AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Fikk en utstyrsliste hvor det stod jakke som tåler å bli møkkete. Hva slags jakke mener de, en type skalljakke som er litt allsidig, eller bare en jakke nå på sommeren sensommeren man kan dra over T-shirt/ genser ved behov? Hva har dere andre av jakker i barnehagen? Har skalldress og regntøy, samt vinterdress også som stod på listen. Anonymkode: 6715a...246
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 En jakke du ikke kjefter på bhg hvis blir skitten. Altså kan vaskes i maskinen. Hvilken jakke avhenger av hvilken landsdel du bor i. Anonymkode: b3a03...2fe 14
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Det der forstod ikke jeg. Alle klæra vi sender i barnehagen blir jo møkkete 😅 Hadde stussa om alt av tøy var rent etter en dag med masse aktivitet og måltider… Anonymkode: 1d1a3...4cb 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 De mener nok en jakke som ikke er hvit og som dere er redd for at skal bli møkkete. Fels. en skalljakke. Anonymkode: a1799...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det der forstod ikke jeg. Alle klæra vi sender i barnehagen blir jo møkkete 😅 Hadde stussa om alt av tøy var rent etter en dag med masse aktivitet og måltider… Anonymkode: 1d1a3...4cb Det finnes dessverre foreldre som forventer at visse klær ikke brukes utendørs/eller ved maten da de er redd for at det skal bli flekkete. Anonymkode: a1799...4c1 6 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes dessverre foreldre som forventer at visse klær ikke brukes utendørs/eller ved maten da de er redd for at det skal bli flekkete. Anonymkode: a1799...4c1 Stakkars barn… Anonymkode: 1d1a3...4cb 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Barnehagen ringte meg og var helt fortvilet da datteren min klipte en stor tjafs av håret sitt. Jeg forstod etterhvert at de var fortvilet fordi de trodde vi skulle bli sinte. Jeg sa at så lenge det bare er hår så er ingen skade skjedd, og den svært letta ansatte sa at det slettes ikke var alle som så det på den måten. På et tidspunkt får unger hånd om slikt verktøy og et klipp skjer utrolig fort. Selv med en ansatt sammen med barna ved bordet er slike heldelser påregnelige. Men noen oppfører seg som om hår og pulsårer er det samme og at et barn som kan klippe håret like lett kan drepe seg. Enda verre, enkelte forstår at barnet aldri var i fare og klikker av rent "estetiske" grunner. Barnehageansatte må forholde seg til alle slags foreldre, både de normale og psykoene. Derfor må de nok presisere at du ikke sender med en jakke som ville gi deg hysterisk anfall når du ser den full av gjørme. PS: forvent å måtte kle ungen naken på trappa ved hjemkomst og tømme både sko og bleie for sand. Vi kunne sikkert gruset opp igjen innkjørselen med all sanden minstejenta tok med. Anonymkode: 32aa0...e1c 15
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 En jakke du ikke er redd for 😊 For klær blir skitten når de leker ute, og det er ikke alle flekker som går vekk. Anonymkode: ac8fe...778
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 Men hva slags type jakke er d et snakk om, skalljakke? En ei bomull? Tykk? Tynn? Det står jo bare en jakke. Anonymkode: 6715a...246
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hva slags type jakke er d et snakk om, skalljakke? En ei bomull? Tykk? Tynn? Det står jo bare en jakke. Anonymkode: 6715a...246 Og når bruker barna denne jakken? Trodde de brukte parkdress i barnehagen jeg. Anonymkode: 6715a...246
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #11 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det der forstod ikke jeg. Alle klæra vi sender i barnehagen blir jo møkkete 😅 Hadde stussa om alt av tøy var rent etter en dag med masse aktivitet og måltider… Anonymkode: 1d1a3...4cb Jeg har hatt et slikt barn, likte ikke å skitne seg så vi jobbet med det hjemme og i bhg at hen skulle lære seg å tåle å være litt skitten. Anonymkode: 6448e...b1a
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men hva slags type jakke er d et snakk om, skalljakke? En ei bomull? Tykk? Tynn? Det står jo bare en jakke. Anonymkode: 6715a...246 Snakk om en utejakke. Skalljakke, allværsjakke. Et eller annet. Brukes når det er tørt, men litt småkaldt Anonymkode: 2cd99...c59 3
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #13 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakk om en utejakke. Skalljakke, allværsjakke. Et eller annet. Brukes når det er tørt, men litt småkaldt Anonymkode: 2cd99...c59 Takk😊 Anonymkode: 6715a...246
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #14 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hva slags type jakke er d et snakk om, skalljakke? En ei bomull? Tykk? Tynn? Det står jo bare en jakke. Anonymkode: 6715a...246 Bare som eksempel: Si barnet ditt er omtrent 15 mnd, dere bor på Østlandet, og størrelser er vanskelig: Da ville jeg valgt feks vindfleece eller softshell i str som passer til antall cm, og ikke alder. For andre ville jeg valgt det som passer til stedet det bos, og hva man har fra før. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og når bruker barna denne jakken? Trodde de brukte parkdress i barnehagen jeg. Anonymkode: 6715a...246 De bruker det som passer barnet, hva barnet har, og avhengig av været. Vi har aldri hatt parkdress, og barnehagen ville helst ha todelt. Anonymkode: 3d73d...46f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bare som eksempel: Si barnet ditt er omtrent 15 mnd, dere bor på Østlandet, og størrelser er vanskelig: Da ville jeg valgt feks vindfleece eller softshell i str som passer til antall cm, og ikke alder. For andre ville jeg valgt det som passer til stedet det bos, og hva man har fra før. De bruker det som passer barnet, hva barnet har, og avhengig av været. Vi har aldri hatt parkdress, og barnehagen ville helst ha todelt. Anonymkode: 3d73d...46f Er ikke en skalljakke mer anvendelig? Den kan jo brukes hele året bare man kombinerer riktig under? Anonymkode: 6715a...246
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #16 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er ikke en skalljakke mer anvendelig? Den kan jo brukes hele året bare man kombinerer riktig under? Anonymkode: 6715a...246 Kanskje, avhengig av bruker 🤷♀️ vi har brukt vindfleecen mest av alle jakker vi har. Anonymkode: 3d73d...46f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #17 Skrevet 3. juli 2023 Jakke varierer etter årstid. på sommeren en vindjakke I regnvær en regnjakke vinter, helst dress. Eller vinterjakke. At den tåler å bli møkkete, betyr at dere ikke sender med klær/ jakker, dere er redde for. Det er overraskende mange som blir sure om barna er møkkete. Eller skitner til fine plagg.. sånt passer ikke i barnehagen. Anonymkode: a66c4...9be 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #18 Skrevet 3. juli 2023 Jeg liker best skalljakker, så kan man kle av og på under, etter hvor varmt eller kaldt det er. Også liker jeg best de i bomull. For mange av disse vanntette jakkene nå er litt stive og klamme. Og regner det, bruker man jo uansett regntøy . Anonymkode: a66c4...9be
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #19 Skrevet 3. juli 2023 Softshell eller skalljakke barnas hus har softshell til 200 nå Anonymkode: 674da...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #20 Skrevet 3. juli 2023 Når jeg leverer min minste i barnehage i jakke regner jeg ikke med at den blir brukt i løpet av dagen(men den kan selvfølgelig brukes, det gjør meg ingenting om den blir møkkete). Det er praktisk til og fra, men om det er så kaldt/blåser at de trenger yttertøy uten at det regner regner jeg med at de putter på parkdress. Og stort sett gjelder det, enten parkdress, ikke noe eller regntøy, men med skiftende vær har det vært noen dager det har vært «parkdressvær»(altså må ha på noe, men ikke regn), men veldig vått på bakken. Da har jeg sett at de minste får regnbukse og en annen jakke(vi har hatt enten softshell eller vindfleece) som er mindre tett enn regntøy, men stopper litt vind og barnet litt mer enn en genser. De eldste barna har ofte bare jakke når de minste har parkdress hvis det er tørt på bakken. Vi tenker at jakka som henger i barnehagen er for barnehagebruk ved behov(dvs kan bli skitten), men kan tenke meg at enkelte har jakker som BARE er tenkt for til og fra, og som ikke egner seg i utelek i barnehagen. Det er kanskje hovedsakelig dette de vil unngå når de skriver»som kan bli skitten»? Anonymkode: fc267...730 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå