AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Jeg har to små barn og skal på 34 ukers kontroll og ha både utvendig og innvendig ultralyd hos lege pga komplikasjoner, og har ingen til å passe barna mens jeg må på kontroll. Mulig en men føler jeg trenger meg på å spørre om barnevakt. Mannen har nylig begynt i nytt jobb og har ikke rett på egenmelding og blir krise på jobb om han drar og vi bor langt fra sykehuset. Er det veldig dumt å ta med barna? Er vel egentlig ikke lov/ ønskelig at man tar med barna på kontroll .. Anonymkode: c9ca3...d70
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 Kan de ikke vente på venterommet utenfor? Anonymkode: 84a2a...95e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Kan de ikke vente på venterommet utenfor? Anonymkode: 84a2a...95e 2 og 4 år? Anonymkode: c9ca3...d70
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #4 Skrevet 3. juli 2023 Ta med ett teppe og ha over beina når de tar den innvendige ultralyden. Fungerer fint. Anonymkode: 017a4...af7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 Jeg hadde med sønnen min på slik kontroll, for han hadde ikke startet bhg enda. Hadde også innvendig og utvendig ultralyd. Det gikk veldig greit. Men så var mannen min med å holdte han da. Men hvor små er barna dine da? Om de er gamle nok til å sitte på en stol uten at de løper rundt så tror jeg det hadde gått greit. Anonymkode: b23af...3c7
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 Trodde ikke det var lov, nei. Men kanskje de gjør unntak hvis det er helt fullstendig krise? Kan du ringe og spørre? Anonymkode: 75a5e...30d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 Ja, det er veldig dumt. Klarer de å sitte i ro? Klarer du å få med deg informasjonen som gis? Hva om du må bli lenger eller blir lagt inn? Hva om du må vente mye? Anonymkode: aa3ce...270 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta med ett teppe og ha over beina når de tar den innvendige ultralyden. Fungerer fint. Anonymkode: 017a4...af7 Det er nok ikke primært det som er problemet, men at barna er forstyrrende og evt. at man kan få dårlig beskjed som kan være skremmende og som barna ikke skal måtte forholde seg til. Anonymkode: 75a5e...30d 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har to små barn og skal på 34 ukers kontroll og ha både utvendig og innvendig ultralyd hos lege pga komplikasjoner, og har ingen til å passe barna mens jeg må på kontroll. Mulig en men føler jeg trenger meg på å spørre om barnevakt. Mannen har nylig begynt i nytt jobb og har ikke rett på egenmelding og blir krise på jobb om han drar og vi bor langt fra sykehuset. Er det veldig dumt å ta med barna? Er vel egentlig ikke lov/ ønskelig at man tar med barna på kontroll .. Anonymkode: c9ca3...d70 Hvorfor skulle han tatt egenmelding fordi du skal på kontroll? Tenker du må enten utsette timen til senere på dagen, så han kan ta en kortere dag og barna, eller finne barnevakt. Anonymkode: c98ba...d35 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skulle han tatt egenmelding fordi du skal på kontroll? Tenker du må enten utsette timen til senere på dagen, så han kan ta en kortere dag og barna, eller finne barnevakt. Anonymkode: c98ba...d35 Noen må uansett passe barna på dagtid da pga reiseavstand til sykehuset. Så blir en hel dag. Men jeg skal prøve finne barnevakt. Sykehuset kunne ikke ordne senere time, er vel travelt nå i ferien og tenker jeg. Anonymkode: c9ca3...d70
mereo Skrevet 3. juli 2023 #11 Skrevet 3. juli 2023 Mannen din skal ikke bruke egenmelding på dette. Men han kan fint be om fri. De fleste arbeidsgivere har forståelse. Det er ett unntak. 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 Det er ikke lov å ta med barn til en slik undersøkelse. Du må endre timen til en mer passende tid eller fikse barnevakt. Dersom du allikevel velger å ta de med håper jeg du blir avvist. Barn et et utrolig forstyrrende element i en slik setting. Anonymkode: 2b435...c50 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #13 Skrevet 3. juli 2023 Hadde flere kontroller på sykehuset grunnet svangerskapsdiabetes. På sykehuset her står det spesifikt i innkallingsbrevene at det ikke er tillat å ta med barn på timene. Så ville sjekket opp det før jeg tok med barna hvert fall. Kan jo være annerledes ved ditt sykehus. Anonymkode: 34f87...9a6
Petra200 Skrevet 3. juli 2023 #14 Skrevet 3. juli 2023 Det er gode grunner til at det ikke er lov med barn på sånne undersøkelser. Tenk hvis det er noe galt, du skriver selv at det er pga komplikasjoner. Du skal få med deg masse informasjon, tenk om du må legges inn? Det blir utrolig styrete med to så små barn og forstyrrende. 4 2
Summeer Skrevet 3. juli 2023 #15 Skrevet 3. juli 2023 Dette er sykt barn/barnepasser for mannen. Små barn skal ikke være med på UL, særlig ikke når det er snakk om komplikasjoner i svangerskapet. Det handler også om respekt for jordmor/lege som har begrenset med tid til hver pasient. Du kan ikke beslaglegge tid de skal bruke på deg som pasient til å roe ned søsken. Og hva om du får en dårlig beskjed? 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #16 Skrevet 3. juli 2023 Summeer skrev (24 minutter siden): Dette er sykt barn/barnepasser for mannen. Små barn skal ikke være med på UL, særlig ikke når det er snakk om komplikasjoner i svangerskapet. Det handler også om respekt for jordmor/lege som har begrenset med tid til hver pasient. Du kan ikke beslaglegge tid de skal bruke på deg som pasient til å roe ned søsken. Og hva om du får en dårlig beskjed? Det er vel heller ikke riktig at det er sykt barn eller barnepasser? Det er bare vanlig fri eller avspasering, eller feriedag. Anonymkode: c98ba...d35 3
Andro Skrevet 3. juli 2023 #17 Skrevet 3. juli 2023 Vet om ei som tok med ungen på ul ved 6 mnd og fikk beskjed om at barnet i magen var dødt. Det var tøffere å få den beskjeden når man samtidig skulle trøste noen andre, før hun hadde skjønt det helt selv. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #18 Skrevet 3. juli 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Vet om ei som tok med ungen på ul ved 6 mnd og fikk beskjed om at barnet i magen var dødt. Det var tøffere å få den beskjeden når man samtidig skulle trøste noen andre, før hun hadde skjønt det helt selv. Nettopp. Det går nok som oftest bra, men utrolig kjipt de gangene det er dårlige nyheter 😕 Anonymkode: 75a5e...30d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #19 Skrevet 3. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nettopp. Det går nok som oftest bra, men utrolig kjipt de gangene det er dårlige nyheter 😕 Anonymkode: 75a5e...30d Barnet i magen er ikke dødt her. Føler liv og var nylig på kontroll hos jordmor.. Anonymkode: c9ca3...d70
Luckiness Skrevet 3. juli 2023 #20 Skrevet 3. juli 2023 Er det pga ferie og stengt barnehage de må være med? Når du skal på oppfølging på sykehuset/legen har nok far krav på å kunne ta fri for å passe barn. Så selv om dere mener det blir kaos på hans jobb, så må barna gå først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå