lichtmensch Skrevet 2. juli 2023 #1 Del Skrevet 2. juli 2023 Gikk til fastlegen her om dagen ettersom jeg ønsket å begynne på wegovy. Det første hun sa var «Du trenger ikke det, du er ikke en stor jente». Etter å ha veid meg og regnet ut av bmien min sa hun at jeg er for ung (24år) og at hun hadde fått kjeft av sine kollegaer om hun hadde gitt meg resept på wegovy. Det er til tross for at jeg har prøvd meg på slanking og livsstilsendring siden jeg var 8 år. Jeg gikk ned 30 kg en gang i tiden, men opp 40 rett etter. Har vært i fedmekategorien siden barnehagen. Hva skal jeg gjøre noe? Har prøvd å gå ned i vekt i hele år men jeg har ingen metthetsfølelse, noe som gjør alt så vanskelig. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Del Skrevet 2. juli 2023 Du bør jo absolutt være en kandidat for wegovy! Når du mangler metthetsfølelse og 40kg opp i vekt! Anonymkode: 92e18...4cd 8 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Del Skrevet 2. juli 2023 BMI på 35 er i kategorien alvorlig fedme. Hvis du har råd til wegovy så syntes jeg legen kunne ha gitt deg resept på det, men man får det foreløpig ikke på blå resept lenger. (kun de med ca 50 bmi får det) Anonymkode: 64ad5...d17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du bør jo absolutt være en kandidat for wegovy! Når du mangler metthetsfølelse og 40kg opp i vekt! Anonymkode: 92e18...4cd Det er ikkje så lett for oss på sidelinja å vurdere dette. TS; kor gammal må du vere før du kan få Wegovy? Så legen noko om det? Anonymkode: 4c6d8...5e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lichtmensch Skrevet 2. juli 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er ikkje så lett for oss på sidelinja å vurdere dette. TS; kor gammal må du vere før du kan få Wegovy? Så legen noko om det? Anonymkode: 4c6d8...5e6 Nei, hun sa ingenting om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Del Skrevet 2. juli 2023 Det du kan gjøre er å regne ut kaloribehovet ditt, og innta 500 kalorier mindre enn det. Hver dag. Loggføre ALT. Positivt om du legger inn mer fysisk aktivitet i hverdagen hvis du har lite. (Du har sikkert gjort dette før men). Anonymkode: 92f05...bf3 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det du kan gjøre er å regne ut kaloribehovet ditt, og innta 500 kalorier mindre enn det. Hver dag. Loggføre ALT. Positivt om du legger inn mer fysisk aktivitet i hverdagen hvis du har lite. (Du har sikkert gjort dette før men). Anonymkode: 92f05...bf3 Hadde det vært så lett hadde det da ikke vært så mange som slet med overvekt i verden. Jeg hadde undersøkt litt rundt alder og denne medisinen, og muligens bedt om en annen lege hvis hun er urimelig. Som jeg har skjønt er dette en dyr medisin man må betale selv, å man må kanskje slutte en gang? Så man burde jo i samme slengen få hjelp til det mentale slik at du er rustet til og slutte, og opprettholde vekttapet når du er der. Slik at det ikke er forgjeves. Masse lykke til! Anonymkode: 0444b...152 17 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Del Skrevet 3. juli 2023 Det synes jeg er merkelig av legen din. Jeg hadde BMI på 33, og fikk tvert jeg spurte. Har aldri snakket med legen om vekt før dette, men han var veldig positiv til at jeg skulle prøve. Anonymkode: 451ba...a76 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Del Skrevet 3. juli 2023 Bytte lege? Anonymkode: ce8c5...c67 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Del Skrevet 3. juli 2023 Gå til en annen lege. Jeg hadde betalt for legetime på privatsykehus Anonymkode: 2c8f6...fc2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3. juli 2023 #11 Del Skrevet 3. juli 2023 gå til en annen lege for en second opinion. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det du kan gjøre er å regne ut kaloribehovet ditt, og innta 500 kalorier mindre enn det. Hver dag. Loggføre ALT. Positivt om du legger inn mer fysisk aktivitet i hverdagen hvis du har lite. (Du har sikkert gjort dette før men). Anonymkode: 92f05...bf3 Hun har gått ned 30 kilo, det sier nok om at rådet ditt var bortkastet. Problemet hennes løses ikke med BARE kaloritelling. Anonymkode: 9025f...656 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #13 Del Skrevet 5. juli 2023 Gå til en annen lege. Du fyller kriteriet for å få resept (bmi over 30), alder over 18. Anonymkode: f545b...f9e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokkosbananas Skrevet 5. juli 2023 #14 Del Skrevet 5. juli 2023 (endret) lichtmensch skrev (På 3.7.2023 den 0.51): Gikk til fastlegen her om dagen ettersom jeg ønsket å begynne på wegovy. Det første hun sa var «Du trenger ikke det, du er ikke en stor jente». Etter å ha veid meg og regnet ut av bmien min sa hun at jeg er for ung (24år) og at hun hadde fått kjeft av sine kollegaer om hun hadde gitt meg resept på wegovy. Det er til tross for at jeg har prøvd meg på slanking og livsstilsendring siden jeg var 8 år. Jeg gikk ned 30 kg en gang i tiden, men opp 40 rett etter. Har vært i fedmekategorien siden barnehagen. Hva skal jeg gjøre noe? Har prøvd å gå ned i vekt i hele år men jeg har ingen metthetsfølelse, noe som gjør alt så vanskelig. Det synes jeg var merkelige svar fra legen. Jeg hadde forsøkt meg hos en annen lege. Evt privat. Eller bedt fastlegen om henvisning til overvektspoliklinikk. Jeg fikk medisinen med en daværende bmi på 29. Hun tok utgangspunkt i startvekten min, som utgjorde en bmi på 32. Jeg hadde klart å gå ned fra 32 til 29 i bmi på egenhånd, men kom meg ikke videre. Nå er jeg i mål og litt til, da jeg nå har gått ned 40 kg og har en bmi på under 19. Endret 5. juli 2023 av Kokkosbananas 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #15 Del Skrevet 5. juli 2023 Gå til en annen lege. Du er definitivt innafor kriteriene for å få resept. Anonymkode: f59d9...aeb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 5. juli 2023 #16 Del Skrevet 5. juli 2023 Be legen din drite i hva kollegaer sier! Du oppfyller jo kriteriene for Wegovy, så det er et fryktelig teit svar av legen. Men bytt lege eller gå privat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Del Skrevet 6. juli 2023 Hva begrunnet legen avvisningen med? Anonymkode: 2e9f8...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #18 Del Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva begrunnet legen avvisningen med? Anonymkode: 2e9f8...078 Det står i hi... Anonymkode: 1c91b...95f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Del Skrevet 6. juli 2023 Du kvalifiserer! Alder er ikke et kriterium, spesielt med tanke å din vekthistorie. Wegovy er godkjent for behandling av en BMI på over 30. Veldig spesielt svar fra legen din... Anonymkode: 38c14...9ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #20 Del Skrevet 6. juli 2023 Jeg hadde byttet lege. Du kvalifiserer til Wegovy. Anonymkode: 214a8...614 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå