Gå til innhold

Vet du noe om privatlån? Altså at privatpersoner låner ut til trengende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var en artikkel om det for en stund siden, men jeg klarer ikke å finne den igjen. Trygg måte å låne? Og lavere renter? 

Anonymkode: dbb1c...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker du på det der Facebook greierne? 

I så fall styr unna, kjempe kjempe ulurt. Var jo snakk om typ 50% rente osv 

Anonymkode: 993c4...100

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lavere renter er det hvertfall ikke,  de er skyhøye. Og trygt vil jeg heller ikke kalle det for det finnes ikke noe regelverk for de som låner ut og låner og når folk låner ut for å tjene penger på fattiges krise så er det noe som skurrer med moralen dems og ikke en type mennesker jeg ville følt at var trygt å ha med å gjøre 

Anonymkode: 7f71d...813

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmmm. Jeg så artikkelen fra andre siden. Altså låne ut, med ok vilkår, til de som trenger det.

Mente jeg las en artikkel om det, der det virket litt mer legitimt.

Anonymkode: dbb1c...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja. Det er steder du kan låne til høy rente, og betaler du ikke tilbake innen tiden så kommer to store karer på døra.. 

Så er det endel med utenlandsk bakgrunn som låner ut. Mot eierandel i huset, dobbel rente eller andre tvilsomme avtaler. Ville ikke stolt på det.

Så spørsmålet: HVORFOR skal en privatperson låne ut penger til noen som kanskje ikke betaler tilbake? Bankene har sine måter å drive inn pengene på. Private har ikke samme verktøyene. Helt klart at det er et høyrisikolån for långiver. Det koster penger. 

Anonymkode: 24a3a...18b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lånebasert folkefinansiering er også kalt peer-to-peer lending (P2P) når det lånes fra person til person. P2P lån har tre aktører. Det er den som vil låne, den som låner ut og selskapet som driver den elektroniske plattformen. 

Skjønte jeg spørsmålet korrekt at du ønsker å finne en slik plattform?

Schmuhu

Endret av Schmuhu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...