Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Blir jo er problem for datteren også da, med et sånt rykte? Hun blir jo datteren av "pante-filla" hvis du skjønner.

Anonymkode: 0302f...46b

Man skal være et veldig nedrig menneske hvis man snakker stygt om noen som gjør noe så uskyldig! 

I det lange løp vinner nok hun med integritet. Mens de som baksnakker koker i sitt eget miserable fett 

Anonymkode: 3862a...c78

• Liker 4
  • Nyttig 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Man skal være et veldig nedrig menneske hvis man snakker stygt om noen som gjør noe så uskyldig! 

I det lange løp vinner nok hun med integritet. Mens de som baksnakker koker i sitt eget miserable fett 

Men jeg mener jo også at hun burde tenke litt på barnet sitt rykte også? Jeg hadde jo aldri i mitt liv løpt rundt og pantet flakser på den måten hun gjør, for jeg vet jo at det blir snakket om.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei. I klassen til datteren min er det ei jente som har en mor som går rundt og samler flasker i nærområdet. Hun panter disse på butikken. Jeg trodde helt ærlig talt at dette var sånt man gjorde i gamledager? Virker jo ganske så sært å traske rundt etter flasker i dag, det hadde aldri jeg kunne funnet på å gjøre. Ser denne damen stadig rundt omkring, og jeg treffer henne også på butikken med flasker. Hun har til og med fått et kallenavn. Noen som har hørt om lignende? Synes litt synd på datteren også.

Vi har også ei som gjør det samme her jeg bor. Hun hadde penger. Alle flaskene ble nok til hest til datteren. Da vi var små synes vi dette var sært, og det er jo litt spesielt. Men hun er ei hyggelig dame, og må få gjøre som hun vil. 

Anonymkode: 87199...e1f

• Liker 1

Kjenner en familie som hadde vaskehjelp moren i denne familien støvsugde opp en 50 øring/ krone denne vaskehjelpen synstest dette var helt forferdelig og gjorde alt i sin makt for å få tak i denne mynten i posen :D mange år sia nå :D 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men jeg mener jo også at hun burde tenke litt på barnet sitt rykte også? Jeg hadde jo aldri i mitt liv løpt rundt og pantet flakser på den måten hun gjør, for jeg vet jo at det blir snakket om.

Jeg har lyst til å spørre seg om du kan forklare litt hva du mener med f.eks "løper rundt". Reagerer dere på oppførselen hennes ellers? Jeg forstår liksom ikke

Anonymkode: 6549e...af1

• Liker 4

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så man skal unngå å gjøre helt harmløse ting dersom det kan bli «snakket om»?

Jeg synes heller du skal stå opp mot  dem som baksnakker og latterliggjør andre, men du synes jo åpenbart det ikke er et problem, og at problemet er den som gjør noe annerledes.

Du måtte til og med opprette en tråd på KG for å baksnakke denne personen.

Anonymkode: 8049d...fd5

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og det er du som kommer til å baktale henne til andre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker

Dette har jeg gjort i tunge tider også, var dog livredd for at noen skulle se meg så passet nøye på at det ikke var noen observatører. Hendte til og med jeg så flasker og bokser på turen min på ettermiddagen men måtte snike meg tilbake når det var mørkt for å være sikker på at ingen så meg. Stor skam om det ble sett. Men fant jeg flasker for 30 kroner så kunne jeg kjøpe noe ekstra for barnet mitt uten dårlig samvittighet, feks kakao eller en en majones. Det betyr ikke at jeg ikke hadde til melk og brød og middag hver dag og det hjalp sikkert ikke allverdens på økonomien, men det var såpass stramt at hver krone kunne brukes til noe fornuftig.. 

Inviter heller jenta etter skolen noen ganger, slik at hun får middag hos dere. Det hjelper mødre som sliter. La ungene bake hos deg og send med jenta sin del av bollene/kakene hjem. 

Slik kan du hjelpe i en tung hverdag uten å virke nedlatende. 

Ikke at jeg har helt troen, ref innlegget ditt......

Anonymkode: 2936e...e53

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker

For et trist samfunn det har blitt når voksne folk syntes det er greit å mobbe andre for å gjøre noe som er positivt både for vedkommendes økonomi og for miljøet.

Også lurer vi på hvorfor barn mobber andre…

Anonymkode: 77fae...a0d

• Liker 5
  • Nyttig 1

Hva er problemet? Som flere sier er det flere oppegående folk med god økonomi som gjør dette. Som naboen min, som er veldig miljøbevisst. 
Noen av de yngre og fancye damene på jobben min hiver flaskepanten, enda vi har innsamling og alt. Kjenner det er deg jeg ser ned på, og ikke den omtalte mora.

• Liker 4

Annonse

AnonymBruker

Jeg spyr av sånne som forhåndsdømmer uten å vite. Jeg samler også flasker når jeg ser det ligger i veikanten eller ellers der jeg ferdes. Har alltid engangshansker og pose i veska . Men jeg MÅ ikke pga økonomien. Jeg blir sur og irritert på de som kaster flasker og bokser og derfor tar jeg de med og panter de selv. Idag panta jeg flasker fra grøftekanten for 100 kr og fikk kjøpt mat for det. Det er aldri bortkasta med gratis mat uansett hvordan økonomien er! 

Så begynn å snakk MED folk i stedet for OM de du TS og så tar du kampen med å forandre dine fordommer. 

Anonymkode: 632ab...ff6

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det har jeg gjort og ungene var med meg. Pengene fikk ungene så de kunne kjøpe lørdagsgodt. Uten flaskene ville de ikke fått noe snop.

Anonymkode: 5c57e...c22

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg spyr av sånne som forhåndsdømmer uten å vite. Jeg samler også flasker når jeg ser det ligger i veikanten eller ellers der jeg ferdes. Har alltid engangshansker og pose i veska . Men jeg MÅ ikke pga økonomien. Jeg blir sur og irritert på de som kaster flasker og bokser og derfor tar jeg de med og panter de selv. Idag panta jeg flasker fra grøftekanten for 100 kr og fikk kjøpt mat for det. Det er aldri bortkasta med gratis mat uansett hvordan økonomien er! 

Så begynn å snakk MED folk i stedet for OM de du TS og så tar du kampen med å forandre dine fordommer. 

Anonymkode: 632ab...ff6

Det som hadde vært herlig, hadde vært om du vant 1. pris i pantelotteriet pga folks dumheter og latskap :juhu:

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har lyst til å spørre seg om du kan forklare litt hva du mener med f.eks "løper rundt". Reagerer dere på oppførselen hennes ellers? Jeg forstår liksom ikke

Anonymkode: 6549e...af1

Hun virker normal nok ellers, er bare denne flaskesamlingen hennes som gjør at folk prater om henne. Er jo ikke akkurat normalt. Med løper rundt mener jeg bare at hun stadig vekk er ute i nærområdet og leter etter flasker, tydelig synlig for folk. Derfor har hun fått et rykte på seg her, både blant de voksne og barn på skolen. Hun kalles pante-filla blant folk her, og det er jo ikke akkurat hyggelig for datteren.

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hun virker normal nok ellers, er bare denne flaskesamlingen hennes som gjør at folk prater om henne. Er jo ikke akkurat normalt. Med løper rundt mener jeg bare at hun stadig vekk er ute i nærområdet og leter etter flasker, tydelig synlig for folk. Derfor har hun fått et rykte på seg her, både blant de voksne og barn på skolen. Hun kalles pante-filla blant folk her, og det er jo ikke akkurat hyggelig for datteren.

Dette er nok helt umulig for deg å forstå, men kanskje hun har selvtillit nok til å ikke bry seg om at folk slarver bak ryggen hennes? 

Det du driver med å er skylde på offeret for at folk kaster dritt til henne. Vil du virkelig lære barna dine at hun selv er skyld i baksnakking av henne? 

For noen møkka-holdninger dere har i bygda deres. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke hyggelig for datteren.

Men du ser tydeligvis ikke at det ikke er moren som er problemet, men alle dere andre som slarver og baksnakker og finner på økenavn? Det er dere som bør endre adferd, ikke moren.

Endret av Alivamale
  • Liker 4
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...