Gå til innhold

Livredd for å fly med wizzair etter å ha lest en HAUG med dårlige anmeldelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sitti og lest masse anmeldelser nå på trustpilot om wizzair. Vi skal en langhelg til Polen nå i midten av juli. Jeg og to barn. Jeg leser at mange opplever kansellering, og må betale selv nye billetter. Jeg blir veldig redd for at dette skal skje oss også, fordi jeg er fattig og ikke har råd til nye billetter for oss. Vi drar på stramt budsjett, jeg ønsket å gi barna en tur til utlandet, og var så glad for å akkurat få det til i år.  Nå gleder jeg meg ikke lengre, men er bare redd at vi skal evt stå der i Polen og ikke komme oss hjem. Hva gjør vi da liksom, jeg har ikke noen som kan redde meg hvis det skulle skjedd. Er dette noe som skjer ofte eller er det bare anmeldelsene som gjør at det ser sånn ut? Det er bare dårlige anmeldelser nesten. Har noen gode erfaringer med dem? Eller har noen her opplevd kansellering? 

Vi skal hjem med et veldig tidlig fly kl 06.00, er det en typisk avgang som blir kansellert? Huff er så redd nå. 

Anonymkode: 9a2f4...438

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært skeptisk til Wizzair veeeldig lenge, men i fjor måtte jeg bare ta det. Var ingen alternativer.

Aldri igjen. Det var helt jævlig. 

Anonymkode: c88eb...228

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har reist mye med Wizzair mellom Haugesund og Gdansk og aldri opplevd problemer. Du har ikke et kredittkort du kan ha med tilfelle noe skjer? Legeregning eller noe sånn? 

Anonymkode: 2a095...b8d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært skeptisk til Wizzair veeeldig lenge, men i fjor måtte jeg bare ta det. Var ingen alternativer.

Aldri igjen. Det var helt jævlig. 

Anonymkode: c88eb...228

Huff, kan du fortelle litt hva som skjedde? 

AnonymBruker
Skrevet

Har flydd mange ganger mellom Ålesund og Gdansk med Wizzair og har aldri opplevd noe negativt. 

Anonymkode: 70847...676

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har reist mye med Wizzair mellom Haugesund og Gdansk og aldri opplevd problemer. Du har ikke et kredittkort du kan ha med tilfelle noe skjer? Legeregning eller noe sånn? 

Dessverre, jeg har ikke kredittkort.  

Legeregning, forklar. Jeg er ikke så bereist 😅

AnonymBruker
Skrevet

Har flydd mange ganger mellom Ålesund og Gdansk med Wizzair og har aldri opplevd noe negativt. 

Anonymkode: 70847...676

Godt å høre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fløy med wizzair mellom bergen og polen en gang, de glemte bagasjen min i polen og den kom 3 uker senere med taxi 😂 fikk dobbel kvote da, vi hadde handla villt i polen og kjøpte mer på flyplassen. 

Anonymkode: 4d586...ec8

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man hvis flyet blir kansellert og man ikke kommer seg hjem igjen? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten buffer på 4000 kr, hvis jeg må bestille nye billetter samme dag hjem, er bilettene dyrere enn dette da? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare flydd WizzAir én gang, men det gikk veldig fint. 

Anbefaler deg uansett å ordne et kredittkort før dere reiser. Du bør ikke bruke vanlig debetkort på reise.

Anonymkode: aaf8d...69f

• Liker 5
Skrevet

Har flydd med de vell 10 ganger,aldri opplevd noe negativt 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en liten buffer på 4000 kr, hvis jeg må bestille nye billetter samme dag hjem, er bilettene dyrere enn dette da? 

Du har vel reiseforsikring..?

Anonymkode: 78256...cf3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare flydd WizzAir én gang, men det gikk veldig fint. 

Anbefaler deg uansett å ordne et kredittkort før dere reiser. Du bør ikke bruke vanlig debetkort på reise.

Anonymkode: aaf8d...69f

Jeg har dessverre en gammel betalingsanmerkning fra jeg var ung og dum som jeg driver og betaler ned på, pga denne får jeg ikke kredittkort.  

Godt å høre at det er noen gode erfaringer også. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har vel reiseforsikring..?

Anonymkode: 78256...cf3

Nei, jeg har en betalingsanmerkning fra jeg var ung og dum som jeg betaler på, denne gjør at hvis jeg skal ha reiseforsikring så må jeg betale for et år av gangen, dermed har jeg ikke ordnet meg dette. Jeg reiser sjeldent, jeg har reist tre ganger i hele mitt liv og det er 9 år siden sist.  

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dessverre, jeg har ikke kredittkort.  

Legeregning, forklar. Jeg er ikke så bereist 😅

Om det skjer noe og du eller barna må til lege, da må det mest sannsynlig betales og kreves tilbake via reiseforsikring. Jeg måtte ut med 100 Euro da sønnen min fikk ørebetennelse i Spania. Fikk de tilbake da vi kom hjem og fikk meldt det til forsikringsselskapet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har dessverre en gammel betalingsanmerkning fra jeg var ung og dum som jeg driver og betaler ned på, pga denne får jeg ikke kredittkort.  

Godt å høre at det er noen gode erfaringer også. 

Å reise uten reiseforsikring kan bli veldig veldig dyrt. Det bør du skaffe deg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg har en betalingsanmerkning fra jeg var ung og dum som jeg betaler på, denne gjør at hvis jeg skal ha reiseforsikring så må jeg betale for et år av gangen, dermed har jeg ikke ordnet meg dette. Jeg reiser sjeldent, jeg har reist tre ganger i hele mitt liv og det er 9 år siden sist.  

Du bør ha med deg europeisk helsetrygdkort til polen, jeg har havna på legevakt der noen ganger og da er det kortet greit å ha. I allefall. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det skjer noe og du eller barna må til lege, da må det mest sannsynlig betales og kreves tilbake via reiseforsikring. Jeg måtte ut med 100 Euro da sønnen min fikk ørebetennelse i Spania. Fikk de tilbake da vi kom hjem og fikk meldt det til forsikringsselskapet. 

Jeg skjønner. Jeg har dessverre heller ikke reiseforsikring. Barna mine er ungdommer, men jeg håper ikke vi vil trenge lege der nede. Jeg har bestilt helsekort da, er det noe hjelp i det? 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ha med deg europeisk helsetrygdkort til polen, jeg har havna på legevakt der noen ganger og da er det kortet greit å ha. I allefall. 

Det har jeg ordnet, kom i posten for noen dager siden 😊 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...