AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Skrevet 3. juli 2023 Jeg vet ikke helt hva problemet er. Først i starten var hun utrolig snill og sa at jeg kunne spørre henne om alt jeg lurte på, og hun sa at hun ikke ville jobbe der alene uten meg, osv osv. Hun var kjempesnill i starten, men nå har hun snudd helt om. Jeg vet ikke hvorfor. Hun påpeker bagateller som ikke er viktig for jobben og lager dårlig stemning av det, kjefter på meg hele tiden og er direkte slem mot meg. Jeg kan ikke fortelle så mye om hva jeg jobber med, fordi jeg er redd for å bli identifisert… Men jeg skulle bare inn i kjelleren og dobbeltsjekke at jeg hadde stengt alt sammen, og da kom hun løpende ned til meg og sier «gjemmer du deg i kjelleren? Jeg ville gjort det samme også» elns med skikkelig nedlatende tonefall. Jeg dobbeltsjekket at det var stengt. Det var alt. Deretter begynte hun å snakke ned en annen kollega som alltid spør, men han spør fordi han er ny og vil lære. Hun kjefter konstant og folk merker at hun er i et dårlig humør. Hva gjør man med slike kollegaer? Dette er mine første jobb jeg har relatert til noe jeg har studert med. Derfor jeg vil trå forsiktig her. Jeg gruer meg til jobb med henne i morgen Anonymkode: f7ae9...9df 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #2 Skrevet 3. juli 2023 Ikke trekk deg unna, gå nærmere. Foreslå en kaffepause sammen. Forsøk å få et godt forhold til henne, sånn mellommenneskelig. Vanskelig å vite hvorfor hun er sånn, men etter mange år i arbeidslivet på mange arbeidsplasser er min erfaring at de fleste er ok å samarbeide med, selv om man ikke går like godt overens med alle. Foreslå å ta en kaffepause f eks, hvis det går an. Spør om hun skal noe hyggelig i helga. Spør hva hun jobber med akkurat nå, still faglige spørsmål. Vær hyggelig og blid mot henne. Så får du se det an. Du vet aldri hva som skjer i folks liv, nå kan det f eks være stress før ferie osv. Anonymkode: 84d4b...4a7 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ikke trekk deg unna, gå nærmere. Foreslå en kaffepause sammen. Forsøk å få et godt forhold til henne, sånn mellommenneskelig. Vanskelig å vite hvorfor hun er sånn, men etter mange år i arbeidslivet på mange arbeidsplasser er min erfaring at de fleste er ok å samarbeide med, selv om man ikke går like godt overens med alle. Foreslå å ta en kaffepause f eks, hvis det går an. Spør om hun skal noe hyggelig i helga. Spør hva hun jobber med akkurat nå, still faglige spørsmål. Vær hyggelig og blid mot henne. Så får du se det an. Du vet aldri hva som skjer i folks liv, nå kan det f eks være stress før ferie osv. Anonymkode: 84d4b...4a7 Du aner ikke hvor mye jeg har prøvd. Jeg vil ikke akkurat være en som løper etter en annen. Hun kommanderer og er frekk konstant. Ville du vært snill mot en slik? Jeg spør faglige spørsmål, og da blir hun sint. Jeg er egentlig ikke interessert i å snakke med henne noe mer. Jeg vil helst ta det opp med sjefen slik at jeg ikke har det sånn på jobb. Hun er ikke min sjef heller Anonymkode: f7ae9...9df 1 1
Summeer Skrevet 3. juli 2023 #4 Skrevet 3. juli 2023 Du er ny, og kanskje du gjør jobben din på en ikke helt tilfredsstillende måte og hun har prøvd å forklare men du er unnvikende og ikke gjør det hun har spurt deg pent og grundig om å gjøre? Kanskje du ikke jobber raskt nok enda og hun får en merbelastning når hun jobber med deg? Kan være to sider av saken her?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 Er dere bare kollegaer ? Anbefaler deg å snakke med sjefen/Personallederen din. Og når det kommer til sure kollegaer, så kan du også være litt "på ballen" tilbake til henne, så neste gang en sur kommentar kommer din vei så er det lov å kontre tilbake til henne. Ting som "oi, det var jo ikke noe hyggelig", "du vet at jeg er ny, ikke sant? synes bare det virker som om du irriterer deg over ting jeg ikke har bakgrunn til å vite" eller rett å slett si: Det virker som om du er litt irritert for tiden, er alt bra? Små kommentarer for å vise at du ikke aksepterer å bli harselert med. I beste fall snur hun energien sin, i verste fall slutter hun å prate til deg, begge deler er win in my book. Anonymkode: 2643a...b5b 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 Jeg har en kollega som veksler mellom gretten og smørblid. Tror det har sammenheng med privatlivet, at det periodevis er stress på hjemmebane og da er han et surt og pirkete troll på jobb. I andre perioder er han hyggelig og hjelpsom. Anonymkode: 96a84...238 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har en kollega som veksler mellom gretten og smørblid. Tror det har sammenheng med privatlivet, at det periodevis er stress på hjemmebane og da er han et surt og pirkete troll på jobb. I andre perioder er han hyggelig og hjelpsom. Anonymkode: 96a84...238 Ja, men jeg synes det er helt latterlig at privatlivet hennes skal gå ut over oss på jobb. Alle har ting de må deale med utenfor jobb, men når man er såpass mange timer på jobb i løpet av uken/mnd og året, så er det viktig at man har stabile kollegaer Anonymkode: f7ae9...9df
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er dere bare kollegaer ? Anbefaler deg å snakke med sjefen/Personallederen din. Og når det kommer til sure kollegaer, så kan du også være litt "på ballen" tilbake til henne, så neste gang en sur kommentar kommer din vei så er det lov å kontre tilbake til henne. Ting som "oi, det var jo ikke noe hyggelig", "du vet at jeg er ny, ikke sant? synes bare det virker som om du irriterer deg over ting jeg ikke har bakgrunn til å vite" eller rett å slett si: Det virker som om du er litt irritert for tiden, er alt bra? Små kommentarer for å vise at du ikke aksepterer å bli harselert med. I beste fall snur hun energien sin, i verste fall slutter hun å prate til deg, begge deler er win in my book. Anonymkode: 2643a...b5b Vi er bare kollegaer i sommer. Når studie starter går jeg tilbake til studiene og hun forblir på jobben. Så ja, vi er bare kollegaer. Hun kom bort til meg i går og var super slem, og alle kundene hørte det. Til og med han andre nye ansatte spurte meg om jeg hadde det bra etter det hun sa. Det er ekstremt uprofesjonelt at kunder skal høre på klagingen hennes. Hun kan begrense seg litt på jobb Anonymkode: f7ae9...9df
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bipolar kanskje? Anonymkode: 0e9c7...d6c La oss ikke sette diagnoser på folk. Jeg har 0 kompentanse leker forutsetninger for å vite hva som er galt, om det er psyken eller jobben. Hun får finne ut av det på egen hånd. Anonymkode: f7ae9...9df 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men jeg synes det er helt latterlig at privatlivet hennes skal gå ut over oss på jobb. Alle har ting de må deale med utenfor jobb, men når man er såpass mange timer på jobb i løpet av uken/mnd og året, så er det viktig at man har stabile kollegaer Anonymkode: f7ae9...9df Ja, jeg er helt enig. Det er utrivelig og unødvendig og det forsurer miljøet. Anonymkode: 96a84...238
AprilLudgate Skrevet 3. juli 2023 #13 Skrevet 3. juli 2023 Hadde søkt nye jobber. Når du har skrevet kontrakt med ny jobb tar du et møte med leder og verneombud og redegjør for årsaken til at du slutter helt nøytralt uten å forvente noen respons. Bare si du ønsker orientere dem om vedkommendes atferd. Slike folk er vanskelige å bli kvitt, og umulige å endre. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er bare kollegaer i sommer. Når studie starter går jeg tilbake til studiene og hun forblir på jobben. Så ja, vi er bare kollegaer. Hun kom bort til meg i går og var super slem, og alle kundene hørte det. Til og med han andre nye ansatte spurte meg om jeg hadde det bra etter det hun sa. Det er ekstremt uprofesjonelt at kunder skal høre på klagingen hennes. Hun kan begrense seg litt på jobb Anonymkode: f7ae9...9df Ah ok, sommerjobb ja. Snakk først med leder og se an om det bedrer seg. Si ifra til henne at nå er det nok. Hvis ikke: sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #14 Skrevet 3. juli 2023 Be sjefen din følge med om det bare er noe du føler ellerbom hun er direkte herskesyk ❤️❤️❤️ Anbefaler deg å kanskje følge med på ledige stillinger. Sånne folk er vanskelige å sette på plass og adressere for 'de mente det ikke sånn' Anonymkode: 2191d...c7b 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Skrevet 3. juli 2023 Dessuten er du nok ikke den første hun gjør det med. Anonymkode: 2191d...c7b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #16 Skrevet 3. juli 2023 Jeg kommer ikke til å sykemelde meg på grunn av henne. Så mye makt har hun ikke over meg. Jeg sendte akkurat melding til sjefen, og ledelsen og de skal innkalle et møte med henne i dag. De tok saken slik jeg forventet. Sjefen er utrolig snill og han passer på at folk trives. Derfor lurer på hvem som har ansatt hun? AprilLudgate skrev (2 minutter siden): Hadde søkt nye jobber. Når du har skrevet kontrakt med ny jobb tar du et møte med leder og verneombud og redegjør for årsaken til at du slutter helt nøytralt uten å forvente noen respons. Bare si du ønsker orientere dem om vedkommendes atferd. Slike folk er vanskelige å bli kvitt, og umulige å endre. Ah ok, sommerjobb ja. Snakk først med leder og se an om det bedrer seg. Si ifra til henne at nå er det nok. Hvis ikke: sykemelding. Anonymkode: f7ae9...9df 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #17 Skrevet 3. juli 2023 Min første sjef var også sånn. Kanskje hun er sjalu på deg, hvis du er en ung kvinne. Det hadde ikke nyttet å spise lunsj med henne. Jeg grøsser ved tanken Anonymkode: 64724...05f 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #18 Skrevet 3. juli 2023 Bare ignorer henne. Både når hun er positiv og når hun er negativ. Sånne drama queens lever av reaksjoner fra andre. Behandle henne som en vanskelig kunde. Nøytralt høflig Du skal bare jobbe der i sommer, det klarer du Anonymkode: fab6c...b76 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #19 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min første sjef var også sånn. Kanskje hun er sjalu på deg, hvis du er en ung kvinne. Det hadde ikke nyttet å spise lunsj med henne. Jeg grøsser ved tanken Anonymkode: 64724...05f Hun er ikke min sjef. Vi har samme arbeidsoppgaver bare. Vi er nesten jevnaldre, så kan være sjalusi. Men hvorfor i alle dager skulle det vært sjalusi? Jeg aner ikke as Anonymkode: f7ae9...9df 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #20 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare ignorer henne. Både når hun er positiv og når hun er negativ. Sånne drama queens lever av reaksjoner fra andre. Behandle henne som en vanskelig kunde. Nøytralt høflig Du skal bare jobbe der i sommer, det klarer du Anonymkode: fab6c...b76 Tusen takk for all støtten her inne❤️ Anonymkode: f7ae9...9df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå