Gå til innhold

Blir rumpa "flat" av å sitte mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe hold i disse påstandene?

Anonymkode: 72fcd...270

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: fbb81...cd6

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: fbb81...cd6

Hvorfor er noen helt flate bak da

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Nei, ingen hold i den påstanden. Det er genetisk, noen har flatere rumpe enn andre. 

Endret av Athena Freyja
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare sitter uten å gjøre noe annet forsvinner musklene etterhvert. Hvis du trener, jobber, går blir ikke rumpa flat. 

Anonymkode: c8da1...eab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er noen helt flate bak da

Pga helt andre ting 

Anonymkode: 61ea8...ff7

Skrevet

Det er mest genetisk, men en kan motvirke flat rumpe til en viss grad ved å trene spesifikt setemuskelaturen. Med andre ord kan man få flatere rumpe ved å sitte mye stille i stedet for å trene. 

• Nyttig 1
Skrevet

Genetisk / trening vs ikke trening

AnonymBruker
Skrevet

Ironisk nok ser man at de som har jobb for de sitter på rævva hele dagen, og gjerne gjør det samme hjemme....i tillegg til å sitte på rævva og kjøre til absolutt alt..... Alle har paddeflat rompe....den kan være stor, men paddeflat....

Fordi musklene der ikke brukes i særlig grad.

Samtidig som man har de som trener mye, men fortsatt har flat rumpe..... Men de andre har en annen type flat rumpe.

Anonymkode: b634c...2d9

AnonymBruker
Skrevet

Nei hilsen "former fat"

Anonymkode: 3c5e9...81f

AnonymBruker
Skrevet

Den blir flat av å ikke bli brukt. Hvis man trener rumpa med tung styrke 3 ganger i uka, men ellers sitter nede hele resten av døgnet, så vil den likevel være fin og trent. 

Derimot er det jo ofte slik at de som er mest stillesittende ikke trener rumpa noe særlig, men det er altså ikke fordi man faktisk sitter på den at den blir flat. Men fordi mennesket den sitter fast på er for stillesittende 🙊

Anonymkode: 376c2...8ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ironisk nok ser man at de som har jobb for de sitter på rævva hele dagen, og gjerne gjør det samme hjemme....i tillegg til å sitte på rævva og kjøre til absolutt alt..... Alle har paddeflat rompe....den kan være stor, men paddeflat....

Fordi musklene der ikke brukes i særlig grad.

Samtidig som man har de som trener mye, men fortsatt har flat rumpe..... Men de andre har en annen type flat rumpe.

Anonymkode: b634c...2d9

Det gjør alle som jobber sittende?? Jeg har sittende jobb og sitter lenge til og fra jobb, men jeg sitter ikke hjemme. Jeg er kjempeaktiv på fritiden min, og det må jeg, ellers hadde jeg blitt syk. 

Jeg har alltid trent mye og har muskler, men rumpa er ganske flat den, samme med min mor og min tante, som også har trent mye OG beveget seg mye i jobbene sine. 

Anonymkode: a1f49...0f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den blir flat av å ikke bli brukt. Hvis man trener rumpa med tung styrke 3 ganger i uka, men ellers sitter nede hele resten av døgnet, så vil den likevel være fin og trent. 

Derimot er det jo ofte slik at de som er mest stillesittende ikke trener rumpa noe særlig, men det er altså ikke fordi man faktisk sitter på den at den blir flat. Men fordi mennesket den sitter fast på er for stillesittende 🙊

Mange er mye sittestillende pga jobb. Stedatteren min er i ro hele tiden utenom akkurat når hun trener og går fra bil/buss/hjem. Trener styrke flere ganger i uka - ikke rumpe hver gang - og har en fin sprettrumpe, så det ligger nok endel genetikk inne her. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja og rævhølet blir større. Det er vitenskapelig bevist. En mann i Storbritannia fikk så stort rævhøl at han kunne stappe noen av de aller nødvendigste tingene oppi der og reise på tur.

Anonymkode: 4c858...707

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja den kan bli det, sjekk ut "my 600 lb life". Er flere av deltakerne der som har sittet/ligget så mye at når de først beveger seg så er de helt flat der bake.

Anonymkode: 7df8e...667

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja den kan bli det, sjekk ut "my 600 lb life". Er flere av deltakerne der som har sittet/ligget så mye at når de først beveger seg så er de helt flat der bake.

Anonymkode: 7df8e...667

Sant.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er klart. Sitter du hele tiden blir rumpa flat. Jeg har hatt kroniske smerter  bak i flere år og har siste året jobbet med å få musklene til å hvile. Jeg har hatt en skikkelig sprettrumpe men jeg orker ikke smertene av kronisk anspenthet. Nå har jeg begynt å få kontakt med musklene og slapper mer av. Rumpa er blitt flat, men jeg har mindre smerter så er veldig fornøyd.

Anonymkode: f9ee2...72f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den runde formen på en rumpe kommer av muskler og fett. Dersom du bare sitter stille blir rumpa flat fordi det er liten muskel aktivering, ikke fordi du sitter på den.

Anonymkode: de9f8...160

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Mange er mye sittestillende pga jobb. Stedatteren min er i ro hele tiden utenom akkurat når hun trener og går fra bil/buss/hjem. Trener styrke flere ganger i uka - ikke rumpe hver gang - og har en fin sprettrumpe, så det ligger nok endel genetikk inne her. 

Jeg er som henne. Stillesittende jobb og sitter mye ellers, men jeg trener styrke flere ganger i uka. Ben tre ganger i uken. Dermed har jeg sprettrumpe. Når jeg ikke trener disse øktene, går rumpa etterhvert over til mer dvassen og flatere. 

Det har jo også mye å si hvordan man beveger seg - svært mange nordiske kvinner beveger seg uten å aktivisere rumpemusklene, vi har genetikken til å være lårdominante, men dette kan vi selv reprogrammere med øvelse. Nå går jeg oftere med aktiv rumpemusklatur og rumpa er blitt mye mer definert på den nederste delen spesielt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...