierer med hvilket land du skal reise til. 

Anonymkode: 3bbd6...062

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skal til Afrika. Telenor tilbyr pakker der 1 GB koster 749 kr 😳

Da må du enten finne noe lokalt, eller skru av telefonen/ha den i flymodus hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da må du enten finne noe lokalt, eller skru av telefonen/ha den i flymodus hele tiden.

Eller bare skru av mobildata.

Anonymkode: c3095...5b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller bare skru av mobildata.

Anonymkode: c3095...5b2

Man kan fremdeles bli oppringt, og man må betale for å motta samtaler. Koster det 750kr for en GB data, koster det fort 10kr minutter å motta samtaler også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må sjekke med din operatør. Men om dere skal inn i Afrika f.eks så kjøper dere et eget simkort med mobildata. Noen ganger har de stand på flyplassen så du kan kjøpe der. 

hvilket land skal du til?

Anonymkode: bd793...eff

AnonymBruker
Skrevet

Kenya/Tanzania 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Man kan fremdeles bli oppringt, og man må betale for å motta samtaler. Koster det 750kr for en GB data, koster det fort 10kr minutter å motta samtaler også. 

Det er veldig enkelt å kontrollere pris på innkommende samtaler.... Jeg trykker ganske enkelt på "avvis"...

Jeg er utenfor eu nå, og har tidligere bodd utenfor eu i noen måneder, og jeg avviser alle samtaler. Ringer tilbake når jeg er på wifi.

Her er prisen 6,99 pr minutt for samtaler, uansett om man ringer ut eller mottar. 99kr for 100mb data pr døgn, deretter 1,99 pr mb.

Anonymkode: 12ae6...97d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...