Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere tatt sjansen på å date en venn man har kjent i mange mange år? Han har vist interesse for meg, jeg er ikke forelsket, men veldig glad i han, og lurer på om noe romantisk kunne oppstått dersom vi datet og så relasjonen vår fra en ny vinkel? Hadde dere tatt sjansen? Hvis det ikke skulle gå, så blir det kanskje ekstra vondt siden man er venner i utgangspunktet, og har felles venner?

Anonymkode: 9b621...9a5

• Liker 1
Skrevet

Nei. Tenker at det er en venn fra start av en grunn. Personlig kjenner jeg ganske fort en gnist, og har aldri opplevd at jeg har blitt forelsket i noen etter mange år. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg hadde ikke krysset den linjen om det aldri har vært noe der tidligere 

Anonymkode: 16ff9...985

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vennskapet er uansett over, siden han er interessert.  Så føler du at det kan bli noe, så er det bedre å prøve å finne ut om det kan være noe mer. 

Har prøvd to ganger. Det gikk ikke her. Han ene fortsatte vennskapet,  da vi var enige om at det var feil. Han andre ble der slutt med vennskapet.  Da han hadde fortsatt følser. Vi prøvde å være venner. Men ble bare krøll. Mange år senere snakker vi godt sammen når vi møtes da

Anonymkode: 8e61b...699

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei jeg hadde ikke krysset den linjen om det aldri har vært noe der tidligere 

Anonymkode: 16ff9...985

Det har vært litt flørting og småroting for mange år siden, og det har liksom alltid lagt noe i luften der. Nå har vi ikke sett hverandre på noen år, før nå nylig, og da viste han interesse. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, syns det er spennende, men er redd for at det skal gå galt og dermed ødelegge vennskapet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det vennskapet er uansett over, siden han er interessert.  Så føler du at det kan bli noe, så er det bedre å prøve å finne ut om det kan være noe mer. 

Har prøvd to ganger. Det gikk ikke her. Han ene fortsatte vennskapet,  da vi var enige om at det var feil. Han andre ble der slutt med vennskapet.  Da han hadde fortsatt følser. Vi prøvde å være venner. Men ble bare krøll. Mange år senere snakker vi godt sammen når vi møtes da

Leit at det ikke gikk i de to tilfellene hvor du prøvde. Er du likevel glad for at du prøvde, så vet du iallefall? Det er noe med den der «tenk om»- følelsen. Jeg vil gjerne ha en bestevenn i partneren min, kjæreste og bestevenn i en og samme person. Her vet jeg iallefall at denne mannen bare ønsker meg vel da, og er omsorgsfull og snill, og glad i meg på et dypere nivå enn en mann man nettopp har møtt. Men spørsmålet er om man kan date og bruke lang tid, eller om det fort kan bli veldig seriøst når man dater en venn?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Leit at det ikke gikk i de to tilfellene hvor du prøvde. Er du likevel glad for at du prøvde, så vet du iallefall? Det er noe med den der «tenk om»- følelsen. Jeg vil gjerne ha en bestevenn i partneren min, kjæreste og bestevenn i en og samme person. Her vet jeg iallefall at denne mannen bare ønsker meg vel da, og er omsorgsfull og snill, og glad i meg på et dypere nivå enn en mann man nettopp har møtt. Men spørsmålet er om man kan date og bruke lang tid, eller om det fort kan bli veldig seriøst når man dater en venn?

Ja lei meg for at det ikke gikk.  Det hadde jo vært perfekt.  Men bror følse var for stor.

Hannjeg fortsatte vennskapet med, hadde vi en svært flørtet tone, og føltes som om vi hadde følser, men jeg tror begge bare innå at vi elsket flørten som ble forvekslet med å være forelsket.  Så vi gjorde det slutt innen en uke. Og vi gjorde det på likt. Tror det var greit, ellers hadde vi nok ikke klart å fortsette å være venner

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fine med med venner, man kan hoppe over hele datingen å gå rett på sex eller forhold, man kjenner jo allere hverandre.

Anonymkode: 2b958...354

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er eneste grunnen til at kvinner har heterofile "venner" av motsatt kjønn, håpet om at det kan bli noe mer. Så gi dem en sjanse, hvertfall sex

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er eneste grunnen til at kvinner har heterofile "venner" av motsatt kjønn, håpet om at det kan bli noe mer. Så gi dem en sjanse, hvertfall sex

Her vet jeg av erfaring av du tar feil!

Anonymkode: f918c...cf0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet venner to ganger. Den ene gangen gikk det ikke fordi han er psykisk syk og gikk inn i en dårlig periode. Vi er fortsatt venner og bryr oss veldig om hverandre.

Den andre fikk personlige problemer han lot gå ut over meg og endte til slutt med å ghoste meg. Det er det merkeligste jeg har vært borti av oppførsel tror jeg, og han har ødelagt alle muligheter for at vi kan bli nære på noe vis igjen. 

Så det kan gå bra, det kan gå dårlig og det kan ende i katastrofe 😅

Anonymkode: f10d6...4bb

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dårlige råd. Man bør uansett ikke ha sex før man er klar for det.  Og selv har jeg vokst opp med flere guttevenner enn jentevenner. Og påstår det er en mye at alle gutter er venn med ei jente i håp om noe mer. Fordi jeg vet at de fleste av mine venner ville ha sett på det like utenkelig som om jeg var en søster av dem. Jeg kjenner de svært godt.  Og de det gjelder vet jeg jo om. Selv om de aldri har sagt noe. Men det er ikke mange av dem

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skrev du feil her?  Noen kvinner tror oppriktig at det er vennskap, og noen gjeter en hel flokk med mannlige "venner" for å smøre egoet, og ha tilgang til vennetjenester. 

Normale kvinner avslår vennskap, der han (åpent) vil noe mer. 

Anonymkode: d3149...19c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde definitivt tatt sjansen! Det var sånn jeg ble sammen min man. Når man allerede er venner så har man et veldig flott fundament å bygge et forhold på og følelsene kan absolutt vokse og komme etter hvert. 
Mitt motto er at jeg alltid tar sjansen hvis det er potensial for kjærlighet☺️ 

Anonymkode: d9e21...648

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hadde dere tatt sjansen på å date en venn man har kjent i mange mange år? Han har vist interesse for meg, jeg er ikke forelsket, men veldig glad i han, og lurer på om noe romantisk kunne oppstått dersom vi datet og så relasjonen vår fra en ny vinkel? Hadde dere tatt sjansen? Hvis det ikke skulle gå, så blir det kanskje ekstra vondt siden man er venner i utgangspunktet, og har felles venner?

Ikke gjør det. Jeg hadde en bestekamerat som jeg hang med ofte. Etter fire år så ble det bare sånn og nå sitter jeg her og angrer på at vi ikke bare beholdt det gode og trygge vennskapet vi hadde. 

Anonymkode: b6172...14a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det fine med med venner, man kan hoppe over hele datingen å gå rett på sex eller forhold, man kjenner jo allere hverandre.

Dette er helt feil fremgangsmåte for min del. Jeg hadde vært ekstra forsiktig med å bli intim dersom man er venner på forhånd, hadde hatt behov for å ta det enda saktere enn om man ikke kjenner hverandre på forhånd. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så det kan gå bra, det kan gå dårlig og det kan ende i katastrofe 😅

Så kjipt at det gikk dårlig i de tilfellene du prøvde❤️ Veldig sant det du skriver her, man vet jo aldri hvilken vei det går. Kanskje du skal tenke at du var tøff som vågde, og nå vet du iallefall? ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde definitivt tatt sjansen! Det var sånn jeg ble sammen min man. Når man allerede er venner så har man et veldig flott fundament å bygge et forhold på og følelsene kan absolutt vokse og komme etter hvert. 
Mitt motto er at jeg alltid tar sjansen hvis det er potensial for kjærlighet☺️ 

Anonymkode: d9e21...648

Dette svaret likte jeg😃 Likte både at du ble sammen med din mann på denne måten, og likte også veldig godt mottoet ditt😃 Hadde du følelser i starten, eller kom det etterhvert? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke gjør det. Jeg hadde en bestekamerat som jeg hang med ofte. Etter fire år så ble det bare sånn og nå sitter jeg her og angrer på at vi ikke bare beholdt det gode og trygge vennskapet vi hadde. 

Anonymkode: b6172...14a

Så leit at det gikk sånn😔

Skrevet

Jeg tror ikke på at følelser kommer etter litt tid, det må være en gnist der, troen på at følelser kan oppstå. Så det å date en venn for å se om det kan oppstå følelser, er jo litt rart da, du kjenner jo vedkommende, de store overraskelsene kommer jo ikke da. Dere kan jo være elskere da, men da må du like han på den måten, og ikke forvente noe mer. Hvorfor ikke bare date en du kan få mer følelser for, og et vennskap i kjærligheten også på sikt? Men jeg er litt ute av gamet her. Hvis du ikke er veldig forelsket i vennen da, da har du jo alt å vinne, da er du allerede forelsket og litt lost, liksom. Men følelser er jo flyktige greier da, de forsvinner like fort som de oppstår, men er det en tett venn tåler vennskap det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...