AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Har en gutt på 23 mnd. som har begynt å bruke veeldig lang tid på å sovne på kvelden. Tuller også litt når han skal duppe, da vi tidligere kunne legge han i vogna og så sov han etter 5 minutter må vi nå trille en halvtimes tid før han sovner. Lurer på om vi skal prøve oss på å droppe duppen nå når vi tar sommerferie, men jeg synes kanskje han er litt liten? Han kan sikkert få en liten dupp/hviletid i barnehagen da det jo krever litt mer av han enn å være hjemme men jeg lurer på når barna deres sluttet å duppe på dagen, og om dere merket bedre søvn på natta? Sovnet de fortere til kvelden, lengre og mindre oppvåkninger? Anonymkode: 29110...34f
Petra200 Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 Min 3-åring (ble 3 i juni) sover 1 time og 15 min fast på dagtid. Har prøvd å droppe lur men hun blir fryktelig sliten på ettermiddagen da. Legger seg 19:30 og sover til 6:30
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 Droppet dupp hjemme våren/sommeren før hun fylte tre, etter sommeren droppet hun dupp i barnehagen også. Hun sovnet fortere om kvelden ja, men hovedforskjellen var at hun trengte å legge seg tidligere. Så om han alltid bruker veldig lang tid på å sovne om kvelden, og han ikke er tydelig overtrøtt, ville jeg heller forsøkt å legge senere. Det er ingen naturlov at alle barn alltid er klare for natta klokka 19, uavhengig av søvnmønster ellers. Anonymkode: 79a42...aa1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #4 Skrevet 3. juli 2023 Vi hadde en laaaang periode mellom 2,5 og nesten 4 år hvor det ble galt uansett: Sov han dupp (om enn bare to minutter i bilen på vei hjem fra barnehagen), holdt han full baluba frem til 21-22 på kvelden. Sov han ikke, var han utslitt både i barnehagen og hjemme på ettermiddagen. Anonymkode: d6055...d5a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 Sluttet å sove på dagen da hun var to år. Sov hele natten og sovnet innen fem minutter. Anonymkode: 4d083...6e7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 Den eldste var 2,5 år. Da sluttet hun å sovne når hun ble lagt på dagtid. Hun hvilte uten å sovne i vognen i barnehagen noen måneder til. Hun sovnet veldig raskt på kvelden en periode da hun akkurat hadde sluttet med dagsoving, men våknet tilsvarende tidligere. Altså gikk hun fra å sove fra 20 til 08, til å være stuptrøtt og sovne kl. 18, og våkne igjen kl. 06. Hun sov generelt godt om natten både med og uten dagdupp. Den yngste er 3,5 og sluttet å sove hjemme da hun var rundt 3, men sover fortsatt i barnehagen. Jeg regner med at hun er helt ferdig med soving der også etter sommerferien. Hun sovner mye raskere på kvelden uten lur på dagen. Men hun har også blitt veldig trøtt, vært tilbaketrukket og virket utilpass de siste timene i barnehagen hvis hun har sovet lite der. Anonymkode: 03586...6b7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 Sluttet ved 1,5 år. Legger seg i 19 tiden, står opp 7-7.30. Anonymkode: 1ae3c...eee
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #8 Skrevet 4. juli 2023 Eldste sluttet med dagsoving mellom 2,5 og 3, først hjemme og deretter i barnehagen. Yngste var bare 2 år da det var helt umulig å fortsette. Dette virker å være veldig individuelt, men for vår del merket vi bedring på nattesøvnen. Anonymkode: 978ca...10d
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #9 Skrevet 4. juli 2023 Min første begynte først å eksperimentere med 0 dupp da hun var 1,5. Prøvde lenge å tviholde litt på duppen for følte hun var så liten, men i god tid før hun ble to var hun helt ferdig. Hun var også tidlig over på 2 dupper og 1 dupp for alderen. Pluss at hun alltid sov veldig godt om natta uten oppvåkninger, så han var bare tidlig moden for det tror jeg. Den første tiden etter hun droppet dupp sov hun vel ca 13/14 timer på natt. Anonymkode: 6bd4a...49b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min første begynte først å eksperimentere med 0 dupp da hun var 1,5. Prøvde lenge å tviholde litt på duppen for følte hun var så liten, men i god tid før hun ble to var hun helt ferdig. Hun var også tidlig over på 2 dupper og 1 dupp for alderen. Pluss at hun alltid sov veldig godt om natta uten oppvåkninger, så han var bare tidlig moden for det tror jeg. Den første tiden etter hun droppet dupp sov hun vel ca 13/14 timer på natt. Anonymkode: 6bd4a...49b For å svare bedre: hun sov alltid godt om natta, så det var uendret. Hun sovnet mye lettere på kvelden, ja. Anonymkode: 6bd4a...49b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå