AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #21 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi er bare kollegaer i sommer. Når studie starter går jeg tilbake til studiene og hun forblir på jobben. Så ja, vi er bare kollegaer. Hun kom bort til meg i går og var super slem, og alle kundene hørte det. Til og med han andre nye ansatte spurte meg om jeg hadde det bra etter det hun sa. Det er ekstremt uprofesjonelt at kunder skal høre på klagingen hennes. Hun kan begrense seg litt på jobb Ok. Noen er bare kjipe. Neste gang hun er ufin, så lener du deg bittelitt tilbake på hælen (ikke mye, litt som man ville gjort når noen går over streken) hever øyenbrynene å sier "Oi wow" (tenk wow-en til Owen Wilson) å så er du bare HELT stille. (kan nikke litt. men vær selvsikker!) Responder med mhm og hmm lyder til alt hun sier etterpå. Kjør på som vanlig, er hun kjip å slem så sier du at du følger instruksene sjefen din har gitt deg. Det krever litt øvelse, men er en litt manipulativ teknikk jeg bruker når jeg møter mennesker jeg tydelig vil vise at jeg ikke aksepterer behandlingen de gir meg. det er veldig ekkelt å få den brukt mot seg, så man passer på hvordan man oppfører seg i ettertid. Så går du til sjefen din å sier at den behandlingen hun gir deg er noe man overhode ikke skal måtte tolerere på et arbeidssted, og spør hva dere kan gjøre for å stoppe dette øyeblikkelig. (hva kan vi gjøre for å sikre at dette ikke skjer igjen?) Med den setningen legger du ansvaret over på sjefen din, men du viser at du er villig til å "være med på" skippertaket. vær klar på at du ikke kommer til å akseptere det. Anonymkode: 2643a...b5b
Memorangen Skrevet 3. juli 2023 #22 Skrevet 3. juli 2023 Summeer skrev (1 time siden): Du er ny, og kanskje du gjør jobben din på en ikke helt tilfredsstillende måte og hun har prøvd å forklare men du er unnvikende og ikke gjør det hun har spurt deg pent og grundig om å gjøre? Kanskje du ikke jobber raskt nok enda og hun får en merbelastning når hun jobber med deg? Kan være to sider av saken her? Seriøst. Det er ikke greit å være slem mot noen uansett. En ting er å rettlede noen som er ny men dette høres nå ut som noe helt annet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #23 Skrevet 3. juli 2023 Memorangen skrev (7 minutter siden): Seriøst. Det er ikke greit å være slem mot noen uansett. En ting er å rettlede noen som er ny men dette høres nå ut som noe helt annet. Hva kan egentlig ledelsen gjøre med slike folk? Anonymkode: f7ae9...9df 2
Memorangen Skrevet 3. juli 2023 #24 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva kan egentlig ledelsen gjøre med slike folk? Anonymkode: f7ae9...9df Godt spørsmål.. Sikkert fint lite. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #25 Skrevet 3. juli 2023 Bør jeg skrive til noe kollegaen, for å liksom si at hun bare skal snakke med meg hvis det er noe konstruktivt? Eller skal jeg unngå det? Jeg er helt nøytral til å skrive til henne. Anonymkode: f7ae9...9df
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #26 Skrevet 3. juli 2023 Du må snakke med sjefen, gjerne sammen med andre kolleger som har opplevd det samme. Anonymkode: f3e9b...88e
AprilLudgate Skrevet 3. juli 2023 #27 Skrevet 3. juli 2023 Var ei med et godt tips forøvrig når noen kommer med uhøflige/nedsettende fraser: Man stopper bare rolig opp, ser på personen og spør oppriktig ment - ikke med syrlig tone: »Er alt bra med deg?» Om de fortsetter med oppgulp. »Jeg bare har lurt på hva som foregår med deg som har en sånn atferd». 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #28 Skrevet 3. juli 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Bør jeg skrive til noe kollegaen, for å liksom si at hun bare skal snakke med meg hvis det er noe konstruktivt? Eller skal jeg unngå det? Jeg er helt nøytral til å skrive til henne. Anonymkode: f7ae9...9df Nei, dropp det. Nytter ikke å snakke sånne folk til fornuft. Fornuftige mennesker ville ikke oppført seg slik til å begynne med Anonymkode: fab6c...b76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå