AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Dette må være det sanneste jeg leste denne uken: https://www.nrk.no/ytring/alle-de-syke-ungdommene-1.16452807 Og verre skal det bli, vi gjør ingenting annet enn å hause det videre. Anonymkode: 85177...ebb 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Sant sant. Livet har alltid vært litt dritt, det er normalt å ha det tidvis dritt i oppveksten. Anonymkode: 9e4cb...ce6 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Helt enig. Kommune står i store problemer fremover. Ungdom som ikke orker. Som må ha bolig og hjelp. Hjemmetjenesten fremover må bare ansatte flere folk. De blir ikke arbeidsledige med denne kommende psykisk syke generasjonen. Mangel på kommunal bolig vil det være og. Det ser mørkt ut. Anonymkode: 24c33...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt enig. Kommune står i store problemer fremover. Ungdom som ikke orker. Som må ha bolig og hjelp. Hjemmetjenesten fremover må bare ansatte flere folk. De blir ikke arbeidsledige med denne kommende psykisk syke generasjonen. Mangel på kommunal bolig vil det være og. Det ser mørkt ut. Anonymkode: 24c33...6ad Ja, dessverre. Og foreldregenerasjonen lar det skure og gå. Gud hjelpe oss for en generasjon som tar over etter dem Anonymkode: 85177...ebb 2
frivis Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Uten noen å stå moralsk ansvarlig for, så forfaller verden. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Jeg tror at ungdom i dag opplever en annen type press enn tidligere generasjoner, og dette kan bidra til økt forekomst av psykiske lidelser. Med sosiale medier og konstant tilgang til informasjon og sammenligning med andre, kan det være vanskelig å føle seg bra nok eller akseptert. Før var det forventninger fra foreldre, lærere og lokalsamfunnet som gjaldt, men nå kommer presset fra «hele verden». Dette tror jeg kan skape mye stress og angst for ungdom, og medføre økt risiko for psykiske lidelser. Jeg tror det er viktig å minne ungdom på at at det er helt normalt å føle seg overveldet eller stresset i blant. Samtidig er det viktig at de kan søke hjelp hvis de føler at de ikke klarer å håndtere det alene. Det også verdt å nevne at bruken av mobiltelefoner / sosiale medier / annen teknologi fører til en konstant tilførsel av dopamin. Dette kan føre til en avhengighet, og kan også føre til økt risiko for psykiske lidelser som depresjon og angst. Det kan også påvirke søvnmønsteret og føre til søvnmangel, som også kan ha negative effekter på den psykiske helsen. Man kan ikke unngå teknologien i dag, men det er viktig å være obs på dette. Anonymkode: 935aa...277 4 1
Nowayback Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 Jeg har opplevd VIRKELIG psykisk sykdom på nært hold (familiemedlem). Psykose, schizofreni og faens oldemor. Som har vært et rent helvete å stå i som nærmeste pårørende. Det er noe annet enn at dagens unge ikke får alt de vil. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 DelvisPresley skrev (21 minutter siden): Jeg har opplevd VIRKELIG psykisk sykdom på nært hold (familiemedlem). Psykose, schizofreni og faens oldemor. Som har vært et rent helvete å stå i som nærmeste pårørende. Det er noe annet enn at dagens unge ikke får alt de vil. Det er nemlig det. De unge tror de kan få alt og gjør de ikke det så må de ha hjelp fra staten … Anonymkode: 59be7...b96
Nowayback Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nemlig det. De unge tror de kan få alt og gjør de ikke det så må de ha hjelp fra staten … Anonymkode: 59be7...b96 Stakkars verden om noen tiår når de disse skal styre.. Satser på at jeg er dau innen den tid. Endret 3. juli 2023 av DelvisPresley
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg tror at ungdom i dag opplever en annen type press enn tidligere generasjoner, og dette kan bidra til økt forekomst av psykiske lidelser. Med sosiale medier og konstant tilgang til informasjon og sammenligning med andre, kan det være vanskelig å føle seg bra nok eller akseptert. Før var det forventninger fra foreldre, lærere og lokalsamfunnet som gjaldt, men nå kommer presset fra «hele verden». Dette tror jeg kan skape mye stress og angst for ungdom, og medføre økt risiko for psykiske lidelser. Jeg tror det er viktig å minne ungdom på at at det er helt normalt å føle seg overveldet eller stresset i blant. Samtidig er det viktig at de kan søke hjelp hvis de føler at de ikke klarer å håndtere det alene. Det også verdt å nevne at bruken av mobiltelefoner / sosiale medier / annen teknologi fører til en konstant tilførsel av dopamin. Dette kan føre til en avhengighet, og kan også føre til økt risiko for psykiske lidelser som depresjon og angst. Det kan også påvirke søvnmønsteret og føre til søvnmangel, som også kan ha negative effekter på den psykiske helsen. Man kan ikke unngå teknologien i dag, men det er viktig å være obs på dette. Anonymkode: 935aa...277 Samt hvordan kostholdet påvirker psyken. Anonymkode: b3e97...fd4 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #11 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Samt hvordan kostholdet påvirker psyken. Anonymkode: b3e97...fd4 Enig. MC.Donalds, Burger King, kebab, pizza ect. Dette lever de fleste ungdommer på. Anonymkode: 24c33...6ad
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig. MC.Donalds, Burger King, kebab, pizza ect. Dette lever de fleste ungdommer på. Anonymkode: 24c33...6ad Og halvfabrikata. Lite rene råvarer laget fra bunn av. Mye brus, energidrikk etc. Det påvirker psyken mye. Anonymkode: b3e97...fd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå