Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor bor dere? Synes det høres rart ut at hun har fått kallenavn og blir snakket om..? Er det ikke ganske vanlig å plukke med seg tomflasker man går forbi? Mine barn hadde vel heller blitt misunnelige for at hun plukket så mye pant - de ville hatt flaskene selv - gratis lommepenger :)

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 14.29):

Veldig typisk for Kvinneguiden å henge seg opp i hva alle andre velger å bruke deres egen tid. 

Hvor patetiske og innholdsløse liv må dere egentlig ha, for å henge seg opp i dette og baksnakke andre foreldre på denne måten??  

Anonymkode: 06b79...9d0

Nå generaliserte du veldig. De fleste tilbakemeldingene her er ikke enig i at å baksnakke noen som panter flasker er greit. 

Anonymkode: 1c603...738

• Liker 1
AnonymBruker skrev (På 5.7.2023 den 0.48):

Jeg tjener langt over 1 M i året, og på

vei fra barnehagen plukker vi opp masse tomflasker og søppel. Barnet mitt er opptatt av det og jeg er opptatt av fokus på miljøet. Også panter vi flasker som doneres til lokale lat og foreninger. 
Om noen syns det er sært deiter jeg virkelig i……

Anonymkode: 19eae...0ce

Samme her, jeg panter flasker selv, var sløv i gamle dager, men de siste årene med mannen min har lært meg at flasker, det panter man! Å kaste penger er bare en ræva innstilling å ha! 

Anonymkode: 73c06...738

AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 10.55):

Hei. I klassen til datteren min er det ei jente som har en mor som går rundt og samler flasker i nærområdet. Hun panter disse på butikken. Jeg trodde helt ærlig talt at dette var sånt man gjorde i gamledager? Virker jo ganske så sært å traske rundt etter flasker i dag, det hadde aldri jeg kunne funnet på å gjøre. Ser denne damen stadig rundt omkring, og jeg treffer henne også på butikken med flasker. Hun har til og med fått et kallenavn. Noen som har hørt om lignende? Synes litt synd på datteren også.

Anonymkode: 0302f...46b

Kan det tenke seg at denne moren må gjøre det for og få mat på bordet. Fy søren for noen drittsekker dere er. Håper ikke dere sitter og snakker sånn så barnet/barna deres får høre det, så igjen barnet hennes blir fryst ut, mobbet eller andre barn kommenter dette til henne.  Kjenner det koker inni meg. Det er ikke henne det er noe galt med men dere. 

Anonymkode: 0e250...c55

• Nyttig 2

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Høres mye ut. Kanskje noen spesielle dager, men ikke hver gang. Spørs hvor man bor og hvor hard konkurransen er. Tettsted, småby, storby. Man må følge med litt, stå opp kl 4 på natta etter konserter, tivoli, markedsdager, fotballkamper, russetreff eller andre spesielle happeninger. Snakker av erfaring fra småby.

Anonymkode: 1930f...1ca

Selvfølgelig..

AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 18.48):

Hm.. Må bare si: ja det er fint for miljøet og alt det der. Mye fint man kan si om å løpe rundt i desperat jakt etter flasker, det er helt sikkert. Men, hun har en datter på 9 år, som går på skole med andre barn? Og dette blir snakket om, og da mener jeg virkelig ikke positivt. Til og med datteren min har hørt dette. Alle vet om denne personen nå, og folk snakker jo. Er heller ikke vanskelig å legge merke til henne. 

Da er det din jobb som mor å si at denne mora gjør noe super fint, samtidig som hun tjener litt penger på det

Anonymkode: fadc0...f7d

AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 14.29):

Veldig typisk for Kvinneguiden å henge seg opp i hva alle andre velger å bruke deres egen tid. 

Hvor patetiske og innholdsløse liv må dere egentlig ha, for å henge seg opp i dette og baksnakke andre foreldre på denne måten??  

Anonymkode: 06b79...9d0

Jeg har ikke sett et eneste innlegg som støtter HI. Så her er det du som bommer totalt!

Tvert i mot så er denne tråden et eksempel på solidaritet og medmenneskelighet.

senior skrev (4 timer siden):

Det er jo trenden i dag. De unge kaster tomflaskene og vi eldre samler dem opp for å få panten. Mangler bare at de også håner oss eldre . . . .

Jeg tror de håner fordi de er usikre og har lav selvtillit.

Stakkars...

Hei. I klassen til datteren min er det ei jente som har en mor som går rundt og samler flasker i nærområdet. Hun panter disse på butikken. Jeg trodde helt ærlig talt at dette var sånt man gjorde i gamledager? Virker jo ganske så sært å traske rundt etter flasker i dag, det hadde aldri jeg kunne funnet på å gjøre. Ser denne damen stadig rundt omkring, og jeg treffer henne også på butikken med flasker. Hun har til og med fått et kallenavn. Noen som har hørt om lignende? Synes litt synd på datteren også.

Jeg hadde satt en sekk med flasker på trappen hennes med jevne mellomrom. Bedre å strekke ut en hånd, enn å dømme. 

Anonymkode: c0865...5f9

Annonse

Og hva gjør det deg og andre at hun samler flasker rundt om og panter disse? Kanskje gjør hun dette for å spe litt på økonomien? Det er jo bedre at noen går rundt og samler flaskene sånn at de blir returnert enn at de blir liggende i naturen. 

Det sier veldig mye om deg og andre som dømmer henne og til og med har gitt henne et kallenavn, bare fordi hun gjør noe bra for nærområdet...

• Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Kittykat skrev (På 19.8.2023 den 22.02):

Og hva gjør det deg og andre at hun samler flasker rundt om og panter disse? Kanskje gjør hun dette for å spe litt på økonomien? Det er jo bedre at noen går rundt og samler flaskene sånn at de blir returnert enn at de blir liggende i naturen. 

Det sier veldig mye om deg og andre som dømmer henne og til og med har gitt henne et kallenavn, bare fordi hun gjør noe bra for nærområdet...

Er vel mer datteren hennes jeg tenkte på. Ikke veldig kult å få et sånt rykte hun har på seg i så ung alder. 

Anonymkode: 41a32...39e

Annonse

Det hender det jeg også gjør. Jeg panter til 100,- i uken, noen ganger 200,- i uken. Det blir noen kroner gjennom året.

Anonymkode: 23c2a...92e

Det er mye penger å hente i pant da. Har aldri tenkt over at det er flaut. Synes det er mer flaut av de som oppretter tråd om de som panter flasker. 

Jeg plukker flasker om jeg kommer over disse for barnet mitt som panter for å spare til en leke som koster en del. 

Selv har vi samlet inntekt på over 2 mill og hus verdet mellom 15-20 mill i Oslo vest. Jeg syns det er viktig å lære barnet vårt verdien av penger tidlig og kunne ikke gitt mer beng i hva andre måtte mene om oss. 

Anonymkode: c83b3...7fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...