Gå til innhold

Får man boardingkort på automatene på OSL?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til bagasjelapper får man også boardingkort på innsjekkingsautomatene?

Dvs at man slipper og stå i kø hvis man i tillegg har håndbagasje?

Anonymkode: 64fa3...5e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 53435...16e

AnonymBruker
Skrevet

Knall, da går alt fint 🙂 Takk for svar..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og i tillegg får man det jo i mobilen. Men greit nok med papir om man skulle få problemer med batteriet osv.

Anonymkode: 448b1...df7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, og i tillegg får man det jo i mobilen. Men greit nok med papir om man skulle få problemer med batteriet osv.

Anonymkode: 448b1...df7

Ok, Liker ikke ha det på mobil, så det blir på papir og prosessen er enkel når man bare har håndbaggasje.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du får det hvis du ønsker det. Jeg fikk det senest i forrige uke!

Anonymkode: 70f00...2b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, du får det hvis du ønsker det. Jeg fikk det senest i forrige uke!

Anonymkode: 70f00...2b9

Er det en egen knapp for det (boardingkort) på automaten?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, du får valget om å skrive ut boardingkort når du sjekker inn på automat. 

Anonymkode: f3a99...d03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja, du får valget om å skrive ut boardingkort når du sjekker inn på automat. 

Anonymkode: f3a99...d03

Ok, Bra. Da regner jeg med at det går helt fint 🙂 Får håpe det ikke er altformye folk på flyplassen nå i juli.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, Bra. Da regner jeg med at det går helt fint 🙂 Får håpe det ikke er altformye folk på flyplassen nå i juli.

Når er det mest flytrafikk?

Med flere titalls millioner reisende mellom norske og utenlandske lufthavner hvert år, er det kanskje ikke så rart at det likevel kan oppstå kø. Verst er det vanligvis ved høytider, fredager i fellesferien og søndag ettermiddager. Det gjelder alle de største norske lufthavnene

Anonymkode: aa32f...26a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Alt er veldig intuitivt. Det skal fryktelig mye til for å gjøre feil. Det er veldig tydelig forklart, så det er ingenting å bekymre seg for.  

Eller, det er jo mulig å gjøre feil. Det var et par karer på "Charterfeber" som mente at kolli måtte bety kilo, så de tastet inn 20. De fikk greit med bagasjelapper, for å si det mildt. Men først trodde de det var en minibank😂 

Endret av Påkrevd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Påkrevd skrev (2 minutter siden):

Alt er veldig intuitivt. Det skal fryktelig mye til for å gjøre feil. Det er veldig tydelig forklart, så det er ingenting å bekymre seg for.  

Eller, det er jo mulig å gjøre feil. Det var et par karer på "Charterfeber" som mente at kolli måtte bety kilo, så de tastet inn 20. De fikk greit med bagasjelapper, for å si det mildt😂 

Det går nok fint 🙂 Hehe 20 kolli bagasje ja... Fikk nok med bagasjelapper da ja.

AnonymBruker
Skrevet

Men by the way, når man taster inn kolli så inkluderer det også liten ryggsekk i tillegg til kabinkoffert?

Altså 2 kolli eller er det kun for kabinkoffert ? Alt skal være håndbagasje inn på flyet.

(heh, meg som er litt dum her kanskje i tillegg til charterfeber hehe)

Skrevet

Antall håndbagasje(r) du kan ha med er avhengig av hvilken billett du har kjøpt. Hva står det i billetten din? Om det står 2 kolli, så betyr det at kan du sjekke inn to kolli og ha håndbagasjen i tillegg.

Om du bare skal ha med håndbagasje, så trenger du strengt tatt ikke å være i nærheten av automaten på flyplassen. Du kan laste ned flyselskapets app på telefonen, og så får du et elektronisk boardingkort på den. Husk bare på at når du reiser kun med håndbagasje, så må du passe på å ikke ha toalettsaker som rommer mer enn 100 ml, og disse må puttes i en gjennomsiktig pose som er maks 1 liter.

(så for meg charterferber her, hehe...)

AnonymBruker
Skrevet
reiseglad skrev (4 minutter siden):

Antall håndbagasje(r) du kan ha med er avhengig av hvilken billett du har kjøpt. Hva står det i billetten din? Om det står 2 kolli, så betyr det at kan du sjekke inn to kolli og ha håndbagasjen i tillegg.

Om du bare skal ha med håndbagasje, så trenger du strengt tatt ikke å være i nærheten av automaten på flyplassen. Du kan laste ned flyselskapets app på telefonen, og så får du et elektronisk boardingkort på den. Husk bare på at når du reiser kun med håndbagasje, så må du passe på å ikke ha toalettsaker som rommer mer enn 100 ml, og disse må puttes i en gjennomsiktig pose som er maks 1 liter.

(så for meg charterferber her, hehe...)

Lowfare+ billett inkludert kabinkoffert og liten veske/sekk (står ikke kolli) Liker å ha boardingkort på papir.. Skal ikke ha med toalettsaker da jeg kjøper det senere, men sminke er det vel ikke regler for. øyeskygge/pudder/leppestift osv? Ingenting av det er flytende. (så for meg charterfeber selv hehe)

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lowfare+ billett inkludert kabinkoffert og liten veske/sekk (står ikke kolli) Liker å ha boardingkort på papir.. Skal ikke ha med toalettsaker da jeg kjøper det senere, men sminke er det vel ikke regler for. øyeskygge/pudder/leppestift osv? Ingenting av det er flytende. (så for meg charterfeber selv hehe)

Da har du jo ingen kolli. Kolli er kun innsjekket bagasje.

Leppestift/leppepomade kan regnes som flytende så den bør du ha i en liten plastpose for sikkerhets skyld.  Det samme gjeder maskara og tannkrem. 

AnonymBruker
Skrevet

Liker også å ha boardingkort på papir. Gardermoen er ikke verst i klassen men noen flyplasser utenlands må du vise fram boardingkortet nesten rundt hver sving. Min rekord er 8 ganger fremvist boardingkort før jeg hadde hentet bagasjen på ankomstflyplassen.

Greit da med en lapp man bare kan fiske frem til alle som må se, fremfor boardingkort på mobil hvor man bruker tid på å hente telefonen opp av lommen, logge inn, åpne appen og deretter holde telefonen opp i ansiktet på vakten.

Anonymkode: c384e...25b

AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (12 timer siden):

Da har du jo ingen kolli. Kolli er kun innsjekket bagasje.

Leppestift/leppepomade kan regnes som flytende så den bør du ha i en liten plastpose for sikkerhets skyld.  Det samme gjeder maskara og tannkrem. 

Så man trenger ikke bagasjelapper? Kun boardingkort..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Liker også å ha boardingkort på papir. Gardermoen er ikke verst i klassen men noen flyplasser utenlands må du vise fram boardingkortet nesten rundt hver sving. Min rekord er 8 ganger fremvist boardingkort før jeg hadde hentet bagasjen på ankomstflyplassen.

Greit da med en lapp man bare kan fiske frem til alle som må se, fremfor boardingkort på mobil hvor man bruker tid på å hente telefonen opp av lommen, logge inn, åpne appen og deretter holde telefonen opp i ansiktet på vakten.

Anonymkode: c384e...25b

Ja, det er enklest med boardingkort på papir. Man kan også gå tom for strøm på mobil eller at appen henger osv.. Tar ikke sjansen på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...