Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan svarer dere andre med dårlig råd til dette? Altså dere som har så dårlig råd at dere ikke kan dra på ferie i det hele tatt. Syntes dette spørsmålet er ubehagelig siden jeg selvfølgelig skulle dratt på ferie, men jeg har ikke råd. Syntes det er flaut å si rett ut at jeg ikke har råd til ferie. 

Anonymkode: c49af...a95

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

«Nei ikke i år» 

man trenger ikke å gi noen grunn til at man ikke drar på ferie. Å ikke dra på ferie er ikke synonymt med dårlig råd. Vi skal ikke på ferie, for vi skal pusse opp og velger å sette pengene der istedet. Vil du absolutt gi folk en grunn så si at du sparer til ett eller annet. 

Anonymkode: ad6ac...41a

• Liker 22
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

"I år skal jeg kose meg på stranda og bare ta livet med ro".

Og husk, meningen med ferie er ikke at vi skal ha tid til å reise men at vi skal hente oss inn og få tiltrengt hvile en gang i året.

Anonymkode: d3ee6...478

• Liker 20
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Ferie kan være så mangt. «Jeg skal stort sett være hjemme» er da ikke så vanskelig å svare.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

"I år skal jeg kose meg på stranda og bare ta livet med ro".

Og husk, meningen med ferie er ikke at vi skal ha tid til å reise men at vi skal hente oss inn og få tiltrengt hvile en gang i året.

Anonymkode: d3ee6...478

Viktig poeng! 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Gjest Adobyen
Skrevet

Ferie er å ha fri fra det man ellers gjør, ikke nødvendigvis noe man reiser på, men det er mange som har lagt seg til den vanen at de må reise bort. 
jeg håper at alle får en fin ferie, enten den nytes hjemme med jordbær og fløte eller borte med paraplydrink.

Skrevet

Tenker at du ikke trenger å gjøre det så vanskelig viss du ikle vil.

I år er kronen  veldig svak, de fleste jeg kjenner til skal ikke noe spesielt, (og "ikke noe spesielt" betyr egentlig bare den luksusen å faktisk ha fri og ferie. .) og alle vet at det kommer harde vinternetter tidsnok for oss alle etter sommeren.

Alle økonomi eksperter har frarådet sløsing og dyre reiser i år, og folk vet om dette, dette gjelder ikke bare de fattigste men blant gjennomsnittlig befolkning og lønnsnivå. 

Det er ingen, absolutt ingen jeg vet om som hever et halvt øyenbryn på de som svarer at de skal ha hjemmeferie. I året 2023 er dette virkelig ikle noe flaut men noe mange gjør rett og slett fordi det er fornuftig selv om de kanskje kunne strekt det til slik at de hadde råd...

Du har fri og du har ferie selv om du ikke reiser vekk og det er vel bare å svare at det blir hjemmeferie i år, føler det er mange som svarer det og ingen reagerer på det med den verdensøkonomien som regjerer i dag..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (3 timer siden):

Tenker at du ikke trenger å gjøre det så vanskelig viss du ikle vil.

I år er kronen  veldig svak, de fleste jeg kjenner til skal ikke noe spesielt, (og "ikke noe spesielt" betyr egentlig bare den luksusen å faktisk ha fri og ferie. .) og alle vet at det kommer harde vinternetter tidsnok for oss alle etter sommeren.

Alle økonomi eksperter har frarådet sløsing og dyre reiser i år, og folk vet om dette, dette gjelder ikke bare de fattigste men blant gjennomsnittlig befolkning og lønnsnivå. 

Det er ingen, absolutt ingen jeg vet om som hever et halvt øyenbryn på de som svarer at de skal ha hjemmeferie. I året 2023 er dette virkelig ikle noe flaut men noe mange gjør rett og slett fordi det er fornuftig selv om de kanskje kunne strekt det til slik at de hadde råd...

Du har fri og du har ferie selv om du ikke reiser vekk og det er vel bare å svare at det blir hjemmeferie i år, føler det er mange som svarer det og ingen reagerer på det med den verdensøkonomien som regjerer i dag..

Merkelig, jeg kjenner absolutt ingen som bare skal være hjemme.

selv skø vi 2,5 uke til utlandet.

Anonymkode: 315b5...cb4

• Liker 1
Skrevet

Bare vær ærlig og si at du planlegger hjemmeferie

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanskelig å si også nå da? Nei, vi blir hjemme og skal ta noen turer her hjemme i Norge år. Bare slappe av og ikke stresse. Er det så skammelig? 

Anonymkode: a9bd5...99e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Har ikke noen spesielle planer, ser an været og tar en dag om gangen".

Anonymkode: 4b123...0b4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det blir lettere for deg om du eier situasjonen og sier det kort sånn som det er.. i år skal vi være hjemme. 

Anonymkode: a4b2d...dae

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan svarer dere andre med dårlig råd til dette? Altså dere som har så dårlig råd at dere ikke kan dra på ferie i det hele tatt. Syntes dette spørsmålet er ubehagelig siden jeg selvfølgelig skulle dratt på ferie, men jeg har ikke råd. Syntes det er flaut å si rett ut at jeg ikke har råd til ferie. 

Anonymkode: c49af...a95

Jeg svarer at vi for det meste holder oss hjemme. Kanskje noen dagsturer her og der. Kanskje besøkefamilie.  Hvis været holder seg sånn som det er nå, så blir det ganske deilig.

Ingen spør om boen begrunnelse.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ingenting feil eller rart med å ta hjemmeferie, uansett alder, livssituasjon eller sivilstatus. 

Anonymkode: cc5d3...65d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror d er vanskelig å si at man bare skal være hjemme i Norge etter 2-3år med korona og tvungen hjemmeferie. Og enda verre hvis man bor på ett sted der det er regn og gråvær hele sommeren. Husker at det alltud var flaut å komme tilbake etter sommerferien og måtte fortelle læreren og elevene i klassen at jeg ikke hadde vært noen steder.

Anonymkode: 56cb8...313

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Bare svar at du ikke har planlagt noe, men at det kanskje blir en langhelg et sted? Så lenge du ikke sier det samme hvert år og alltid holder deg hjemme.

Endret av norw
AnonymBruker
Skrevet

"Ingen spesifikke planer. Veldig deilig å ha kalenderen fri når hverdagen er så travel, så her skal vi nyte ferien skikkelig og ta hver dag som den kommer". 

Men om du ønsker å finne på noe, så er telttur veldig greit. Mange kommuner har BUA hvor man kan låne gratis utstyr, så det trenger ikke koste deg noe😊

Anonymkode: b046c...1a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier, vi skal ikke noe sted i år, det har vi ikke råd til. Og hvis noen blir perplekse av det, så er det deres problem. 

Anonymkode: 62625...f4f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner mange 

Anonymkode: 39926...8c9

• Liker 10
Skrevet

Berre svar "Har ingen planar enda". Eg hadde aldri tenkt noko på kvifor, og hadde også forstått om det var pga økonomi 👍

Skrevet

Jeg har ikke reist på ferie på noen år, rett og slett fordi jeg ikke prioriterer å bruke tusenvis av kroner på det. Jeg betaler heller ned ekstra på boliglånet. Det er det jeg pleier å svare også. Jeg KUNNE spart til ferieturer nå og da om jeg absolutt ville det, men jeg gjør altså ikke det.

I tillegg har jeg hund, så om jeg skulle reist noe sted, så måtte jeg betalt tusenvis av kroner i kennelutgifter i tillegg til det ferien koster. Ikke verdt det. Sist jeg sjekket med den nærmeste kennelen, så kostet det rundt 3000 for en hund pr uke.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...