AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #21 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg har en betalingsanmerkning fra jeg var ung og dum som jeg betaler på, denne gjør at hvis jeg skal ha reiseforsikring så må jeg betale for et år av gangen, dermed har jeg ikke ordnet meg dette. Jeg reiser sjeldent, jeg har reist tre ganger i hele mitt liv og det er 9 år siden sist. Anonymkode: 9a2f4...438 Hvorfor ikke gå for det da? Helårs reiseforsikring koster ikke mye og gjelder i det øyeblikket du går ut døra hjemme, ikke bare når du er på lengre reiser. Jeg ville ikke reist uten, det kan fort bli innmari dyrt om noe skulle skje. Anonymkode: 78256...cf3 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #22 Skrevet 2. juli 2023 Jeg ville aldri tatt med meg to barn til utlandet uten reiseforsikring. 😱 Hvis økonomien din er så stram at 4000 er alt du har i buffer så kan det ende med at du må betale kjempedyrt for turen. Skjønner ikke at du tør. Anonymkode: f3eb4...a6e 10 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #23 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke gå for det da? Helårs reiseforsikring koster ikke mye og gjelder i det øyeblikket du går ut døra hjemme, ikke bare når du er på lengre reiser. Jeg ville ikke reist uten, det kan fort bli innmari dyrt om noe skulle skje. Anonymkode: 78256...cf3 Jeg har vurdert det, men da jeg leste om det isted så så jeg at det ikke gjelder for den reisen vi allerede har bestilt. Da skulle jeg ha bestilt reisen etter jeg hadde ordnet med forsikring. Skjønte jeg det riktig? Anonymkode: 9a2f4...438
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #24 Skrevet 2. juli 2023 https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/static/reiseforsikring/id2465033/ Helsetrygdkort vil være lurt å ha med, men uten reiseforsikring kan du risikere å bli gjeldsslave om noe skjer. Anonymkode: 2a095...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #25 Skrevet 2. juli 2023 https://www.if.no/privat/forsikring/reise/enkeltreise?gad=1&gclid=Cj0KCQjwwISlBhD6ARIsAESAmp5FEIUZYJRoJw_CuDKwwL1mzE69ExmgkYSC5AKq44GMzDiCX2_iAq8aAmWBEALw_wcB Kan det være mulig å kjøpe en enkeltreiseforsikring? Anonymkode: 2a095...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #26 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vurdert det, men da jeg leste om det isted så så jeg at det ikke gjelder for den reisen vi allerede har bestilt. Da skulle jeg ha bestilt reisen etter jeg hadde ordnet med forsikring. Skjønte jeg det riktig? Anonymkode: 9a2f4...438 Nei du kan bestille reise jorda rundt først og så forsikring etterpå Anonymkode: 4d586...ec8 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #27 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville aldri tatt med meg to barn til utlandet uten reiseforsikring. 😱 Hvis økonomien din er så stram at 4000 er alt du har i buffer så kan det ende med at du må betale kjempedyrt for turen. Skjønner ikke at du tør. Anonymkode: f3eb4...a6e Huff, det har vært korttenkt av meg dette ja, jeg ville bare så gjerne gi ungene en utenlandstur siden de aldri har vært i utlandet annet enn Sverige og Danmark før. Anonymkode: 9a2f4...438 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #28 Skrevet 2. juli 2023 De som skriver anmeldelser på nett (når det gjelder flyselskap, i alle fall!) er de som ikke er fornøyde! Jeg fløy nettopp med Eurowings Discover. Trodde jeg hadde bestilt billett med Lufthansa, men nei. Ble veldig stressa av å lese elendige anmeldelser. Men flyreisen var helt normal, den. Anonymkode: e8d99...d62 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #29 Skrevet 2. juli 2023 Du kan ikke reise uten reiseforsikring!! Det må du ordne med én gang. Fatter ikke at noen engang kan vurdere å reise uten. DET er det du burde bekymre deg over, ikke WizzAir. Ellers forstår jeg heller ikke helt at du prioriterer utenlandsferie hvis du virkelig bare har 4000 kr i buffer. Vi tjener godt, men blir hjemme i år pga. renter, dyrtid, krig osv. Du vil alltid være bakpå hvis du "unner deg" ting du ikke egentlig har råd til. Anonymkode: aaf8d...69f 7 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #30 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei du kan bestille reise jorda rundt først og så forsikring etterpå Anonymkode: 4d586...ec8 Ok, da misforstod jeg. Kan noen være behjelpelige med link til en rimelig reiseforsikring? Anonymkode: 9a2f4...438
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #31 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff, det har vært korttenkt av meg dette ja, jeg ville bare så gjerne gi ungene en utenlandstur siden de aldri har vært i utlandet annet enn Sverige og Danmark før. Anonymkode: 9a2f4...438 Vent nå, ikke fortvil helt. Dette kan gå helt fint det, ja det var litt fort gjort å bestille, men du. dette trenger ikke å bli så ille. Anonymkode: 4d586...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #32 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff, det har vært korttenkt av meg dette ja, jeg ville bare så gjerne gi ungene en utenlandstur siden de aldri har vært i utlandet annet enn Sverige og Danmark før. Anonymkode: 9a2f4...438 Skjønner. ❤️ Huff, får så vondt av deg som er i en så stram situasjon. 🥺 Skulle gjerne hjulpet deg med noe for å gjøre turen din tryggere og triveligere. Synes det er så fint at du vil gjøre dette for ungene dine. Anonymkode: f3eb4...a6e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #33 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke reise uten reiseforsikring!! Det må du ordne med én gang. Fatter ikke at noen engang kan vurdere å reise uten. DET er det du burde bekymre deg over, ikke WizzAir. Ellers forstår jeg heller ikke helt at du prioriterer utenlandsferie hvis du virkelig bare har 4000 kr i buffer. Vi tjener godt, men blir hjemme i år pga. renter, dyrtid, krig osv. Du vil alltid være bakpå hvis du "unner deg" ting du ikke egentlig har råd til. Anonymkode: aaf8d...69f Vi unner oss aldri noe, vi sitter hjemme år etter år, i år gjorde jeg det anderledes. Men jeg er enig med deg ellers. Anonymkode: 9a2f4...438
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #34 Skrevet 2. juli 2023 Wizzair er helt ok, men vær obs på tilleggskostnader. Vi tok det for gitt at vi kunne ha med en liten trillekoffert inn på flyet, men den gang ei. Måtte legge ut over 700kr ekstra for å ta den med inn på flyet. Dette var på den tiden da norwegian og de fleste andre selskap inkluderte trillekoffert, så vi var ikke alene om p måtte punge ut ved gaten😅 Tror de tjener fett ekstrakostnadene sine Anonymkode: 739de...1de 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #35 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dessverre, jeg har ikke kredittkort. Legeregning, forklar. Jeg er ikke så bereist 😅 Anonymkode: 9a2f4...438 Sikkert legeattest vedkommende mente. 🙈 Anonymkode: 055ec...3ca
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #36 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, da misforstod jeg. Kan noen være behjelpelige med link til en rimelig reiseforsikring? Anonymkode: 9a2f4...438 Prøv her? https://www.gjensidige.no/forsikring/kalkulator/reise/kunde?gclid=EAIaIQobChMI6ratv_jw_wIVrpJoCR3rrwXvEAAYASACEgJzdvD_BwE&gclsrc=aw.ds&utm_campaign=reiseforsikring_generisk&utm_id=0ngjqn&utm_medium=cpc&utm_source=google&id=1 Anonymkode: 4d586...ec8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #37 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner. Jeg har dessverre heller ikke reiseforsikring. Barna mine er ungdommer, men jeg håper ikke vi vil trenge lege der nede. Jeg har bestilt helsekort da, er det noe hjelp i det? Anonymkode: 9a2f4...438 Ja, det er mye hjelp i det hvis dere skulle bli syke/skadet. Hovedproblemet (uten reiseforsikring) dukker opp hvis det skulle være behov for syketransport fra Polen til Norge - da må dere betale det selv. Alle egenandeler som polske innbyggere må betale, må også dere betale. Og hvis en av dere skulle dø, er båretransport veldig dyrt. Anonymkode: e8d99...d62
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #38 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wizzair er helt ok, men vær obs på tilleggskostnader. Vi tok det for gitt at vi kunne ha med en liten trillekoffert inn på flyet, men den gang ei. Måtte legge ut over 700kr ekstra for å ta den med inn på flyet. Dette var på den tiden da norwegian og de fleste andre selskap inkluderte trillekoffert, så vi var ikke alene om p måtte punge ut ved gaten😅 Tror de tjener fett ekstrakostnadene sine Anonymkode: 739de...1de Jaaaa nå husker jeg, de er virkelig nøye på de cm og kg på koffertene man får ha inn, fy flate Anonymkode: 4d586...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #39 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sikkert legeattest vedkommende mente. 🙈 Anonymkode: 055ec...3ca Nei dersom du må til lege og må betale for det. Jeg forklarte et par poster nedenfor at vi opplevde det i Spania, at vi måtte betale en lege 100 euro for å se på gutten og skrive en resept. Fikk det tilbake på reiseforsikringen men måtte legge ut cash. Anonymkode: 2a095...b8d
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #40 Skrevet 2. juli 2023 Kom nettopp hjem fra Polen og brukte dette selskapet. Alt gikk fint, men husk for Guds skyld å SJEKK INN på forhånd før du drar til flyplassen. Fikk ikke dette til da vi skulle reise fra Gdansk, tenkte å fikse dette glatt på flyplassen. Måtte da betale 1800 kr. ekstra for å komme med fly… I tillegg har jeg fått en giro fra dem dagen etter at jeg kom, som jeg ikke forstår. (Se vedlegg) Lurt sånn rent mentalt å ha noen du kan spørre om VIPPS hvis det blir helt krise. God tur! Anonymkode: 67e07...0d9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå