Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #1 Skrevet 3. juli 2023 Min venninne har dessverre nylig opplevd å bli voldtatt. Da hun fortalte mannen om det som skjedde, fikk hun overhodet ikke reaksjonen hun håpet på. Han ble helt kald, rar og avvisende i dagene etter samtalen. Hun var raus og lot ham være litt i fred, i tilfellet han gikk i sjokk etter hun slapp nyheten, men så fortsatte det bare. Og slik var det i hele tre måneder - han rørte ikke henne, snakket så vidt med henne, forsøkte seg ikke på sex, dyttet henne bort når hun prøvde å vise kjærlighet. I går satte han seg ned med henne og sa at han vurderer å forlate henne, fordi han ikke klarer å ta på henne etter det som skjedde. Han gir ikke henne skylda, men klarer bare ikke å røre henne etter at en annen mann har vært inne i henne. Han vet ikke om han noen gang vil klare å ha sex med henne igjen, og uten sex sier han at det ikke er noe forhold. De har to barn i alder av 2 og 4 år. Hun er helt fortvilet og føler at hun har blitt rammet av den samme hendelsen flere ganger - først selve voldtekten, så politiavhør som ikke var så veldig lett å gjennomføre, så mannens avvisning, og nå hans ønske om skilsmisse på grunn av det som har skjedd. Har noen vært i lignende situasjon på den ene eller den andre siden av bordet, som kan gi noen råd eller fortelle hvordan det var for dere? Anonymkode: bebfd...34f 3 68
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 Jeg klarte ikke å røre henne intimt igjen fram til mannen som begikk ugjerningen ble hengt ut og dømt Anonymkode: 37bd6...fc5 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg klarte ikke å røre henne intimt igjen fram til mannen som begikk ugjerningen ble hengt ut og dømt Anonymkode: 37bd6...fc5 Takk for at du deler. Hva foregikk inne i hodet ditt imens, hva var årsaken til at du ikke kunne røre henne, og hvordan hjalp det at han ble dømt? Hvorfor ble det lettere da? Anonymkode: bebfd...34f 12 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 3. juli 2023 At det ikke er så lett- for begge - å være intim kort tid etter en voldtekt, er veldig forståelig, at han derimot vil ta ut separasjon og skilsmisse rett etter hendelsen er hinsides. Anonymkode: 848bd...542 86 36
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 3. juli 2023 Venninna di må innstille seg på at hun er i realiteten er blitt separert pga en hendelse hun har null kontroll over, og sette seg ned og tenke litt over hva det egentlig sier om mannen hun har pleid å elske. Anonymkode: 848bd...542 102 2 32
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 3. juli 2023 Hun har lidd to store tap, blitt voldtatt og så mister hun partneren for det, for han evner bare å se seg selv. Jeg hadde aldri kunne vært sammen med noen som kun ser sine egne behov i mine kriser. Anonymkode: eadb2...a0a 82 4 31
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #7 Skrevet 3. juli 2023 Jeg hadde bare gått hvis ikke mannen hadde støttet meg etter en hendelse jeg var uskyldig kommet oppi. Anonymkode: e4e9d...9e3 63 3 21
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 Det er nok ikke så uvanlig at dette skjer, mange har slike tanker om seksuell urenhet etter en slik hendelse. Vil anbefale henne å ta kontakt med organisasjoner som jobber med overgrep etc., de har helt garantert sett det før og kan gi støtte. F.eks Dixi https://www.dixi.no/ , eller noen på denne lista https://www.vitrordeg.com/hjelp/ Anonymkode: 85b51...617 16 2 9
Populært innlegg Tipaa Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #9 Skrevet 3. juli 2023 Tenker at da var han kanskje ikke så mye å samle på uansett? 39 21
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 Folk håndterer dramatiske hendelser ulikt, og vi rår som regel ikke over reaksjonene våre. At han ikke søker samtaleterapi på egenhånd først overrasker meg, men han håndterer det som han selv ønsker. Anonymkode: bfd52...a2c 6 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #11 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min venninne har dessverre nylig opplevd å bli voldtatt. Da hun fortalte mannen om det som skjedde, fikk hun overhodet ikke reaksjonen hun håpet på. Han ble helt kald, rar og avvisende i dagene etter samtalen. Hun var raus og lot ham være litt i fred, i tilfellet han gikk i sjokk etter hun slapp nyheten, men så fortsatte det bare. Og slik var det i hele tre måneder - han rørte ikke henne, snakket så vidt med henne, forsøkte seg ikke på sex, dyttet henne bort når hun prøvde å vise kjærlighet. I går satte han seg ned med henne og sa at han vurderer å forlate henne, fordi han ikke klarer å ta på henne etter det som skjedde. Han gir ikke henne skylda, men klarer bare ikke å røre henne etter at en annen mann har vært inne i henne. Han vet ikke om han noen gang vil klare å ha sex med henne igjen, og uten sex sier han at det ikke er noe forhold. De har to barn i alder av 2 og 4 år. Hun er helt fortvilet og føler at hun har blitt rammet av den samme hendelsen flere ganger - først selve voldtekten, så politiavhør som ikke var så veldig lett å gjennomføre, så mannens avvisning, og nå hans ønske om skilsmisse på grunn av det som har skjedd. Har noen vært i lignende situasjon på den ene eller den andre siden av bordet, som kan gi noen råd eller fortelle hvordan det var for dere? Anonymkode: bebfd...34f Hun kan være glad om hun blir kvitt den egoistiske mannen. Han tenker bare på seg selv. Nesten usikker på hvem som har lavest moral og menneskeverdi: han eller voldtektsmannen. Anonymkode: b0d53...11b 14 11
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 Han klarer ikke engang å gi henne en klem eller holde rundt henne? Anonymkode: fd035...f29 9 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #13 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Folk håndterer dramatiske hendelser ulikt, og vi rår som regel ikke over reaksjonene våre. At han ikke søker samtaleterapi på egenhånd først overrasker meg, men han håndterer det som han selv ønsker. Anonymkode: bfd52...a2c Å ta ut skilsmisse er ikke en reaksjon, det er en dom. Anonymkode: 848bd...542 29 13
Guttibobledress Skrevet 3. juli 2023 #14 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han gir ikke henne skylda, men klarer bare ikke å røre henne etter at en annen mann har vært inne i henne. Han vet ikke om han noen gang vil klare å ha sex med henne igjen, og uten sex sier han at det ikke er noe forhold. 1. Han vil få utfordringer med å finne en ny dame som aldri har hatt en annen mann. 2. Han vet allerede at han aldri vil klare å ha sex med henne igjen? Og sex er viktigere akkurat nå enn to små barn og kona? Jeg tenker at han er traumatisert etter hendelsen og bør få hjelp. Argumentasjonen hans er såpass «urasjonell» at går han fra henne basert på den så vil han nok komme til å angre… 22 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg #16 Skrevet 3. juli 2023 Jeg er overrasket over at han har klart å få barn når han tydeligvis er laget av 100% søppel. Anonymkode: 9a46d...54d 43 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #17 Skrevet 3. juli 2023 Hvordan skjedde voldtekten? Var det sovevoldtekt på fylla eller overfall på vei hjem fra Rema1000? Ikke at det ene er mer greit enn det andre, men kan det være at han tenker «kaaaanskje hun var med på det»? (urasjonell tanke ja) Synes fryktelig synd på venninna di som må gå igjennom dette, har de prøvd terapi sammen? Anonymkode: e1b79...c4f 15 2
Guttibobledress Skrevet 3. juli 2023 #18 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er overrasket over at han har klart å få barn når han tydeligvis er laget av 100% søppel. Folk som har det vondt kan finne på mye dumt. Vær forsiktig med å dømme. 5 1 2
Carrot Skrevet 3. juli 2023 #19 Skrevet 3. juli 2023 (endret) Jeg ville tatt det opp under megling, at det føles som et nytt overgrep og at det sier noe om hans evner som far når han kaster barna sine ut i en slik tilværelse pga en handling hun ikke har noen mulughet til å endre. Samtidig tenker jeg jo at mor og barn har det bedre uten en far som ikke evner å vise styrke, trygghet og empati for en partner man frem til da har elsket men henger seg opp i at man selv ikke kan ha sex? Endret 3. juli 2023 av Carrot 25 9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #20 Skrevet 3. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg klarte ikke å røre henne intimt igjen fram til mannen som begikk ugjerningen ble hengt ut og dømt Anonymkode: 37bd6...fc5 Hva hadde skjedd hvis saken ble henlagt, sånn som skjer med 80% av de anmeldte voldtektene? Anonymkode: 6787f...54e 21 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå