Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du høres ut som en med god personlighet...
Jeg samler og panter flasker selv, er nødt til å gjøre det for å få det til å gå rundt. Det går for såvidt ikke rundt likevel fordi romfolket er over alt og plukker opp det som er, men jeg samler det jeg får tak i.

Anonymkode: 0ab4e...735

• Liker 3

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. I klassen til datteren min er det ei jente som har en mor som går rundt og samler flasker i nærområdet. Hun panter disse på butikken. Jeg trodde helt ærlig talt at dette var sånt man gjorde i gamledager? Virker jo ganske så sært å traske rundt etter flasker i dag, det hadde aldri jeg kunne funnet på å gjøre. Ser denne damen stadig rundt omkring, og jeg treffer henne også på butikken med flasker. Hun har til og med fått et kallenavn. Noen som har hørt om lignende? Synes litt synd på datteren også.

Anonymkode: 0302f...46b

Hun trenger vel pengene da og holder naturen litt mer fri for ‘’tomgods’’. Plukker med meg flasker og bokser jeg kommer over på morgentur. Det blir Kr av det. Dessuten kan det forårsake skader hos dyr som snuser, kommer borti og trår  på brus/ølbokser som ligger slengt her og der.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. I klassen til datteren min er det ei jente som har en mor som går rundt og samler flasker i nærområdet. Hun panter disse på butikken. Jeg trodde helt ærlig talt at dette var sånt man gjorde i gamledager? Virker jo ganske så sært å traske rundt etter flasker i dag, det hadde aldri jeg kunne funnet på å gjøre. Ser denne damen stadig rundt omkring, og jeg treffer henne også på butikken med flasker. Hun har til og med fått et kallenavn. Noen som har hørt om lignende? Synes litt synd på datteren også.

Det er veldig sært at du lurer på dette.   

Huff så dømmende du høres ut TS! Kanskje denne moren har dårlig råd, og gjør sitt beste for å gi datteren mat på bordet? Det vet du ingenting om. 
Jeg synes hun høres ut som en modig dame, som tørr å gjøre dette i vårt dømmende samfunn!

Endret av Kaffekoppen86
  • Liker 1
  • Hjerte 1

Annonse

AnonymBruker

Jeg samler ikke flasker (er ikke pante-system her jeg bor) men jeg er en naturrydder og frivillig søppelplukker. Har til og med hansker og egen pose spesielt egnet. Har faktisk fått satt i gang ryddeaksjoner på veldig forsøplede steder bare ved å begynne selv.

Folk her ønsker seg et system for pant, -du kan ikke tro hvor mye glassflasker, plastflasker og bokser som blir slengt rundt om! Helt latterlig at de ikke har fått det i gang enda. Men til og med Tyskland har først nå ordnet slik at man pante alle flasker på samme butikk. 

Anonymkode: 6549e...af1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Tutte

Synes vi alle skulle blitt flinkere til å samle flasker jeg. Bra for naturen og miljøet, og finnerlønn i tillegg. Smart gjort av denne moren faktisk.

Man går jo rundt og jakter ubetydelige stolper, så hvorfor ikke flasker også. Er jo mye nyttigere det.

Endret av Tutte
AnonymBruker

Hm.. Må bare si: ja det er fint for miljøet og alt det der. Mye fint man kan si om å løpe rundt i desperat jakt etter flasker, det er helt sikkert. Men, hun har en datter på 9 år, som går på skole med andre barn? Og dette blir snakket om, og da mener jeg virkelig ikke positivt. Til og med datteren min har hørt dette. Alle vet om denne personen nå, og folk snakker jo. Er heller ikke vanskelig å legge merke til henne. 

AnonymBruker

Der jeg vokste opp, samlet moren til en i nabolaget flasker når hun gikk på tur. Familien var en av byens mest velstående, nå er de etterhvert også blant de mest velstående i Norge.

Blås i hva andre folk gjør, og slutt å gi dem kallenavn. Det er ikke merkelig at barn mobber når foreldrene deres er så lite tolerante!

Anonymkode: 8049d...fd5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva foreslår du? At hun skal sitte å tigge? Tiggere skal jo kastes ut av Norge ifølge KG.

I det minste så jobber hun for pengene hun får for panten. Du er så ekkel der oppe på din høye hest som latterliggjør noe sånt. Man panter ikke flaske om man har alternative måter å få/øke inntekt på. Er du så mye rikere enn så kan du godt dele pengene dine siden panting er så uforskammet i dine øyner.

Anonymkode: 418f7...b97

Her lukta jeg skikkelig karen på Bjerget asss hahah. Godt sagt . Virkelig. Enig hva er poenget med og virke så arrogant. Dama sliter og vil heler jobber for og få inntjent noe enn og spørre andre. Veldig synd at Norge går i denne type retning.

Anonymkode: e87ca...dc3

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hm.. Må bare si: ja det er fint for miljøet og alt det der. Mye fint man kan si om å løpe rundt i desperat jakt etter flasker, det er helt sikkert. Men, hun har en datter på 9 år, som går på skole med andre barn? Og dette blir snakket om, og da mener jeg virkelig ikke positivt. Til og med datteren min har hørt dette. Alle vet om denne personen nå, og folk snakker jo. Er heller ikke vanskelig å legge merke til henne. 

Da bør du starte med å snakke positivt om henne. Det er jo lurt å redde miljøet og samtidig tjene penger på det.

Anonymkode: a1ca0...d1f

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Annonse
Gjest Tutte
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er jo de som snakker som er problemet i så fall.

AnonymBruker
Tutte skrev (1 time siden):

Det er jo de som snakker som er problemet i så fall.

Blir jo er problem for datteren også da, med et sånt rykte? Hun blir jo datteren av "pante-filla" hvis du skjønner.

Gjest Tutte
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Blir jo er problem for datteren også da, med et sånt rykte? Hun blir jo datteren av "pante-filla" hvis du skjønner.

Det er fortsatt de som prater negativt om det og derav kommer med stygge kallenavn som sørger for at dette blir et problem for datteren.

Det er i utgangspunktet ikke noe negativt å lete etter flasker og pante dem. Tvert i mot.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Men herlighet da...

Er det virkelig så ille å se noen plukke flasker?

Mener du hun ser ustelt ut?

Anonymkode: 6549e...af1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...