Gå til innhold

Når du modereres;

Vil du vite hvorfor en tråd blir moderert/ryddet, hvis du har skrevet i den selv?  

49 stemmer

1. 1. Vil du vite hvorfor en tråd blir moderert/ryddet, hvis du har skrevet i den selv?

• Ja
      33
    • Nei
      7
    • Bryr meg ikke
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det vil jeg. Synes jeg blir slettet så innmari ofte og kunne godt tenkt meg å vite grunnen når dette skjer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sneip i.i
Skrevet

Ja, det hadde vært greit å vite, kanskje man faktisk kan lære noe av det også?? ;)

Skrevet

ja, jeg synes at når det blir moderert vekk ting, så bør moderatorene skrive hva som er årsaken til modereringen.

men det blir jo ofte gjort også, det har da vært mange tråder hvor mye har blitt moderert vekk der moderator legger inn innlegg som forklarer at tråden er ryddet, og at det blir lagt til at man feks ber om at folk heretter holder seg til temaet eller hva det nå en er som er grunnen i den saken.

så jeg har ihvertfall oppfattet det slik at det stort sett BLIR lagt ut årsak til hvorfor det blir moderert vekk innlegg.

det ble ikke det i den akutelle tråden der bl.a melk ble moderert.

men det pleier det ellers, gjør det ikke?

mener ikke at hver enkelt som har blitt moderert vekk skal få hver sin pm, DET synes jeg er totalt unødvendig og tullete tid av moderatortid, når det ikke er helt spesielle situasjoner som f.eks stenging av dagbøker eller slikt. DA synes jeg den enkelte det gjelder bør få pm om årsak.

Skrevet
Selvfølgelig ønsker jeg å vite hvorfor ett av mine innlegg slettes/redigeres.. Skriver ingenting jeg ikke kan stå for.

Jeg også.

Gjest Miloine
Skrevet
Ja, det er selvsagt for meg. Noen ganger er det opplagt - men jeg vil gjerne vite grunnen dersom mine innlegg blir endret eller slettet.

Enig.

Så klart det bør presiseres hvorfor innlegg blir endret eller slettet.

Gjest ofte slettet
Skrevet

Bryr meg ikke.

Hvorfor skal de forklare det?

Jeg har da ingen problemer med å bli slettet eller å få innlegget mitt redigert.

Jeg husker jo hva jeg har skrevet. Blir jeg slettet eller redigert skjønner jeg da at det er p.g.a. regelbrudd og for det meste vet jeg da hvilket eller kan ressonere meg frem til det. Jeg ikke dum ;)

Hvis jeg absolutt kommentere på tross av sletting kan jeg da ordlegge meg annerledes og skrive et mere saklig innlegg. Det er ikke værre enn det!

Skrevet

Ja, hvis noen av mine innlegg skulle bli redigert eller slettet, så vil jeg gjerne vite grunnen. Hvis det dreier seg om brudd på rent "tekniske" regler, som posting av bilder e.l. er det helt ok av moderator å bare poste et innlegg med begrunnelse i samme tråd. Når det derimot er snakk om moderering av mer brannfarlige temaer synes jeg godt moderatorene kan sende en PM til brukeren det gjelder slik at det blir en sak mellom dem, og ikke hele forumet. Skjønner godt at man i enkelte sammenhenger kan føle seg uthengt.

Skrevet
Ja, jeg synes arbeidsmengden til moddene skal firedobles. De er jo tross alt her utelukkende for å tekke oss.

Ironi, for dere som ikke forstår slikt.

Nå sletter og modererer de ikke så mye at det vil gjøre jobben deres til fulltids stilling selv om de slenger på en melding som: Slettet pga krenkende utsagn/personhets/ensidig propaganda etc.

Gjest TomKrus
Skrevet
Nå sletter og modererer de ikke så mye at det vil gjøre jobben deres til fulltids stilling selv om de slenger på en melding som: Slettet pga krenkende utsagn/personhets/ensidig propaganda etc.

Ofte slettes det en 10-12 meldinger i slengen. Å måtte kommentere samtlige av disse er litt for mye å forvente, mener jeg.

Skrevet
Ofte slettes det en 10-12 meldinger i slengen. Å måtte kommentere samtlige av disse er litt for mye å forvente, mener jeg.

Bra det er flest kvinnelige mod'er da som skjønner at man kan skrive en felles årsak til at flere meldinger slettes.

Skrevet

Kanskje man kan legge inn noen autogrunner, som puttes inn ved et tastetrykk - burde ikke være et megaproblem... med mindre det skal modereres mer og mer og strengere og strengere da, da lager man jo mye ekstra arbeid for seg selv selvsagt..

Nei... what ever.. som en eller annen sa; man vet som regel selv hva en har sagt og hvorfor det er slettet.

Det blir noe annet når det gjelder stenging eller sletting av hele tråder (eller dagbøker, som er utgangspunktet for siste dagers diskusjoner) - da kan godt få en beskjed.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Nei... what ever.. som en eller annen sa; man vet som regel selv hva en har sagt og hvorfor det er slettet.

Det blir noe annet når det gjelder stenging eller sletting av hele tråder (eller dagbøker, som er utgangspunktet for siste dagers diskusjoner)  - da kan godt få en beskjed.

Det er jeg enig i.

Gjest Miloine
Skrevet

Trenger jo ikke akkurat å kommentere hver enkelt, men den gjennomgående årsaken til at tråden er slettet eller endret.

Forøvrig synns jeg moderatorene ofte sier hvorfor de modererer.

Eks: Slettet/endret pga. utenomsnakk, diskuter saken ikke personen,tråden er sklidd ut(alle vet vel hva det betyr)osv...

Skrevet

Når jeg har blitt moderert har det som oftest vært pinlig åpenbart for meg selv hvorfor det skjedde :ler:

Det har skjedd to ganger når jeg var skikkelig frekk og dermed forventet modereringen, og så har det skjedd at mine innlegg har forsvunnet i annen moderering. Men de gangene har moderator som oftest skrivd en begrunnelse i tråden. Om jeg har lurt på mer rundt det, har jeg sendt PM til den som modererte, og fått godt svar.

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg synes det bør begrunnes. Da ser man også med en gang om man evt. er uenig i begrunnelsen, og kan ta det opp med moderator umuddelbart. Synes bare det er praktisk.

Skrevet

Ofte vil disse ha brutt den samme regelen, slik at det kjept kan gjøres ved en setning felles. PM synes jeg er helt unødvendig.

Går man langt over grensen kan man selvsagt ressonere seg frem til hvorfor man blir slettet, men det forekommer jo titt og ofte at man skriver noe som "tas med i slengen" selv om det ikke var regelbrudd, at ting har sklidd ut etter man logget av osv.

Sier ikke det betyr at det er feil at det blir slettet, men det kan jo rett og slett forklare situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...