AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Del Skrevet 3. juli 2023 Hei. I klassen til datteren min er det ei jente som har en mor som går rundt og samler flasker i nærområdet. Hun panter disse på butikken. Jeg trodde helt ærlig talt at dette var sånt man gjorde i gamledager? Virker jo ganske så sært å traske rundt etter flasker i dag, det hadde aldri jeg kunne funnet på å gjøre. Ser denne damen stadig rundt omkring, og jeg treffer henne også på butikken med flasker. Hun har til og med fått et kallenavn. Noen som har hørt om lignende? Synes litt synd på datteren også. Anonymkode: 0302f...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Carrot Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #2 Del Skrevet 3. juli 2023 jeg har et forslag: fokuser mer på eget liv.... 90 6 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Del Skrevet 3. juli 2023 Det er da en ærlig sak? Anonymkode: d2d95...27a 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #4 Del Skrevet 3. juli 2023 Ja så dårlig råd har mange. Hvis jenta er venn med ditt barn, hva med å invitere henne på middag av og til for å gjøre hverdagen bare litt lettere for moren? Anonymkode: 23998...7e6 78 5 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #5 Del Skrevet 3. juli 2023 Okei, i stedet for å tenke jøss, de må ha tøffe tider økonomisk så velger du å tenke at hun er sær. Anonymkode: 008f4...9ff 52 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guddla Skrevet 3. juli 2023 #6 Del Skrevet 3. juli 2023 Tenk om hun har så dårlig økonomi at hun føler hun må for å spe på i hverdagen da. Hadde syns synd på henne. 20 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sofakona Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #7 Del Skrevet 3. juli 2023 Flott..hun passer på naturen og får penger for det. Min 11 åring elsker å gå rundt å finne flasker...sist panten han for 200 kroner. Rett i lommeboka hans 50 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #8 Del Skrevet 3. juli 2023 Så bra. Da bidrar hun til resirkulering og bedrer miljøet. Fornuftig mor. Anonymkode: 43865...4ca 45 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Del Skrevet 3. juli 2023 Det er mye penger i pant. Har en dårlig råd kan det være en grei måte å spe på økonomien. Bry deg om folk på en mer positiv måte du, inviter på middag, ta datter med i svømmehall sammen med egne barn. Anonymkode: 8f11e...892 21 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 3. juli 2023 #10 Del Skrevet 3. juli 2023 Det er mulig moren til dette barnet gjør det for å få hverdagen til å gå rundt, og ikke fordi hun vil drite seg ut eller synes det er ekstremt morsomt å samle flasker. Sånn er det faktisk for ganske mange i dette landet. Jeg tenker at moren gjør det som trengs for at barnet hennes skal få et så godt liv som mulig ❤️ 24 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 3. juli 2023 #11 Del Skrevet 3. juli 2023 Pass dine egne saker, du. 8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Del Skrevet 3. juli 2023 Jeg hadde i sin tid en onkel som finansierte sin nye bil ved å samle flasker ute og pante dem. Har brukte ca tre år. Han var pensjonist og ble i veldig god form også, han var ute til alle døgnets tider 😆 Anonymkode: dbe0f...5a9 17 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #13 Del Skrevet 3. juli 2023 Så smålig og gi henne kallenavn for dette. Trodde vi hadde kommet lenger enn det. Denne moren gjør noe positivt for miljøet, samt sper på økonomien sin. Anonymkode: 7befb...9ca 34 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #14 Del Skrevet 3. juli 2023 Vi samler også flasker. Med å gjøre det bidrar vi til at det blir mindre avfall i naturen og vi får penger for det. Vi har god råd, så det er ikke det at vi trenger pengene. Det er faktisk gøy å samle flaskene og se hvor mye vi tjener på det. Det har nesten blitt en liten konkurranse for oss. På 3-4 turer i vår har vi samlet flasker for over 1000 kr som vi har fått pant for. Vi har fjernet mange søppelsekker med plast, glass og metallavfall fra naturen som heller går til gjenvinning. Vi tar alt, også det vi ikke får pant for. Anonymkode: 9db76...259 23 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei. I klassen til datteren min er det ei jente som har en mor som går rundt og samler flasker i nærområdet. Hun panter disse på butikken. Jeg trodde helt ærlig talt at dette var sånt man gjorde i gamledager? Virker jo ganske så sært å traske rundt etter flasker i dag, det hadde aldri jeg kunne funnet på å gjøre. Ser denne damen stadig rundt omkring, og jeg treffer henne også på butikken med flasker. Hun har til og med fått et kallenavn. Noen som har hørt om lignende? Synes litt synd på datteren også. Anonymkode: 0302f...46b Hva foreslår du? At hun skal sitte å tigge? Tiggere skal jo kastes ut av Norge ifølge KG. I det minste så jobber hun for pengene hun får for panten. Du er så ekkel der oppe på din høye hest som latterliggjør noe sånt. Man panter ikke flaske om man har alternative måter å få/øke inntekt på. Er du så mye rikere enn så kan du godt dele pengene dine siden panting er så uforskammet i dine øyner. Anonymkode: 418f7...b97 16 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #16 Del Skrevet 3. juli 2023 Hvis det er noen som er sær, så er det i hvertfall deg - som forhåndsdømmer hun. Jeg ser ikke hva som er så galt med å gå rundt for å lete etter flasker. Kanskje trenger hun disse pengene for at økonomien skal gå rundt. At folk driver og setter kallenavn på henne, sier mer om de enn om henne. Jeg hadde faktisk ikke brydd meg om jeg sto i denne situasjonen, for det sier ganske mye om deres verdisyn og holdninger. Vil ikke ha slike mennesker i livet mitt. Anonymkode: 8d022...9de 15 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #17 Del Skrevet 3. juli 2023 Det som er trist er at voksne folk mobber andre i 2023! Dermed lærer de bort til unger at det er helt ok. Det er det ikke. Flaskeplukking og panting er helt i orden. Anonymkode: 17b8f...e7a 14 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 3. juli 2023 #18 Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) Sundt å gå tur, nyttig for miljøet og gunstig økonomisk. Helt supert. Ikke døm de som gjør dette. Det er som nevnt flere fordeler og man må ikke stigmatisere. Jeg vet om folk som har gjort dette uten å ha dårlig råd. Gi heller skryt til de som gjør dette. Selv plukker jeg iblant opp andress avfall i naturen selv om det ikke er noe som gir panteinntekter. Endret 3. juli 2023 av Mannisinbestealder 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mari_anna Skrevet 3. juli 2023 #19 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei. I klassen til datteren min er det ei jente som har en mor som går rundt og samler flasker i nærområdet. Hun panter disse på butikken. Jeg trodde helt ærlig talt at dette var sånt man gjorde i gamledager? Virker jo ganske så sært å traske rundt etter flasker i dag, det hadde aldri jeg kunne funnet på å gjøre. Ser denne damen stadig rundt omkring, og jeg treffer henne også på butikken med flasker. Hun har til og med fått et kallenavn. Noen som har hørt om lignende? Synes litt synd på datteren også. Anonymkode: 0302f...46b Hva er problemet ditt? 🤨 Hun gjør jo en fantastisk jobb for naturen med å plukke opp søppla etter andre, samtidig så tjener hun ekstra lommepenger! Det kan fort bli noen hundrelapper, kanskje du kunne prøve det selv hvis du er en av de som bare kaster de istedenforå pante 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #20 Del Skrevet 3. juli 2023 Kjære vene så gammeldags å gi kallenavn. Jeg håper du sier fra at kallenavnet ikke er greit til de du hører bruke det. Anonymkode: 3fc40...de2 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå